bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
سال 97 و آغاز یک مسیر جدید؛
شروع سالی جدید یعنی شروع وعده‌های جدید و البته بزرگ، سخنانی که در این سال‌ها بارها شنیده‌ایم و پایان سال خواهیم دید که فقط درصد کمی از این قو‌ل‌ها و وعده‌ها عملی شده است. سال 97 هم همچون سال‌های گذشته، سال مهمی برای ورزش استان بوشهر خواهد بود. سالی که می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب تاریخ متفاوتی را رقم زد.
ورزش استان، روحی تازه می‌خواهدبامداد جنوب- علی تنگستانی:
شروع سالی جدید یعنی شروع وعده‌های جدید و البته بزرگ، سخنانی که در این سال‌ها بارها شنیده‌ایم و پایان سال خواهیم دید که فقط درصد کمی از این قو‌ل‌ها و وعده‌ها عملی شده است. سال 97 هم همچون سال‌های گذشته، سال مهمی برای ورزش استان بوشهر خواهد بود. سالی که می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب تاریخ متفاوتی را رقم زد. در این گزارش به مسائلی می‌پردازیم که توجه به آنها در سال 97 برای پیشرفت ورزش استان بسیار کلیدی است. در سال 96 شاهد اتفاقات خوبی بودیم ولی اتفاقات بد هم تاثیراتی در ورزش استانمان داشت. حرف من مربوط به کلیه رشته‌هاست، نه فقط فوتبال. متاسفانه در سال‌های گذشته ما شاهد برخی بی‌توجهی‌ها در ورزش بوشهر بودیم ولی در سال 96 برخی از مسوولان به خود آمدند و حداقل توانستند ورزش استان را سر و سامان بدهند و با یک برنامه‌ریزی موقت یک بحران را دور بزنند. در سال 97 ورزشکاران استان اهداف زیادی دارند که محقق شدن آن ارتباط مستقیمی با عملکرد مدیران ورزشی و به‌طور ویژه به عملکرد اداره ورزش و جوانان برمی‌گردد، چراکه قطعا این ارگان نقش بزرگی در پیشرفت ورزش استان در همه زمینه‌ها دارد. 

همانطور که در گزارش‌های سال گذشته ما خواندید، ورزش بوشهر در سال 96 در بسیاری از رشته‌ها بسیار موفق ظاهر شد و حتی در برخی از این رشته‌ها شماره یک کشور هم بود. اتفاقی که البته در سال 97 نیز به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت، به‌راستی چرا ما در رشته‌هایی مثل فوتبال ساحلی و حتی قایقرانی در حال پیشرفت هستیم، قطعا وجود مدیران موفق در این رشته‌ها باعث این پیشرفت بزرگ شده است. در رشته‌های رزمی هم استان بوشهر عملکرد خوبی از خود نشان داد ولی به‌نظر من رزمی‌کاران ما می‌توانند خیلی بهتر از اینها باشند. متاسفانه در بحث رشته‌های رزمی بودجه‌ کمی در نظر گرفته شده است که این خیلی می‌تواند به ضرر رزمی‌کاران استانمان باشد. آنها بیشتر سفرهای خود را با پول شخصی خود رفته‌اند که این امتیاز منفی برای مدیران ما است. مگر یک ورزشکار تا چه زمانی می‌تواند این مسائل را تحمل کند. امیدواریم که مسوولان استان در رشته‌های رزمی حداقل پول سفرهای این ورزشکاران را بدهند. انجام دادن این کار چیزی از آنها کم نمی‌کند، چراکه این سفرها عموما داخل کشور است و خرج زیادی ندارد این‌که برای موفقیت استان خرجی کنید واقعا این قدر سخت است؟

در بخش بانوان هم در سال 97 نیازمند برنامه‌ریزی مناسب هستیم. اصولا در سال‌های گذشته شاهد یک تحول بزرگ در ورزش بانوان نبودیم، با وجود این در سال 96 مقداری در ورزش بانوان پیشرفت کردیم که راضی‌کننده نبود. در سال 97 این مساله که باید پیگری شود، چراکه بانوان ما حق دارند که در یک محیط سالم و با امکانات بالا ورزش کنند. آنها در این سال‌ها محرومیت‌های زیادی داشته‌اند ولی امسال باید سال‌ آنها باشد. مسوولان ما هم باید این نکته را بدانند ورزش فقط مخصوص آقایان نیست. بانوان هم حقی در این ورزش دارند و باید برای آنها بودجه‌ای در نظر گرفت. البته امیدواریم که بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌شود مبلغ ناچیزی نباشد. لطفا بانوان ورزشکار را دریابید.

همانطور که در ابتدای گزارش گفتم، فوتبال ساحلی استان در سال گذشته موفقیت‌های خوبی کسب کرده است. پارس جنوبی که مطابق سال‌های گذشته قهرمان لیگ برتر کشور و تیم خوب منسجم عباس طبیب‌نژاد (دریانوردان بوشهر) هم در مسابقات پلی‌اف لیگ دسته یک عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند ولی خوب چیزی که مشخص است این است که در سطح استان بوشهر تنها تیمی که هم پول دارد و اسپانسر، پارس جنوبی است و دیگر تیم‌ها از این چیزها بی‌بهره هستند. استان بوشهر سرمایه زیادی دارد. تیم پارس جنوبی از این سرمایه برای موفقیت در لیگ برتر استفاده می‌کند یک نکته بسیار خوب است ولی چه بهتر که مقداری هم از پول به دست دیگر تیم‌های استان برسد. تیم‌های فوتبال ساحلی بوشهر مشکل بازیکن ندارد، مشکل اصلی آنها نبود پول و اسپانسر است. مساله‌ای که در این سال‌ها تیم‌های استان را دچار بحران کرده است. نمونه آن تیم موج گناوه بود که در سرآشیبی سقوط قرار گرفت. امیدواریم که در سال جدید مسوولان استان اندک توجه‌ای به دیگر تیم‌های استان هم داشته باشند، چراکه در آنها بازیکنانی وجود دارند که آینده درخشانی خواهند داشت. 

یکی دیگر از رشته‌های محبوب بوشهر، قایقرانی است که حسابی در این سال‌ها پیشرفت کرده است. مدیرانی که در راس کار قرار گرفته‌اند در دو سال گذشته به بهترین شکل ممکن توانسته‌اند با امکانات کم‌بار دیگر نام بوشهر بر زبان‌ها بیاورند. قایقرانی استان بوشهر در سال 96 دوران خوبی را سپری کرد و آنطور که رئیس هیات قایقرانی در گفت‌وگو با ما گفته بود، در سال 97 این رشته در استان بوشهر پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. باید قبول کرد که هیات قایقرانی استان بوشهر در دو سال گذشته بیشترین فعالیت و موفقیت را داشته است. این حرف من روز تعریف و تمجید نیست بلکه عملکرد ورزشکاران هیات این مساله را ثابت کرده است. با شناختی که از مسوولان این رشته دارم، مطمئنم که سال 97، سال درخشانی برای قایقرانی استان بوشهر خواهد بود.
در آخرین بخش از این گزارش به سراغ فوتبال می‌رویم. پرطرفدارین ورزش در استان بوشهر که در سال 97 از همان ابتدا با چالش مواجه شده است. نمی‌خواهم حرف‌های تکراری بزنم ولی چیزی که مشخص است این است که با توجه به وضعیت که این رشته در استان ما دارد، نباید خیلی منتظر اتفاقات بزرگ باشیم. در اواخر سال گذشته شاهد این بودیم که برخی از قدیمی‌ها می‌خواهند بار دیگر در لیگ‌های کشوری تیمداری کنند ولی باید واقع‌بین باشیم. از نظر من اگر این افراد بار دیگر تیمداری کنند، چیزی جز شکست در پیش ندارد. متاسفانه فوتبال در استان بوشهر نوسان بزرگی دارد. نمونه بارز آن تیم پارس جنوبی بود. تیمی که برای هفته‌ها صدرنشین لیگ برتر بود، حالا در رده هفتم جدول جای گرفته است و دچار مشکلات مالی شده است که در نوع خود عجیب است. در ابتدای متن گفتم که برخی از مدیران ما وعده‌های زیادی می‌دهند که به عمل نمی‌شود. نمونه بارز آن در فوتبال بوشهر فراوان یافت می‌شود. ایرانجوان بوشهر دچار چنین مشکلی شده است. تیمی که در ابتدای فصل با وعده‌های فراوان بسته شد، حالا نه تنها با مشکلی مالی مواجهه شده، بلکه جزء مدعیان سقوط هم است. امیدواریم که مسوولان ما تحت تاثیر جو قرار نگرفته و قول و وعده‌های عجیب ندهند. شاید در میان تیم‌هی فوتبال استان، این شاهین شهرداری باشد که در اوایل سال 97 یک هدیه بزرگ به هواداران تقدیم کند. همانطور که در گزارش روز گذشته خواندید این تیم در بهترین فرم قرار گرفته و می‌تواند با ادامه همین روند به لیگ دسته یک کشور صعود کند. 

ورزش استان بوشهر به این چند رشته خلاصه نمی‌شود. ما رشته‌های بسیاری داریم که توجهی به آنها نمی‌شود، این در حالی است که هیات‌های این رشته‌ها در این استان فعالیت دارند. نداشتن برنامه‌ریزی مناسب، نبود بودجه کافی و توجه نکردن به ورزشکاران باعث شده که این رشته در استان بوشهر به دست فراموشی سپرده شود. در سال 97 می‌توانیم باعث زنده شدن این رشته‌ها باشیم به شرط این‌که مدیران ما برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: