bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد، ظرفیت مساجد برای ترویج مفاهیم زیست محیطی استفاده شود.
فریبا دهقان صبح شنبه در نشست مسجد سازگار با محیط زیست اظهار داشت: مساجد دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف هستند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت گسترش و ترویج مفاهیم محیط زیستی از فضای مساجد خاطرنشان کرد: توجه نمازگزاران به مفاهیم زیست محیطی برای انتقال آن به خانواده ها باید مد نظر قرار گیرد. باید توجه گسترده‌ای به مفاهیم حفظ محیط زیست در مدیریت مراکز مذهبی و مساجد به عمل آید. در سال ۹۵ استان بوشهر به عنوان یکی از نخستین استان‌ها در کشور بود که به تدوین مولفه‌های مدیریت سبز در مساجد پرداخت و آن را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه داد.

وی با اشاره به جایگاه مساجد و هیئت‌های مذهبی در ترویج مفاهیم زیست محیطی در جامعه، افزود: اعتمادی که نسبت به مساجد در میان مردم وجود دارد باعث شده که این نهاد بتواند در ترویج مفاهیم زیست محیطی در میان مردم و شهروندان نقشی اساسی را ایفا کند. از همین رو باید مساجدمان، خودشان منادی و پیشقراول در گسترش این مفاهیم باشند و برای همین هم هست که اصول مدیریتی مساجد سازگار با محیط زیست را در کشور تدوین کرده‌ایم.

عبدالرحمان مرادزاده مسئول ستاد اقامه نماز محیط زیست بوشهر نیز به گسترده بودن اسم‌ها و مفاهیم محیط زیستی در قرآن کریم اشاره کرد واهمیت آب را در دین مبین اسلام گوشزد کرد.

وی با اشاره به برخی از اصول مدیریت سبز در مساجد که درنهایت منجر به ایجاد یک مسجد سبز می شود گفت: در سه حوزه با برنامه های مشخصی که از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به استانها ابلاغ شده است.  بهینه سازی مصرف آب، بهینه سازی مصرف انرژی و برق و مدیریت پسماند از حوزه‌های مد نظر در این زمینه است.
برچسب ها: جامعه ، محیط زیست ، مساجد
نام:
ایمیل:
* نظر: