bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
«در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری بزودی تفاهم‌نامه ساخت هتل‌های پنج و شش ستاره در مرکز این استان با سرمایه‌گذاران منعقد می‌شود.» (به نقل از خبرگزاری دولتی ایرنا) این فرمایشات گهربار را نماینده دولت در استان بوشهر بر زبان جاری و ساری کرده است، حرف‌هایی که حتی اگر شخص رئیس‌جمهور نیز آن را بر زبان می‌راند سزاوار توبیخ بود، چرا که...
کریم جعفری:
«در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری بزودی تفاهم‌نامه ساخت هتل‌های پنج و شش ستاره در مرکز این استان با سرمایه‌گذاران منعقد می‌شود.» (به نقل از خبرگزاری دولتی ایرنا) این فرمایشات گهربار را نماینده دولت در استان بوشهر بر زبان جاری و ساری کرده است، حرف‌هایی که حتی اگر شخص رئیس‌جمهور نیز آن را بر زبان می‌راند سزاوار توبیخ بود، چرا که هتل پنج و شش ستاره ساختنش مانند تقاطع غیرهم‌سطح ورودی بوشهر نیست که برای ساختنش ماه‌ها وقت گرفته شد، یا مانند پل خور گردشگری گناوه نیست که معاون گراوند کلی مدیر و مسوول را جمع کرده تا پیمانکاری را که چهار سال دارد استانداری را بازی‌ می‌دهد، تعیین تکلیف کنند. 

در روزهایی که گراوند در تاریکی ایستاده بود تا دیگران کارش را در پایتخت رتق و فتق کنند و او را در کمال ناباوری به استانداری بوشهر برسانند، صاحب این قلم تاکید موکد کرد که این انتخاب باعث نابودی بوشهر خواهد شد، چرا که نامبرده هر چند در امور سیاسی فردی صاحب تجربه چند ساله است، اما در حوزه عمرانی چیزی برای عرضه ندارد و این انتخاب بوشهر را سال‌ها عقب خواهد انداخت. متاسفانه او که خود در این زمینه تجربه‌ای نداشت، فردی را به‌عنوان سرپرست معاونت امور عمرانی انتخاب کرده که تخصصش قاطی کردن اسید و مواد مختلف است، نه کار در این حوزه سخت و پیچیده. من نمی‌دانم آقای نماینده دولت اصولا می‌داند ما در ایران چند هتل پنج و شش ستاره داریم، یا اینکه فکر می‌کند دادن ستاره به هتل‌ها مانند برکشیدن معاونانش است که با سفارش بادهای شمالی به‌ناگهان به جایگاهی می‌رسند که خودشان را هم گم می‌کنند و در غبار ناشی از ناباوری، یک استان را هم به ورطه ویرانی می‌کشند. من نمی‌دانم عبدالکریم گراوند از نزدیک یک هتل شش ستاره را دیده است یا آنکه مانند سلفش که ده‌ها میلیارد تومان پول زبان‌بسته مردم فلک‌زده بوشهر را در حاشیه بزرگ‌راه امام علی حیف و میل کرد و بعد هم در خواب‌های ناخوش ناشی از نخوت و سرمستی مدعی ایجاد 2000 شغل شد، می‌خواهد بخش دیگری از پول مردم این استان را به دست نااهلان بدهد که بعدها باعث آبروریزی برای دولت شود؟ من نمی‌دانم جنابش یک شب در هتل شش ستاره به سر برده‌اند و هزینه آن را پرداخت کرده‌اند که با دیدن چند صدهزار مسافر بیچاره و بی‌پول نوروزی که حتی توان خرید آب آشامیدنی را هم نداشتند باد ساخت هتل به کله مبارکش افتاده و باعث شده نیمی از مملکت به ریش ما بخندند که ای کاش «استاندارتان» پیش از حرف زدن کمی هم مطالعه می‌کرد!!

آقای گراوند، این‌ها بخشی از امکانات هتل پنج ستاره است که به‌عنوان ضرورت باید داشته باشند: «پذیرش ۲۴ ساعت و به چند زبان زنده دنیا، پارکینگ دارای خدمه و دربان، لابی دارای مبل‌های مجلل و زیبا، خدمات عالی در کافی‌شاپ هتل،
ارائه گل یا هدیه ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، خدمات رستوران هتل شبانه‌روزی، وجود اینترنت و رایانه به‌صورت رایگان در تمامی اتاق‌ها و وجود گاوصندوق و محل‌های امن در همه اتاق‌ها.» 
حالا شما بفرمائید کدام مسافر بخت‌برگشته نوروزی که با خودروی قراضه‌اش از دهات‌هایی مانند دهات ما کوبیده و به عشق ساحل خلیج فارس به بوشهر آمده و حتی پول ندارد که یک منزل مبله را برای یک شب کرایه کند، می‌خواهد در این هتل پنج ستاره شما بخوابد؟ اصلا کدام سرمایه‌گذار دیوانه حاضر است بیاید و در برهوت بوشهر که همه چیزش تعطیل و جز نامی از آن باقی نمانده پولش را خرج کند؟ شما که همیشه از واژه «به‌زودی» بهره می‌گیرید، حتما نام سرمایه‌گذار را هم می‌دانید، بفرمائید تا ما برایش فرش قرمز پهن کنیم، البته اگر مانند سفر رئیس جمهور نشود که قرار بود «به‌زودی» به بوشهر بیاید و نیامد و مشخص نیست که این «به‌زودی» شما چند ماه یا چند سال است!!

بنده هر چه جستجو کردم چیزی در مورد هتل شش ستاره پیدا نکردم، وقتی از دوستان مطلع هم سوال کردم همگی متفق‌القول از مسائلی گفتند که نه شرع ما اجازه می‌دهد و نه بنده جرات نام آوردنش را اینجا دارم، چرا که ترسم از این است که امام جمعه برازجان که موسیقی را عامل خودکشی و جنون و کوری می‌داند، فردا مهدورالدم‌مان کرده و حکمی دهد که قانون هم نتواند آن را بازگرداند. 
با این حال، بارها و بارها تاسف خودم را از مدیریت استان در حوزه عمرانی و سرمایه‌گذاری و ناتوانی در اداره امور اعلام کرده و هشدار داده‌ام که با این دست‌فرمانی که ما می‌رویم، به ناکجا آباد است. شما به حوزه عمرانی استانداری نگاه کنید، بروید در وزارت کشور بپرسید که اوضاع از چه قرار است، چرا عبدالکریم گراوند که خود دانش‌آموخته حوزه عمران و شهرسازی نیست، معاونی را انتخاب کرده که در این زمینه هیچ تخصصی ندارد و باعث شده تا در وزارت کشور همه به ریش ما و خودش بخندند و اصلا این معاون منصوب را هم راه ندهند؟

روز گذشته خبری در پرتال خبری استانداری بوشهر منتشر شده بود با این عنوان: «کم‌کاری در تکمیل پروژه پل خور گناوه را از جانب هیچ مسئولی تحمل نمی‌کنم» در مورد تقاطع غیرهم‌سطح بوشهر هم گفته بود که تحمل نمی‌کنم، مثلا تحمل نکردی، می‌خواهی چکار کنی؟ استاندار قبلی هم دو سال پیش همین حرف‌های در هوا را زده بود که نام پیمانکار را در لیست سیاه قرار خواهم داد، بروید بپرسید که چه اتفاقی افتاده که پیمانکار غیربومی که نیمی از پولش را گرفته، حاضر به ادامه کار نیست؟ در قانون مدیریت، کلمات بار معنایی خاصی دارد، مدیری که راهکار ندارد، نمی‌داند، بلد نیست، با تهدید و تحکم حرف می‌زند تا عیوب خود را بپوشاند، مانند بچه‌های درس‌نخوان در دوره مدرسه ما که چون چیزی حالی‌شان نبود، هر کسی را می‌دیدند تهدید می‌کردند که می‌زنیم و هیچ وقت هم عرضه زدن نداشتند و می‌رفتند شکایت می‌کردند..!! همین سرپرست بعد هم از برنامه‌محوری سخن گفته است، کسی او را دید بپرسد که برنامه‌هایت چیست؟ جمع کردن مدیران زیردست و تهدید کردن آنها؟

پیکره و هیکل حوزه عمرانی در استان و سطح مدیریت عالی در استانداری بوشهر به شکلی ضعیف و مخدوش است که حتی نگرانی مقامات عالی دولتی را هم در پی داشته است. بنده بر آن نبودم که این خبر را امروز منتشر کنم، اما اوضاع به‌اندازه‌ای خراب است که دولت در همین ماه‌های آینده برای بوشهر و دو استان دیگر تصمیم اساسی گرفته و بدون هیچ ملاحظه‌ای آن را اجرایی خواهد کرد. یک‌دست کردن حوزه عمرانی استانداری بوشهر از «دوستان خاصه» تنها به این دلیل صورت می‌گیرد تا خبرها به بیرون درز نکند، اما ما روزنامه‌نگاران شیوه‌های خاص خود را خواهیم داشت و حتما اخبار مطمئن را گیر خواهیم آورد و اجازه نخواهیم داد که افکار عمومی دچار فقر اطلاعات شوند و اتفاقات شهرداری عسلویه در حوزه عمرانی استانداری هم تکرار شود. 
در پایان خواهشی که از آقای عبدالکریم گراوند دارم این است، نام یکی از هتل‌های شش ستاره ایران را ذکر کند و در ضمن بفرماید که می‌داند هزینه ساخت یک هتل پنج ستاره چقدر می‌شود؟ سپاسگزار خواهم شد.  

نام:
ایمیل:
* نظر: