bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
آرام و زیبا بر کرانه خلیج فارس، رکورددار جذب گردشگر در استان بوشهر است؛
نمی‌شود درباره این خطه از استان زرخیز نوشت اما یادی از او نکرد. او که یاد و خاطره‌اش در ذهن همه بوشهری‌ها از شمال تا جنوب ماناست و ادبیات محلی استان بوشهر وامدار اوست. نمی‌شود از گناوه نوشت و یادی از ایرج شمسی‌زاده نکرد.
استقبال 4 برابری مسافران نوروزی از بندر گناوهبامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
نمی‌شود درباره این خطه از استان زرخیز نوشت اما یادی از او نکرد. او که یاد و خاطره‌اش در ذهن همه بوشهری‌ها از شمال تا جنوب ماناست و ادبیات محلی استان بوشهر وامدار اوست. نمی‌شود از گناوه نوشت و یادی از ایرج شمسی‌زاده نکرد. نمی‌شود این ابیات را با خود زمزمه نکرد:
اين بچه‌هاى بندر، اين مردهاى مرد/اين دختران با نمك شادى‌آفرين/اين مردم نجيب و پر احساس و گرم‌جوش/همشهريان همدل و با جان من قرين... 

 شورای پنجم که ماشالله حیدری را به عنوان کلیددار شهر برگزید، اینک با شهردار جدید خود پله‌های توسعه و ترقی را می‌پیماید. در آستانه تعطیلات نوروزی هستیم و از آنجا که بندر گناوه، یکی از مهم‌ترین بنادر جذب گردشگر است، وضعیت استقبال و آماده‌سازی شهر برای ورود گردشگران از مسائل مهمی است که هر سال آن را رصد می‌کنیم. به همین منظور، در ادامه با شهردار بندر گناوه گفت‌وگو کردیم. ماشالله حیدری در گفت‌وگو با بامداد جنوب درباره مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقدامات شهرداری به منظور استقبال از مسافران نوروزی گفت: آماده‌سازی شهر به منظور استقبال از مسافران نوروزی، دغدغه‌ای است که هر ساله با آن مواجهیم. امسال نیز در آستانه نوروز همه توش و توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با تمهیداتی که اندیشیده‌ایم، بستر مناسبی را برای ورود گردشگران به بندر تجاری-توریستی گناوه فراهم کنیم. 

وی با بیان این‌که شهرستان گناوه به دلیل موقعیت تفریحی-تجاری که دارد، هر ساله میزان شمار زیادی از مسافران و گردشگران است، از اهمیت دوچندانی برخوردارست و می‌طلبد که با نظارت و توجه کافی بر تقویت جاذبه‌های گردشگری آن، زمینه سفری به یادماندنی و جذاب را تامین کرد. بر همین اساس، شهرداری با همراهی و همکاری شورای شهر، در وهله نخست اقدام به کارگروهی با عنوان تسهیلات نوروزی کرد تا کاستی‌ها و کمبودهای موجود در شهر بررسی و در راستای مرتفع کردن آنها همت کنیم. از جمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری، اصلاح روشنایی ساحل، ترمیم‌ پیاده‌روها به ویژه تعویض سنگ جدول‌های معیوب، رنگ‌آمیزی، زیباسازی شهر به خصوص در قسمت ساحل و نصب علائم ترافیکی با هماهنگی پلیس راهور در سطح شهر در حال انجام است.

این مسوول در ادامه به مساله ورود فاضلاب به دریا و نگرانی شهروندان از این موضوع افزود: ساحل گناوه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان است که باید ضامن سلامت و بهداشت شهروندان باشد، نه عامل نگرانی و دغدغه. شهرداری به نوبه خود، برای جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا اقداماتی را انجام داد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ساخت دریچه‌های متحرک به همت واحد تاسیسات شهرداری اشاره کرد. این دریچه‌ها در دو مسیر عمده خروجی فاضلاب به ساحل ایجاد شده است و امیدوارم با همکاری و همراهی شهروندان و اداره آب و فاضلاب، مانع از ورود فاضلاب به دریا شد. 
حیدری در رابطه با دیگر اقدامات شهرداری به منظور استقبال از مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش تعداد حمام‌ها در سطح شهر، بهسازی اسکان مسافران نوروزی، فراهم کردن تفریحات سالم دریایی از قبیل لنج‌سواری، قایق‌سواری، جت اسکی و بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی گناوه، برگزاری جشن‌های شبانهبا عنوان «شب‌های ساحل» تدارک دیده شده است. علاوه بر این، اتوبوس‌های شهرداری برای جابه‌جایی مسافران به امامزاده سلیمان، بی‌بی‌مریم، قلعه و بازار گناوه آمادگی کامل دارد. 

شهردار بندر گناوه در پاسخ به این سوال که رعایت نظافت و بهداشت از جمله چالش‌های شهرستان گناوه آن هم در آستانه نوروز است، تاکید کرد: برای بهبود وضعیت بهداشتی در سطح شهر، علاوه بر نیروهای فعلی شهرداری، اقدام به افزایش این نیروها کرده تا شهر از لحاظ رهاسازی زباله‌ها با مشکلی روبه‌رو نشود. امیدواریم که با افزودن 110 نفر به بخش خدمات شهری، شاهد ارتقای وضعیت بهداشتی و نظافتی شهر باشیم. در همین خصوص، تعداد یک دستگاه لودر، بیش از پنج دستگاه تانکر آب و یازده دستگاه خودرو لنج‌کش به ناوگان ماشین‌آلات شهر اضافه شده است. 
حیدری در ادامه فعالیت‌های شهرداری بندر گناوه به منظور استقبال از مسافران نوروزی تصریح کرد: زیرسازی کانا‌ل‌ها، سازه‌های بتنی و آسفالت خیابان حرم تا حرم با هزینه 2 میلیارد و 770 میلیون تومان از محل منابع درآمد داخلی شهرداری گناوه در حال پیگیری است. اصلاح و بازگشایی گذرهای سطح شهر نیز از دیگر اقدامات شهرداری بندر گناوه است. 

امسال نیز مانند سال‌های گذشته، گناوه در صدر جذب گردشگران و مسافران نوروزی است. چیزی در دل این بندر زیباست که هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. نوروز 97 خرامان‌خرامان از راه می‌رسد تا سال 96 با همه خاطرات تلخ و شیرینش کوله‌بار بسته به تاریخ بپیوندد. نیک است که از گذشته‌مان درس بگیریم و در مسیر توسعه و بالندگی، در سایه ایده‌های نو و خلاقانه دوشادوش یکدیگر گام برداریم. امیدواریم امسال با مشکلات و کاستی‌های سال‌های گذشته روبه‌رو نباشیم و علاوه بر تغییر مبلمان شهری، بهبود وضعیت بهداشت و سلامت و نظافت، شاهد ارتقای سطح فرهنگ مسافران نیز باشیم. چرا با ورود گردشگران به این بندر زیبا و آرام بر کرانه خلیج فارس، «زباله» شهر را محاصره می‌کند؟ بی‌شک بخشی از رهاسازی زباله‌ها مربوط به بومیان نیست و مسافران و میهمانان نیز با بندرگاه موج و ساحل نامهربانی می‌کنند که تصحیح این گونه رفتارهای فرهنگی می‌تواند از سوی متولیان شهر گناوه با روش‌های گوناگون همچون نصب بنر یا سطل زباله‌هایی با شعارهای زیست‌محیطی گوشزد شود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: