bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
رئیس پلیس راه راهور ناجا از افزایش ۵ درصدی کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای ‌در سر صحنه نسبت به سال گذشته خبر داد.
سردار محمدحسین حمیدی درباره آخرین آمار کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۷ گفت: آمار فوت‌شدگان سر صحنه نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است، البته هنوز جمع‌بندی نهایی طرح نوروزی اعلام نشده است. فصل‌الخطاب ما در زمینه کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در طرح نوروزی امسال آمار پزشکی قانونی است که هنوز اعلام نشده است.
وی با بیان این‌که آمار مجروحان جاده‌ای در طرح نوروزی امسال نیز افزایش داشته است، افزود: خوشبختانه نوروز امسال به جز دو مورد که یکی در محور گیلان و دیگری در محور خراسان رضوی بود، تصادف سنگین نداشتیم. با وجود افزایش ۵ درصدی سفرهای ناوگان اتوبوسرانی بین‌شهری خوشبختانه تصادفات ناوگان اتوبوسرانی در طرح نوروزی امسال بیش از ۸۹ تا ۹۰ درصد کاهش داشت که رکورد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

سردار حمیدی به افزایش بیش از ۱۳ درصدی کل ترددها در طرح نوروزی امسال اشاره و تصریح کرد: بی‌شک افزایش تردد در سطح جاده‌ها طبیعی است که بروز حوادث را نیز افزایش دهد، اما در مجموع ۳ درصد از تخلفات رانندگان از سوی دوربین‌ها رصد و ۲ درصد دیگر نیز از طرف همکاران ما رصد شد و در مجموع ۹۵ درصد رانندگان قوانین را رعایت می‌کردند و رعایت قوانین باعث شد که افزایش ناگهانی تصادفات را با توجه به رشد تصادفات نداشته باشیم و تصادفات جاده‌ای در طرح نوروزی امسال شیب ملایمی داشته باشد.

وی در خصوص آمار خودروهایی که به دلیل تخلفات حادثه‌ساز متوقف شدند، گفت: بیش از ۴۷ هزار خودرو و موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثه‌ساز در طول سفرهای نوروزی از سوی نیروهای پلیس راهور توقیف شدند که این آمار بسیار بالایی بود و نشان می‌دهد که تخلفات این گروه می‌توانست باعث بروز تصادفات شود که خوشبختانه با توقیف آنها این اتفاق نیفتاد. خودروهایی که توقیف شده نیز طبق روال قانونی بعد از پایان طرح به مالکان خودرو تحویل داده خواهد شد.
رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره نظارت بر تخلفات رانندگان تریلی‌ها و کامیون‌ها نیز خاطرنشان کرد: قصد داریم سامانه سپهتن را که باعث ایجاد نظم در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری شد و اشرافیت ما را بر ناوگان اتوبوسرانی بیشتر کرد، روی کامیون‌ها، تریلی‌ها و تانکرهای حمل سوخت هم نصب کنیم.

برچسب ها: جامعه ، تصادف ، فوتی
نام:
ایمیل:
* نظر: