bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دشتی اعلام کرد، در سال گذشته ۷۸۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شد.
احمد ایزدی در این باره گفت: پیشگیری از هاری به عنوان یکی از مهمترین ترین بیماری مشترک بین انسان و دام از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورت ابتلا به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک مطرح بوده و معمولا عامل ایجاد بیماری توسط گازگرفتن حیوان آلوده به فرد سالم منتقل شود. انجام واکسیناسیون رایگان هاری سگ‌های صاحب دار در شهرستان دشتی با تامین به موقع و مناسب واکسن و برنامه ریزی هدفمند در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزایش قابل توجهی داشته است و با توجه به حساسیت این بیماری در طول طرح واکسیناسیون که معمولا همزمان با سایر واکسن های دامی انجام می شود ، علاوه بر واکسیناسیون سگ های صاحب دار توسط شبکه دامپزشکی دشتی، واکسیناسیون هاری توسط بخش خصوصی نیز انجام شده است. 

وی ادامه داد: دامپزشکی برای ایجاد حاشیه امنیت برای جامعه انسانی و حفاظت از حیات وحش اقدام به واکسیناسیون سگ های صاحب دار واجد شرایط براساس برنامه های از قبل تعیین شده و دستورالعمل های سازمانی می نماید و واکسیناسیون سگ های صاحب دار حاشیه حیات وحش از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که در همین زمینه در سال ۹۶ بیش از ۷۸۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری بصورت رایگان واکسینه شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دشتی، تصریح کرد: افرادی که در خانه خود سگ نگه می دارند، باید به این نکته توجه کنند که اگر این حیوان به ویروس هاری مبتلا شود، بسیار خطرناک است و در صورت گزش احتمالی فردی توسط حیوانات، باید فورا به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجه کنند. از همه دامداران درخواست می شود که با اکیپ واکسیناسیون دامپزشکی در ضمینه واکسینه کردن سگ ها علیه بیماری هاری همکاری کنند و افرادی که در منزل سگ نگهداری می‌کنند می‌توانند با مراجعه به دامپزشکی از خدمات واکسیناسیون رایگان هاری برای سگ های خود استفاده کنند.
برچسب ها: جامعه ، دامپزشکی ، سگ
نام:
ایمیل:
* نظر: