bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
از اویس کردجهان تا میلاد صارمی؛
روزهای پایانی سال 96 را پشت سر می‌گذاریم، ما در آخرین گزارش خود در این سال، به سراغ تیم منتخب بوشهری‌ها می‌رویم. در سالی که گذشت، بازیکنان بوشهری یکی از ارکان موفقیت‌ تیم‌های خود بوده‌اند و به‌نوعی می‌توان سال 96 را سال بوشهری‌ها نامید.
بامداد جنوب- علی تنگستانی:
روزهای پایانی سال 96 را پشت سر می‌گذاریم، ما در آخرین گزارش خود در این سال، به سراغ تیم منتخب بوشهری‌ها می‌رویم. در سالی که گذشت، بازیکنان بوشهری یکی از ارکان موفقیت‌ تیم‌های خود بوده‌اند و به‌نوعی می‌توان سال 96 را سال بوشهری‌ها نامید. بازیکنانی که چه در خط دفاعی و چه در خط حمله همیشه بهترین عملکرد خود را داشته‌اند و به‌نوعی در این سال به هدف خود رسیده‌اند. ترکیبی که ما برای تیم منتخب چیده‌ایم، ترکیب 2-5-3 است که نشان‌دهنده اهمیت بالای هافبک‌های بوشهری در تیم‌هایشان است. 

جاسم یاسرالهی
دروازه‌بان محبوب تیم شاهین شهرداری همچون سال‌های گذشته سال خوبی را پشت‌سر گذاشت. یاسراللهی در سالی که گذشت با شاهین حتی به مرحله پلی‌اف لیگ دسته 2 کشور هم رفت ولی با بدشانسی نتوانست جواز حضور در لیگ دسته یک کشور را کسب کند. جاسم با شروع فصل جدید، باز هم با عکس‌العمل‌های به موقع مانع از شکست شاهین در بعضی از بازی‌ها شد. او یک سال‌ها در بوشهر فعالیت می‌کند، نشان داده است که دروازه‌بان بسیار خوبی است که می‌تواند در لیگ‌های بالاتر بازی کند. دروازه‌بان شاهین در مرحله دوم لیگ دسته دو عملکرد خوبی داشته و در سه بازی گذشته فقط یک گل دریافت کرده است.

محمد دانشگر
بازیکن دشتستانی تیم سایپا، در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر باز هم توانست عملکرد خوبی به ثبت برساند. با آمدن علی دایی به سایپا، او زیر نظر این مربی توانست پیشرفت کند و حالا یکی از مهره‌های دفاعی این تیم به‌شمار برود. محمد در این فصل از رقابت‌ها، در حملات و ضربات ایستگاهی سایپا حضور موثری داشت. اوج کار او در بازی‌ با تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن بود که با بازی فوق‌العاده خود، چهار امتیاز را برای تیمش به‌دست آورد. محمد دانشگر در طول‌ سال‌های گذشته همیشه یکی از گزینه‌های مورد علاقه سرخابی‌های پایتخت بوده و این امکان وجود دارد که سال آینده او را در لباس این تیم‌ها ببینیم. 

حسین ماهینی
حسین ماهینی را باید یکی از باثبات‌ترین بازیکنان سال 96 بنامیم. بازیکنی که در پرسپولیس حکم آچار فرانسه را دارد، چراکه در پست‌های مختلف دفاعی به‌کار می‌رود و بهترین عملکرد را به ثبت می‌رساند. ماهینی سال خوبی را با پرسپولیس تجربه کرد، زیرا همراه با این تیم به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و رسیدن به نیمه‌ نهایی جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد. لازم به ذکر است که او در تیم منتخب جام باشگاه‌های آسیا نیز قرار گرفت که افتخار بزرگی محسوب می‌شود. به هر حال سال 96 بهترین سال فوتبالی برای حسین بود.

اویس کردجهان
اویس، گلزن‌ترین مدافع لیگ دسته یک کشور است که سال‌هاست در ایرانجوان بوشهر بازی می‌کند و یکی از مهم‌ترین بازیکنان این تیم است. کردجهان در این فصل از رقابت‌ها، بازی‌های درخشانی را برای ایرانجوان انجام داد و چند گل سه امتیازی برای این تیم به‌ثمر رساند. عملکرد کردجهان اینقدر خوب بوده که در تیم منتخب لیگ دسته یک جای بگیرد. شاید اگر او در پس مهاجم به‌کار گرفته می‌شد الان گل‌های بیشتری را زده بود. به هر حال اگر عملکرد ایرانجوان را کنار بگذاریم، اویس از نظر گلزنی و تاثیرگذاری سال خوبی را تجربه کرده است.

حسین پورامینی
هافبک دفاعی تیم شگفتی‌ساز لیگ برتر از جمله بهترین‌های لیگ در پست تخصصی خود بود. پورامینی که از لیگ یک با پارس جنوبی همراه بود در مرکز زمین نبض بازی را در اختیار دارد و با پاس‌های بلند خود نقش پر رنگی در ضد حملات که نقش پر رنگی در نتیجه‌گیری پارس جنوبی دارد ایفا می‌کند. این هافبک 27 ساله یار کلیدی تیم تارتار است و با ادامه این روند می‌تواند فصل درخشان و به یاد ماندنی داشته باشد.

مسعود نظرزاده
مسعود نظرزاده در ۳۵ سالگی و در پست جدید فوتبالش یعنی هافبک دفاعی بیش از جوان‌های ایرانجوان دویده و تیمش را مدیریت کرده است. نظرزاده که در ماه‌های اول فصل گذشته نتوانست با شاهین به لیگ یک کشور صعود کند، به تیم دوران نوجوانی خود یعنی ایرانجوان آمد تا کمک‌حال این تیم در لیگ دسته یک کشور باشد. نظرزاده در این فصل از رقابت‌ها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و در بیشتر بازی‌ها با دوندگی بسیار کمک زیادی به ایرانجوان کرد. او در در پایان نیم فصل اول قصد رفتن کرده بود اما از تصمیم خود منصرف شد و به تیمش برگشت. نظرزاده در بازی‌های گذشته ثابت کرده است که بازیکن بسیار مهمی برای ایرانجوان بوده و اگر ایرانجوان چنین بازیکنی را در خط هافبک خود نداشت الان وضعیت بسیار بدتری در جدول مسابقات داشت.

میلاد فیاض‌بخش
فیاض‌بخش یکی از خریدهای خوب شاهین در چند فصل گذشته است. هافبکی که توانایی خوبی در کنترل توپ و پخش آن دارد. میلاد در این فصل از رقابت‌ها توانسته در خط هافبک، کمک زیادی به بازیکنان این تیم کند و با پخش سریع توپ، باعث ایجاد موقعیت‌ روی دروازه تیم‌های حریفان شود. اوج کار در شاهین به بازی با شموشک برمی‌گردد. بازیکن با تجربه و شماره۶ شاهین در این بازی و طبق آمار ۵۸ پاس سالم داد و ۱۰ بار موفق به قطع توپ شد که یک عملکرد فوق‌العاده به حساب می‌آید. فیاض‌بخش در دقیقه ۸۵ یک پاس گل داد و در دو صحنه مشکوک پنالتی هم برای تیمش اثرگذار شد. او حالا می‌تواند با ادامه روند رو به رشد خود، زمینه صعود شاهین به لیگ دسته یک را فراهم سازد.

علی دشتی
وینگری باهوش با سرعت و دریبلینگ بالا که او را به یکی از بازیکنان خوب لیگ هجدهم تبدیل کرده است. این جوان ۲۴ ساله که از تکنیک ناب و سرعت شگفت‌آوری برخوردار است به تنهایی قادر به دریبل کردن پیاپی چندین بازیکن است. عضلات ورزیده و قدرت بدنی بالای این بازیکن کنگانی زبانزد خاص و عام است. دشتی در بازی‌های لیگ با وجود این‌که افت و خیز زیادی داشته ولی ثابت کرده است که می‌تواند در آینده بازیکن بزرگی شود. حالا تنها هدف او این است که با درخشش در بازی‌های پارس جنوبی در لیگ برتر به تیم ملی دعوت شود.

مهدی قائدی
حضور قائدی در باشگاه استقلال، یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین نقل و انتقالات این فصل از لیگ برتر بود. این بازیکن در اوایل سال 96 عملکرد فوق‌العاده‌ای در باشگاه ایرانجوان داشت و در ماندن این تیم در لیگ دسته یک کشور تاثیر نقش زیادی ایفا کرد. انتقال او به باشگاه بزرگی مانند استقلال، یک ریسک بزرگ بود که هنوز نمی‌توان گفت که این انتخاب، یک انتخاب درست بود یا غلط. قائدی بازی‌های زیادی را برای استقلال در این فصل از رقابت‌ها انجام نداد اما در همان بازی‌هایی که حضور داشت نشان داد که می‌تواند بازیکن بزرگی شود. اوج کار او در مقابل تیم پارس جنوبی بود که با گرفتن یک پنالتی و تاثیرگذاری روی گل‌های استقلال، در تیم منتخب هفته قرار گرفت. البته قائدی این روزها درگیر حاشیه‌های زیادی شده است اما اگر بتواند از نظر فنی، آمادگی خود را حفظ کند، می‌تواند کمک زیادی به تیم استقلال تهران کند.

مهدی طارمی
چهار ماه محرومیت هم مانع خراب شدن سال طارمی نشد. او سال را با زدن گل‌های صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ جشن گرفت. سپس قهرمانی در لیگ و آقای گلی را تجربه کرد. موتور گلزنی طارمی همچنان روشن بود که چهار ماه محروم شد اما این محرومیت هم باعث نشد که گل‌های مهدی طارمی به پایان برسد. در بازگشت به میادین با پیراهن الغرافه قطر ثابت کرد همچنان همان گلزن موفق سابق است. طارمی در بازی‌های که برای این انجام داده است گل‌های بسیاری به‌ثمر رسانده است و توانایی‌های خود را بار دیگر به منتقدانش نشان داد. با روند که این بازیکن دارد، مطمئا در جام جهانی در ترکیب فیکس تیم ملی قرار می‌گیرد.

میلاد صارمی
میلاد صارمی در فصلی که شاهین شهرداری برای صعود به لیگ یک بیش از همیشه انگیزه دارد، یکی از بهترین‌های تیمش بوده است. از نکات بارز بازی صارمی این است که در همه مناطق هجومی شاهین توانایی بازی دارد و می‌تواند عصای دست مربی باشد. صارمی در مرحله اول لیگ 2 گل‌های مهمی را برای شاهین به‌ثمر رساند و نشان داد که در بخش هجومی می‌تواند مهره‌های بسیار مثمرثمری باشد. با آمدن مهدی پاشازاده، چیزی برای میلاد تغییر نکرد و او همچنان یکی از مهره‌های مهم تیمش به‌شمار می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر: