bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان معتقد است که با وجود امضای توافق تجارت ترجیحی میان ایران و پاکستان از سال ۲۰۰۶، عمده تجارت دو کشور از جمله برنج از طریق دوبی انجام می‌گیرد.
 به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری نیشن، یولا نعیم با اشاره به این‌که ایران یک کشور مصرف‌کننده بزرگ برنج است که میانگین سرانه مصرف آن ۴۶ کیلوگرم است، افزود: حجم تجارت دوجانبه ایران و پاکستان از کمتر از ۸۰۰ میلیون دلار فعلی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

به‌گفته وی، ایرانی‌ها به برنج باسماتی هندی به‌دلیل طعم، عطر و کیفیت پخت آن بسیار علاقه‌مند هستند. ما از دولت ایران درخواست می‌کنیم دسترسی به برنج باسماتی از طریق تدابیر تجارت معقولانه تسهیل و موانع فنی برطرف شوند.
رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان ضمن درخواست از ایران برای وضع تعرفه‌های پایین‌تر برای برنج پاکستانی، ادامه داد: ایران و پاکستان توافق تجارت ترجیحی را در سال ۲۰۰۶ اجرا کردند با این‌همه حجم فعلی تجارت دوجانبه میان دو کشور منعکس‌کننده پتانسیل‌های واقعی که هر دو کشور دارا هستند، نیست. ما باید سیاست تجاری مناسبی را برای تضمین تجارت پایدار میان دو کشور تدوین کنیم. کشور پاکستان علاقه‌مند است تجارت دوجانبه‌ای با کشور نفت‌خیز ایران داشته باشد. ما کالاهای مناسبی برای تجارت با یکدیگر داریم، اما متاسفانه عمده تجارت میان دو کشور از طریق کشورهای دیگر انجام می‌شود. ما هر دو پتانسیل افزایش حجم تجارت دوجانبه به پنج میلیارد دلار را در صورت رفع مشکل انتقال پول از طریق کانال بانکی داریم.

نعیم ضمن پیشنهاد تاسیس یک بانک ایرانی در پاکستان، خاطرنشان کرد: فعالیت یک بانک ایرانی در پاکستان تعامل شرکت‌های خصوصی پاکستانی با هم‌تایان ایرانی را در بلندمدت تسهیل خواهد کرد. بانک ملی ایران علاقه‌مند به افتتاح شعبه‌ای در لاهور است. برای این منظور هر حمایتی که لازم باشد دریغ نخواهیم کرد. من مطمئنم که همه صادرکنندگان برنج پاکستان از طریق این شعبه اقدام به افتتاح حساب و انجام تجارت خواهند کرد. ما آماده هستیم تا همه نیروی خود را برای افتتاح شعبه بانک ملی ایران در لاهور بگذاریم.
وی همچنین خواستار حرکت در مسیر صحیح و انجام یک توافق مبادله ارزی شد، زیرا چنین توافقی مشارکت بخش خصوصی دو کشور را تضمین کرده و روابط دو طرف را عمیق‌تر خواهد کرد. 

برچسب ها: اقتصاد ، برنج ، پاکستان
نام:
ایمیل:
* نظر: