bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
رئیس پلیس راهور ناجا ضمن توصیه به رانندگان در سفرهای نوروزی، گفت: ظرفیت جاده‌ها با سفرها همخوانی ندارد.
سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش ترافیک ۹۷، با بیان این‌که در نوروز امسال ۲۷ میلیون راننده ۲۱ میلیون خودرو و ۱۱.۵ میلیون موتور داریم، افزود: ظرفیت جاده‌ها با سفرها همخوانی ندارند و مدیریت زمان در سفر مهم است.

سردار مهری با بیان این مطلب که از مبدا تا مقصد و طول سفر باید جزء سفر تلقی شود، تاکید کرد: رانندگان می‌بایست در هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت و در شرایط بارانی و برفی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. در نوروز ۹۶، ۴۰ درصد کشته‌ها ناشی از بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است، به طوری که در حدود ۲۳ درصد کشته‌های تصادفات نوروزی، سرعت و بیش از ۱۸ درصد سبقت غیر مجاز بود. رانندگان آشنایی به جاده ندارند و باید به علائم و هشدارهای پلیس توجه جدی کنند. ضمن این‌که باید دید مناسب و شرایط مناسب و سرعت مطمئنه را باید برای سبقت رعایت کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا، ادامه داد: بهتر است رانندگان از سایت راهور ۱۲۰ و سایر شبکه‌های ارتباطی پلیس راهور آخرین وضعیت جاده‌ها را جویا شوند. امسال سامانه «سپهتن» روی همه اتوبوس‌ها نصب شده است و مسافران اتوبوس‌ها تخلفات رانندگان را با سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ اطلاع دهند.

برچسب ها: تصادف ، فوتی ، پلیس
نام:
ایمیل:
* نظر: