bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
فرمانده نیروی انتظامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
امنیت و آسایش حاکم در جامعه بی‌شک مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی کسانی است که شاید تلاش‌هایشان به چشم نیاید و محسوس هم نباشد اما واقعیت این است که امنیت امروزمان را مدیون سربازان متعهد و باغیرتی هستیم که جان بر کف، از عزیزانشان می‌گذرند تا با خلافکاران و تبهکاران مقابله و امنیت را در جامعه برقرار کنند.
خدمت به مردم، بزرگ‌ترین لذت ماستبامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
 امنیت و آسایش حاکم در جامعه بی‌شک مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی کسانی است که شاید تلاش‌هایشان به چشم نیاید و محسوس هم نباشد اما واقعیت این است که امنیت امروزمان را مدیون سربازان متعهد و باغیرتی هستیم که جان بر کف، از عزیزانشان می‌گذرند تا با خلافکاران و تبهکاران مقابله و امنیت را در جامعه برقرار کنند.
روز دوشنبه نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی با اصحاب رسانه در مقر فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد. محوریت این نشست در خصوص   بود و در پایان، به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد. 

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به رتبه برتر استان بوشهر در عملکرد پلیس راهور و مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور، گفت: افزایش ایمنی و امنیت با ساماندهی مناسب، بالابردن سرعت عمل یگان‌ها و هماهنگی و همدلی بیشتر برای خدمات مطلوب  و شناخت ظرفیت های دستگاه های مرتبط، از جمله اهداف ما در طرح نوروزی است.

سردار خلیل واعظی با قدردانی از همه دستگاه‌های اجرائی مرتبط به طرح نوروزی، از همکاری و تعامل اصحاب رسانه با نیروی انتظامی هم قدردانی کرد.
 وی با اشاره به استقرار گشت‌ها و مقرهای پلیس در استان بوشهر در طرح  نوروزی تصریح کرد: علاوه بر ایستگاه‌ها و مقرهای ثابت پلیس، 90 ایستگاه و مقر سیار در استان بوشهر بر این مجموعه اضافه می‌شود و این در حالی است که مشارکت مردم در  طرح نوروزی مورد توجه است..
واعظی با بیان این‌که هیچ لذتی شیرین‌تر از خدمت به مردم به ویژه در ایام نوروز نیست، تصریح کرد: سرهنگ کشکولی به عنوان رئیس پلیس برتر راهور کشور انتخاب شد که این امر با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و حمایت‌های استاندار و معاونان ایشان محقق شده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان این‌که رئیس پلیس مبارزه با قاچاق مواد مخدر استان هم به عنوان رده برتر کشور انتخاب شده است، با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی استان برای ایام نوروز، گفت: بیش از ۹۰ پاسگاه پلیس برای خدمات‌رسانی و تامین امنیت استان در ایام نوروز در آماده‌باش هستند.
به گفته وی، امنیت بوشهر در سایه همکاری همه دستگاه‌های اجرائی و مدیریت استاندار محقق شده و همین امنیت مطلوب بوشهر است که به عنوان یکی از استان‌های مهمانپذیر کشور شناخته می‌شود.

رئیس پلیس استان بوشهر با تاکید بر این‌که مشارکت نیروهای مردمی در طرح نوروزی پلیس یکی از برنامه‌های مهم است که در این راستا ۷۷ هزار همیار پلیس در استان بوشهر آموزش دیدند، گفت: در آستانه آیین چهارشنبه آخر سال تاکنون دو میلیون عدد مواد آتش‌زا کشف شده است. نگهداری و استفاده از مواد آتش‌زا جرم است و پیگرد قانونی دارد.
وی همچنین تاکید کرد: پلیس با اصل شادی و نشاط مردم مخالف نیست اما با کسانی که خلاف مقررات عمل کنند و امنیت مردم را خدشه‌دار سازند، برخورد خواهد کرد. وی از کاهش پنج درصدی سرقت‌های مهم در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: در زمینه سرقت‌های خرد نیز کاهش پنج درصدی، کیف‌قاپی ۱۵ درصد کاهش و در زمینه سرقت موتورسیکلت‌ها ۱۱ درصد کاهش را شاهد هستیم.
این مسوول از کاهش سه درصدی سرقت ماشین و کاهش ۷۵ درصدی سرقت طلافروشی در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و افزود: فقط در زمینه سرقت منازل شاهد افزایش ۱۲ درصدی هستیم.
این مقام انتظامی با اشاره به این‌که جرائم در استان بوشهر ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در زمینه قتل نیز شاهد کاهش ۲۶ درصدی در سال جاری نسبت به سال قبل هستیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش 25 درصدی جرائم سایبری نسبت به سال قبل ادامه داد: 96 درصد از جرائم سایبری کشف شده است. بیشترین جرائم سایبری شامل برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی با نزدیک به ۲۶ درصد بوده است. کلاهبرداری رایانه‌ای با ۱۸ درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۱۵ درصد از دیگر جرائم بوده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت خطرناک خودروهای شوتی که با سرعت بالا جاده‌های استان را حادثه‌خیز کرده اند، یادآور شد: واقعیت این است که با قوانین موجود برخورد پلیس با این خودروها بازدارنده نیست، طوری که امسال بالای 7500 خودرو شوتی در استان توقیف شده اما پس از یک هفته آزاد شده و به دلیل گردش مالی بالایی که در این شغل وجود دارد، دوباره فعالیتشان را از سر می‌گیرند.
بدیهی است که آرامش امروزمان را مدیون کسانی هستیم که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا شادی، غم نشود، آرامش، انزجار نشود و امنیت را در سراسر شهر برقرار می‌کنند. قدردانی از زحمات این سبزپوشان، همکاری، همراهی و همیاری شهروندان با آنهاست.
نام:
ایمیل:
* نظر: