bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر درباره این‌که والدین هیجان فرزندان را در چهارشنبه‌سوری تعدیل و رفتار آنها را مدیریت کنند، تاکید کرد.
حسین ناظمیان‌پور با بیان این‌که پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی است، تصریح کرد: خانواده‌ها کودکان خود را از خطرات آتش‌بازی در چهارشنبه آخر سال آگاه کنند.
وی با تاکید بر تعدیل هیجان و مدیریت رفتار فرزندان از سوی والدین با بیان این‌که چهارشنبه‌سوری، سطحی از هیجان را در بیشتر کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند که برای آنها خوشایند و لذت‌بخش است و به همین دلیل والدین معمولا به سختی می‌توانند فرزندان را به کلی از این تجربه هیجانی بازدارند اما می‌توانند هیجان آنها را تعدیل و رفتارشان را مدیریت کنند و شرایطی فراهم کنند که چهارشنبه سوری برای آنها امن‌تر شود، خاطرنشان کرد: می‌توان با اطلاع‌رسانی از خطرهای چهارشنبه‌سوری و شیوه مقابله با این خطرها احتمال بروز حوادث تلخ را در آخرین ماه سال کاهش داد.

معاون بهداشتی سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به راه‌های امن‌سازی چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های امن‌سازی چهارشنبه‌سوری، این است که خطرهای بالقوه این ایام را به خوبی برای فرزندان توضیح داد و قوانین و چارچوب‌های تربیتی‌ را به آنان یادآوری کرد.
به گفته ناظمیان‌پور، اگر کودک همکاری کرد، باید به او پاداش داد اما اگر او را منع کردیم و نپذیرفت، باید برایش شرط بگذاریم و بهترین شرط این است که والدین کنار او حضور داشته باشند و بر رفتارهایش نظارت کنند تا خطری تهدیدش نکند و یا اگر به هر دلیلی چنین امکانی فراهم نبود باید حداقل یک فرد بالغ مورد اعتماد کودک‌ را همراهی کند.

وی با اشاره به نقش والدین در پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری تاکید کرد: والدین می‌توانند کودکان و نوجوانان خود را با خطرهای آتش‌بازی آشنا کنند و به آنها بفهمانند که در مقابل مواد محترقه و منفجره، چقدر آسیب‌پذیرند و هرگز فرزندان را با توسل به زور و اجبار سعی در انجام کاری نکنند. بیان برخی از تجربیات ناگوار گذشته می‌تواند سودمند باشد و بچه‌ها را هوشیارتر کند. این هشدارها حتی اگر تکراری باشند، خالی از فایده نیستند و والدین می‌توانند با توجه به توصیه‌های ایمنی و به کار بستن آنها احتمال بروز حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری را کاهش دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: