bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
حضور پررنگ ایرانی‌ها در سواحل خلیج فارس؛
استان بوشهر با همه خوب و بدهایش، با همه کاستی‌ها و کمبودهایش اما همواره مقصد و منظور مسافران و گردشگرانی بوده که گاه هزاران کیلومتر راه را طی می‌کنند تا خود را به استان بوشهر و سواحل زیبا و جاذبه‌های بکر دیدنی‌اش برسانند.
بوشهری‌ها، سنگ تمام گذاشتندبامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
استان بوشهر با همه خوب و بدهایش، با همه کاستی‌ها و کمبودهایش اما همواره مقصد و منظور مسافران و گردشگرانی بوده که گاه هزاران کیلومتر راه را طی می‌کنند تا خود را به استان بوشهر و سواحل زیبا و جاذبه‌های بکر دیدنی‌اش برسانند. امسال نیز جای‌جای استان بوشهر میزبان میهمانان نوروزی بود که بیش از استان‌های دیگر در این استان توقف کردند و بی‌شک آب و هوای مناسب بوشهر در بهار و دریای عظیم و سواحل بکر، پای رفتن گردشگران را از این استان لنگ می‌کند. براساس گفته مسوولان کشوری، بوشهر سومین قطب گردشگری در نوروز 97 اعلام شده است و این یعنی استان بوشهر ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگر و البته در چرخه اقتصادی دارد که بایست توجه بیشتر و هدفمندتری بدان کرد و زیرساخت‌های گردشگری را به شکلی اصولی و قانونی آماده کرد.

اسکان آمار بالای گردشگران در استانبوشهر یکی از مسائل مهمی است که با توجه به هزینه هتل‌ها، بی‌تردید دغدغه نخست مسافران نیز بوده است. اختصاص مدارس به منظور اسکان‌های نوروزی، یکی از اتفاقات معقول و شایسته‌ای بود که در استان بوشهر به خوبی ساماندهی شد. در همین راستا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این‌که تا پایان روز جمعه دهم فروردین ماه، ۱۵۷ هزار و ۹۳۵ در قالب ۴۳ هزار و ۸۷۱ خانوار در مراکز اسکان فرهنگیان استان بوشهر پذیرش شدند، گفت: در راستای اسکان مناسب مسافران نوروزی در سطح مدارس اقدامات خوبی صورت گرفت و شاهد خدمات‌دهی مطلوبی بودیم.
وی با اشاره به آمار ستاد اسکان فرهنگیان استان تصریح کرد: شهرستان‌های ساحلی استان بیشترین آمار پذیرش در ستادهای اسکان فرهنگیان استان را داشته‌اند که گناوه بیشترین سهم را در این میان داشته است.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز خاطرنشان کرد: گناوه با اسکان ۴۶ هزار و ۹۱۷ نفر در قالب ۱۳ هزار و ۳۲ خانوار بیشترین سهم مسافر را داشته و بعد از این شهرستان، بوشهر میزبان بیشترین مسافر در ستادهای اسکان با پذیرش ۴۴ هزار و ۷۸  نفر در قالب ۱۲ هزار و ۲۴۴خانوار بوده است.
مجید اجرایی با بیان این‌که دیلم نیز در مرتبه سوم پذیرش مسافر در ستادهای اسکان فرهنگیان در سطح استان بوده است، افزود: شهرستان دیلم با ۲۱ هزار و ۷۴۷ نفر در قالب ۶ هزار و ۴۱ خانوار در مراکز اسکان فرهنگیان خود پذیرش کرده است.
به گفته وی، شهرستان کنگان نسبت به سال قبل با افزایش مسافر روبه‌رو بوده و بعد از دیلم و قبل از عسلویه در مرتبه چهارم قرار گرفته است و آمار خود را به ۱۰ هزار ۶۲۵ نفر در قالب ۳ هزار و ۴۲۴ خانوار رسانده است. همچنین شهرستان عسلویه نیز ۷ هزار و ۶۷۳ نفر در قالب ۲ هزار ۱۳۲ خانوار پذیرش داشته است.

اجرایی در ادامه با بیان این‌که منطقه دلوار نیز با رشد دو پله‌ای در مرتبه ششم بیشترین میزبانی قرار دارد و با پذیرش ۷ هزار و ۲۰۵ نفر در قالب ۲ هزار و ۲ خانوار سهم خوبی در پذیرش مسافر داشته است، تاکید کرد: خارگ، آبپخش و کاکی و بردخون کمترین مسافر را در ستادهای اسکان خود داشته‌اند که خارگ به علت شرایط خاص عبور و مرور تاکنون هیچ میهمان نوروزی در ستادهای اسکان خود نداشته است. 

وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش میزبان همه اقشار جامعه بوده و سعی در میزبانی مناسب داشته است یادآور شد: منطقه دلوار با توجه به آمار ۲ هزار و ۱۶۵ نفر  با ۳۰درصد غیر فرهنگی بیشترین نسبت غیر فرهنگی را به کل جمعیت مسافران ستادهای اسکان فرهنگیان آن منطقه را در خود جای داده است. بیشترین تعداد فرهنگی در شهرستان گناوه میزبانی شده است که این درصد به ۹۸ درصد نسبت به کل جمعیت مسافران ستادهای اسکان فرهنگیان آن شهرستان است و با وجود این مناطق ساحلی استان بیشترین آمار میزبانی را دارا هستند.
آمار اعلام شده از سوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر نیز مُهر تائید دیگری است بر توجه گردشگران و مهیمانان نوروزی به این استان. به گفته حمید رضا علم، میزان تردد وسایط نقلیه در محورهای استان در ۱۷ روز گذشته ۷.۷ میلیون خودرو ثبت شده که ۱۲.۰۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

علم با بیان این‌که محورهای مواصلاتی استان از ایمنی بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: از 4 هزار کیلومتر راه‌های استان بوشهر 665 کیلومتر آن بزرگراه، 575 کیلومتر راه اصلی و بقیه راه فرعی و روستایی است.
وی از نصب دوربین هوشمند کنترل جاده‌ای در محورهای اصلی استان بوشهر خبر داد و گفت: با تجهیز محور ساحلی دیر به دلوار و جاده اهرم به برازجان به دوربین هوشمند جاده‌ای، استان بوشهر نخستین استانی است که همه محورهای شریانی و اصلی آن تحت پوشش سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف قرار می‌گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر با بیان این‌که طرح راهداری نوروزی از 25 اسفند در محورهای استان بوشهر اجرا شد، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح 320 نفر راهدار با 261 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در محورهای استان استقرار یافته است. از 25 اسفند تا 12 فروردین 7 میلیون و 708 هزار خودرو از 54 خروجی و ورودی استان بوشهر تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12.02  درصد افزایش دارد. بیشترین تردد خودروها را در این مدت مربوط به محور خوزستان به دیلم بوده و پس از آن محورهای فیروزآباد به جم، کنارتخته به وحدتیه، عسلویه به لامرد و بندو به اخند در شهرستان عسلویه بیشترین تردد را ثبت کرده‌اند.

این مسوول در ادامه به ورود خودروها از محورهای 5 گانه استان بوشهر پرداخت و افزود: از 25 اسفند تا 12 فروردین 754 هزار دستگاه خودرو ار 5 محور، وارد استان بوشهر شده‌اند که رشد 10.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌‌دهد.
علم با اشاره به رشد خودروهای خروجی از استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مدت 17 روز گذشته 748 هزار دستگاه خودرو از محورهای 5 گانه استان بوشهر استان بوشهر را ترک کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.89 درصد افزایش دارد.
نگاهی به آمار گردشگران، ظرفیت بالای استان بوشهر به خصوص نواحی ساحلی را به منظور ایجاد قطب گردشگری و سرمایه‌گذاری در این زمینه را تائید می‌کند اما این توسعه با اما و اگرهایی روبه‌روست. باید به دنبال «گردشگری پایدار» بود تا بتوان به آینده خوش‌بین بود. توجه ویژه به مناطق ساحلی بایست در صدر اولویت‌های مسوولان قرار گیرد و از همین حالا به فکر نوروز 98 و میهمانانش بود. 


نام:
ایمیل:
* نظر: