bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
آخرین تلاش‌ها برای رسیدن به هدف در سال 96؛
هفته آخر سال 96 را در حالی پشت سر خواهیم گذاشت که نمایندگان استان بوشهر در لیگ‌های دسته 2 و یک کشور بازی‌های سرنوشت‌سازی خواهند داشت. ایرانجوان بوشهر در آخرین و حساس‌ترین دیدار خود در سال 96 به مصاف تیم بحران‌زده راه‌آهن و شاهین شهرداری هم که وضعیت خوبی در لیگ دسته 2 کشور دارد به مصاف تیم نفت و گاز گچساران در بوشهر می‌روند.
هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای ایرانجوان و شاهین!بامداد جنوب- علی تنگستانی:
هفته آخر سال 96 را در حالی پشت سر خواهیم گذاشت که نمایندگان استان بوشهر در لیگ‌های دسته 2 و یک کشور بازی‌های سرنوشت‌سازی خواهند داشت. ایرانجوان بوشهر در آخرین و حساس‌ترین دیدار خود در سال 96 به مصاف تیم بحران‌زده راه‌آهن و شاهین شهرداری هم که وضعیت خوبی در لیگ دسته 2 کشور دارد به مصاف تیم نفت و گاز گچساران در بوشهر می‌روند. 
ابتدا به سراغ تیم ایرانجوان می‌رویم که این روزها اصلا حال خوشی ندارد. این بازی به این دلیل برای تیم ایرانجوان حساس است که این تیم در جایگاه شانزدهم لیگ دسته یک کشور قرار گرفته است و تا سقوط به لیگ پایین‌تر فاصله‌ای ندارد. 

آنها با سرمربی جدید خود، حسین خطیبی در دو بازی گذشته یک باخت و یک تساوی کسب کرده‌اند و این در حالی است که در هفته‌های گذشته این تیم چهار شکست متوالی را نیز تجربه کرده بود. از آنجا که این بازی در بوشهر برگزار می‌شود و سه امتیاز آن در سرنوشت تیم بوشهری تاثیر بسیاری خواهد داشت، قطعا ایرانجوانی‌ها با بهترین ترکیب ممکن وارد بازی می‌شود تا امتیاز لازم را از این بازی کسب کنند. اما از سوی دیگر با تیمی روبه‌رو هستیم که نه تنها وضعیت خوبی در جدول مسابقات ندارد بلکه سقوط به لیگ پایین‌تر تقریبا قطعی شده است، تیم راه‌آهن که روزی در لیگ برتر کشورمان فعالیت می‌کرد، حالا در قعر جدول لیگ دسته یک کشور جا خوش کرده است و در هر بازی دروازه‌اش برای چندین بار باز می‌شود. با وجود این‌که آنها قبل از بازی هفته 27، توانسته بودند برای اولین‌بار در این فصل از رقابت‌ها دو برد پیاپی کسب کنند اما در مقابل تیم فجر سپاسی با هفت گل مغلوب شدند تا با روحیه‌ای ضعیف به مصاف تیم ایرانجوانی بروند که آن تیم هم جزء مدعیان صعود است. با این حال نمی‌شود تیم راه‌آهن را دست‌کم‌ گرفته، چراکه آنها برای اعاده حیثیت وارد این بازی می‌شود و قطعا تلاش خود را خواهند کرد تا حداقل یک امتیاز از ایرانجوان بگیرند. 

یکی از نکاتی که انتظار داریم در بازی امروز ببینیم، حضور هواداران ایرانجوان در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر است. آنها یار دوازدهم ایرانجوان در این بازی هستند و انتظار می‌رود در این روزهای سخت به ورزشگاه بیایند و از تیم محبوب خود حمایت کنند. قطعا حضور پر تعداد آنها می‌تواند روحیه بازیکنان ایرانجوان بوشهر را بالا ببرد. فوتبال همان ورزش غیر قابل پیش‌بینی دنیای امروز لقب گرفته که تا دقیقه ۹۰ و روز آخر باید امیدوار بود. بردن راه‌آهن حتی با اختلاف گل خوب‌، شاید روز آخر لیگ یک ایرانجوان را خوشحال‌ترین تیم دنیا کند، پس خطیبی و شاگردانش باید از آخرین فرصت‌های باقی مانده به‌خوبی استفاده کنند.

حال در ادامه گزارش به سراغ تیم شاهین شهرداری می‌رویم که این روزها در لیگ دسته یک غوغا به پا کرده است. در گزارش هفته گذشته در مورد وضعیت خوب این تیم نوشتیم پس زود به سر اصل مطلب می‌رویم. آنها روز یکشنبه این هفته در آخرین بازی سال 96 به مصاف تیم نفت و گاز گچساران می‌روند. جدالی حساس و نفسگیر که می‌تواند جایگاه هر دو تیم را در پایان بازی تغییر دهد. اگر به جدول مسابقات نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که شاهین شهرداری با کسب 9 امتیاز در رده نخست و تیم نفت و گاز گچساران با کسب هفت امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته پس به همین دلیل که ممکن است پس از پایان بازی جایگاه هر دو تیم تغییر کند. همانطور که در ابتدا گفتیم بازی این دو تیم هم در بوشهر و در ورزشگاه شهید مهدوی برگزار می‌شود پس هواداران شاهین در آخرین بازی این تیم در سال 96 به ورزشگاه خواهند رفت تا یار دوازدهم این تیم باشند. 

تیم نفت و گاز گچساران یکی از تیم‌های خوب این رقابت‌ها است و به‌نوعی اصلی‌ترین حریف شاهین برای صعود مستقیم به لیگ دسته یک کشور است. آنها در سه بازی خود در مرحله دوم مسابقات، دو برد و یک تساوی کسب کرده‌‌اند که امار خوبی است. با وجود این‌که تیم گچسارانی در سه بازی گذشته خود فقط 3 گل به‌ثمر رسانده است ولی در فاز دفاعی عملکرد قابل قبولی داشته است و فقط یک گل خورده. از آنجایی که شاهین در بازی‌های گذشته میانگین دو گل زده را به ثبت رسانده، به‌نظر می‌رسد که در بازی با تیم نفت و گاز گچساران کار سختی داشته باشد. 
مدیرعامل تیم شاهین در گفت‌وگویی از هواداران تیم خواست که در روز یکشنبه به ورزشگاه بیایند و از این تیم حمایت کنند. محمد دمشقی در خصوص شرایط کنونی تیم شاهین شهرداری بوشهر، گفت‌: شرایط دور دوم رقابت‌ها بسیار حساس است و تیم‌ها از لحاظ فنی فاصله کمی با هم دارند و هر بازی برای خود یک فینال هست و ما هم از مجموعه مدیریتی، کادر فنی و بازیکنان تا هواداران مشتاق برای هر بازی با تمام توان و متحد حاضر می‌شویم. 

وی در ادامه گفت‌وگو تاکید کرد: خوشبختانه به لطف خدا و درایت کادر فنی‌، تلاش بازیکنان و حمایت هواداران با ارائه بازی‌های منطقی بهترین نتایج ممکن را کسب کرده‌ایم که قطعا با همین انگیزه بالا در ادامه راه و فصل برای صعود تلاش خواهیم کرد، بی‌شک هواداران رکن اصلی باشگاه هستند و حمایت‌های همیشگی آنها نقش مهمی در موفقیت‌ها داشته اما باید توجه داشته باشند و اجازه ندهند عده‌ای انگشت شماری جو ورزشگاه را با به‌کار بردن الفاظ ناشایست آلوده کنند. قطعا در برابر افرادی که بخواهند با بی‌نظمی و جوسازی روند موفقیت تیم را با خلل روبه‌رو کنند خواهیم ایستاد و آنها را به مراجع قضائی معرفی خواهیم کرد. ضمن تقدیر و تشکر از هواداران واقعی و دلسوز درخواست داریم بازی‌های آینده را پرشورتر و پر تعدادتر در ورزشگاه برگزار کنند و با احترام به داوران و تیم حریف ، ۹۰ دقیقه تیم خودشان را تشویق و از پرداختن به حاشیه‌ها پرهیز کنند.

در پایان گزارش باید به نکته‌ای اشاره کرد. که شاید در هفته‌های آینده به یک چالش بزرگ تبدیل شود. به هر حال ورزشگاه شهید مهدوی افتتاح شده و فعلا بازی‌های شاهین در آن برگزار می‌شود اما مساله اینجاست که فعلا فقط بازی‌های شاهین در آن ورزشگاه برگزار می‌شود. اگر بخواهیم ورزشگاه شهید مهدوی را با ورزشگاه شهید بهشتی مقایسه کنیم، قطعا به تفاوت بالای دو ورزشگاه پی می‌بریم. ایرانجوان هم نماینده بوشهر در لیگ یک کشور است و قطعا این حق را دارد که در یک ورزشگاه با کیفیت از تیم‌های حریف میزبانی کند. از مسوولان ورزش استان می‌خواهیم که در سال جدید حتما این مساله را پیگیری کنند تا تنها نماینده استان در لیگ یک بتواند در ورزشگاه شهید مهدوی بازی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: