bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کشف 97 درصدی جرائم سایبری در این استان خبر داد.
سرهنگ مهدی قاسمی روز گذشته با بیان این‌که 75 درصد از مجرمان شناسایی شده در این بخش مرد و 25 درصد آنها زن هستند، تصریح کرد: بیشترین میزان کشف جرائم سایبری در استان بوشهر در سال گذشته شامل برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی، منتسب کردن اعمال خلاف حقیقت، انتشار اکاذیب و کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است. 
به گفته قاسمی، با کنترل، نظارت و مدیریت حضور در فضای مجازی می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد تا از فضای سایبری به نحو مطلوب استفاده کرد. 

وی تقویت فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بسیار مهم برشمرد و افزود: باید شرایطی ایجاد شود که کاربران، خودشان نقش نظارتی و کنترل در فضای مجازی داشته باشند و خانواده‌ها به سطحی از آگاهی و دانش برسند که بتوانند فعالیت فرزندان خود را در فضای مجازی مدیریت کنند. پلیس فتا استان بوشهر برای پیشگیری از جرائم رایانه‌ای، در سال گذشته بیش از 16 هزار بروشور و لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش‌آموزان و شهروندان توزیع کرد. همچنین 58 نشست آموزشی با نهادها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها برگزار شد و بیش از سه هزار و 700 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.
قاسمی تاکید کرد: رویکرد اصلی پلیس فتا پیشگیری از طریق آموزش است که در این ارتباط به فراخور هر قشر آموزش‌های متناسب با آن ارائه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: