bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
مدیرعامل هلال احمر بوشهر:
روز گذشته نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اصحاب رسانه برگزار و در خصوص تمهیدات به منظور استقبال از میهمانان روزی گزارش کار ارائه شد.
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
روز گذشته نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اصحاب رسانه برگزار و در خصوص تمهیدات به منظور استقبال از میهمانان روزی گزارش کار ارائه شد.
در همین راستا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در آستانه آغاز فعالیت‌های نوروزی هلال احمر با بیان این‌که ۳۱ پایگاه هلال احمر استان بوشهر در ایام نوروز خدمات‌دهی می‌کنند، گفت: طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۷ فرودین ادامه خواهد داشت.

حسین درویشی از خدمات‌رسانی در جاده‌ها، ورودی شهرها، سواحل و مناطق کوهستانی خبر داد و تصریح کرد: ۳۱ پایگاه امدادی و راهنمایی هلال احمر استان بوشهر در ایام نوروز خدمات‌دهی می‌کنند. در طول سال ۱۷ پایگاه هلال احمر در استان مستقر است که در طرح نوروزی ۱۴ پایگاه موقت و سیار دیگر به این مجموعه افزوده شده است.
به گفته وی، ۴۰۰ نفر از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و ۲۰۰ نفر امدادگر جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی شرکت دارند. با توجه به بیان گوهربار مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع‌رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به اقدامات انجام شده خود را موظف به انتشار گزارش‌ها و خدماتی که در محدوده کاری انجام داده‌ایم می‌دانیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به این‌که در سال جاری عملیات‌های متعددی از سوی حوزه معاونت امداد و نجات در مناطق مختلف استان صورت گرفته است، افزود: ۱۱ پایگاه امداد و نجات به صورت کانکس داشتیم که چهار پایگاه آن به ساختمان تبدیل وضعیت شد و در سال آینده، تلاش داریم هفت پایگاه باقیمانده به ساختمان برای خدمت‌رسانی، آماده هموطنان قرار گیرد. درویشی ادامه داد: در طرح نوروزی، 400 نفر از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و 200 نفر امدادگر جمعیت هلال احمر با استفاده از 80 دستگاه خودرو نجات، خودرو کمک‌دار، آمبولانس و یک بالگرد امداد و نجات شرکت دارند. 

وی خاطرنشان کرد: این استان در زلزله کرمانشاه نیز چه در زمینه امداد و نجات و پشتیبانی و چه در حوزه حمایت‌های روانی و آسیب‌های پس از بحران‌ها حضور موثر و چشمگیری داشته است.
در ادامه معاون امور جوانان سازمان هلال احمر استان بوشهر درباره تمهیدات اندیشیده شده برای طرح نوروزی گفت: شانزده هزار و 364 نفر به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای پیوستند.
مریم آلبوغبیش با بیان این‌که با توجه به این‌که یکی از سیاست‌های جمعیت هلال احمر، کاهش تصادفات جاده‌ای است کمپبین به‌رفت که نه به تصادفات جاده‌ای است در سطوح ملی شکل گرفته است، تصریح کرد: تاکنون شانزده هزار و 364 نفر به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای پیوستند که نشان می‌دهد مردم برای کاهش آمار سوانح جاده‌ای هم‌پیمان شده‌اند. 
معاون امور جوانان سازمان هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: 25 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سطح استان بوشهر برای بهبود رفتارهای ترافیکی و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای در سطح استان بوشهر شکل گرفته که 23 پست به شکل ثابت و دو پست دیگر به شکل سیار است.

آلبوغبیش یادآور شد: در این پست‌ها، در خصوص آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و استفاده نکردن از مواد مخدر آموزش‌هایی از سوی مربیان مجرب از طریق بازی‌های دوستدار فضای کودک، بسته‌های فرهنگی و پخش کلیپ و تیزر ارائه می‌شود.
وی با دعوت از مسوولیت و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی، و هنری در کمپین نه به تصادفات جاده‌ای و امضای میثاق‌نامه و تشویق مسافران و مردم استان در این راستا گام‌ برداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: پست‌های ایمنی حوزه جوانان در مبادی ورودی و خروجی مسیرهای پرتردد و مکان‌های پر ازدحام برای ارائه خدمات بشردوستان، عام‌المنفعه، انسان‌دوستان، فرهنگی و امدادی دائر می‌شود تا یک سفر ایمن را برای مسافرین فراهم کنیم.
آلبوغبیش در ادامه تاکید کرد: در پست‌های ثابت فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و ایستگاه سلامت برای میهمانان نوروزی آماده ارائه خدمات است.

بی‌شک همراهی، همدلی و همگامی همه نهادها، مسوولان و شهروندان با تمهیدات و برنامه‌های هلال احمر از پیامدها و عواقب سوء و حوادث نوروزی می‌کاهد و در راستای تعطیلات پرخاطره و سفر ایمن و سالم موثر خواهد بود. پیوستن به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای و تشویق شهروندان به پیوستن به این کمپین و توجه به اهداف آن در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک بسیار کارساز است و می‌تواند پس از تعطیلات نیز در فرهنگ رانندگی مردم موثر باشد و آمار تلفات و حوادث را نسبت به سال‌های قبل کاهش دهد. طبیعی است که این امر نیازمند فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع است. امید که نوروز 97، سال پر از خیر و برکت برای همه ایرانی‌ها در جای‌جای میهن عزیز باشد. برای تعطیلاتی ایمن از خودمان شروع کنیم. بی‌شک تا از خودمان شروع نکنیم و فرهنگ رانندگی را در وجود خودمان نهادینه نکنیم نمی‌توانیم در دیگران تاثیرگذار باشیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: