bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزایش حدود 13 و 8 دهم درصد سفر در تعطیلات نوروزی امسال خبرداد.
عبدالهاشم حسن نیا درباره افزایش سفرهای نوروزی امسال گفت: با توجه به اینکه دوربین های تردد شمار تردد 42 میلیون وسیله نقلیه در جاده های کشور را ثبت کرده اند از ابتدای تعطیلات نوروزی یعنی 24 اسفند سال گذشته تاکنون 13 و هشت دهم درصد افزایش سفر داشته‌ایم. 

وی گفت: البته هنوز یک میلیون و 200 هزار وسیله نقلیه در استان های همجوار تهران و البرز یعنی گیلان ، مازندران و قزوین مستقرند که بیشترین این وسایل نقلیه نیز مربوط به استان های تهران و البرز است و پیش بینی ما این است که سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته حدود 14 درصد افزایش پیدا کند.  از تعداد یک میلیون و 200 هزار وسیله نقلیه ، حدود 770 هزار وسیله نقلیه مربوط به شهر تهران و حدود 300 هزار وسیله نقلیه نیز مربوط به البرز و مابقی مربوط به شهرهای دیگر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه در کشور حدود 2 هزار و 200 تردد شمار و حدود هزار و 500 دوربین در محورهای مختلف تردد خودروها را کنترل می کنند گفت : از سال گذشته تاکنون حدود 700 کیلومتر به شبکه بزرگراههای کشور افزوده شده که در واقع به رفع ترافیک در گلوگاه ها کمک بزرگی کرده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به خلوتی جاده ها اشاره کرد و افزود: امروز روز طبیعت است و بیشتر مردم در حاشیه پارک ها و کنار جاده ها مستقرند و پیش بینی می کنیم روند بازگشت مسافران از بعدازظهر آغاز شود. 
وی به رانندگان توصیه کرد طوری برنامه ریزی و سفر خود را مدیریت کنند که هنگام بازگشت دچار گره ترافیکی نشوند. با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی از ایمنی بالایی برخوردار است و کنترل و نظارت بالایی توسط پلیس و شرکت های حمل و نقل سازمان راهداری بر آنها انجام می شود، مردم برای تردد از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا سفر ایمنی داشته باشند.
برچسب ها: جامعه ، راه و شهرسازی
نام:
ایمیل:
* نظر: