bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
"روسیه قول داده هر موشکی را که به سمت سوریه شلیک شود ساقط می‌کند. پس آماده باش روسیه، چون موشک‌های زیبا، جدید و هوشمند ما دارد می‌آید."
رئیس جمهور امریکا طبق معمول در توئیت شدیداللحنی ضمن هشدار به روسیه، اعلام کرد بزودی موشک‌های آمریکا در سوریه فرود خواهند امد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی توئیتی نوشت: "روسیه قول داده هر موشکی را که به سمت سوریه شلیک شود ساقط می‌کند. پس آماده باش روسیه، چون موشک‌های زیبا، جدید و هوشمند ما دارد می‌آید."

او در ادامه توئیت مجددا به بشار اسد، توهین کرد و از روسیه به خاطر شراکت با او انتقاد کرد.
 
ترامپ در توئیت دیگری نوشت: "روابط ما با روسیه بدتر از هر زمان دیگری از جمله زمان جنگ سرد است. هیچ دلیلی برای این امر وجود ندارد. روسیه در اقتصادش به کمک ما محتاج است. چیزی که انجام دادن آن بسیار آسان است. ما به همکاری همه ملت‌ها نیاز داریم. مسابقه تسلیحاتی را متوقف کنیم؟"

وزارت خارجه روسیه: موشک‌های هوشمند باید به سمت تروریست‌ها شلیک شوند نه دولت‌ قانونی

به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، پس از توئیت ترامپ، روسیه به سرعت پاسخ داد. مارایا زاخاروفا، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در واکنش به تهدیدات آمریکا، گفته موشک‌های هوشمند باید به سمت تروریست‌ها شلیک شوند نه دولت‌ قانونی‌ای که برای سال‌ها با تروریسم بین المللی در قلمرو خودش جنگیده است.

زاخاروفا افزود: ممکن است هدف موشک‌های هوشمند، از بین بردن شواهد هجوم ادعایی شیمیایی باشد.

به گزارش الجزیره، ولادیمیر شومانوف، رئیس کمیته دفاعی در مجلس دومای روسیه گفت: "می توانیم به هر حمله نظامی آمریکا به سوریه پاسخ فعال و سریع بدهیم. امیدواریم واشنگتن به ما بهانه‌ای ندهد که از امکاناتمان برای پاسخ استفاده کنیم."

پیش‌تر، اینترفاکس به نقل از دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه، اعلام کرده بود که تصمیم‌گیری درباره نحوه پاسخ به اقدامات آمریکا، توسط پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اتخاذ خواهد شد و دولت فقط آن‌ها را اجرا خواهد کرد.
 
ظاهرا تهدیدات توئیتری ترامپ در پاسخ اظهارات الکساندر زاسیبکین، سفیر روسیه در لبنان، بوده است. زاسیبکین به شبکه المنار لبنان گفته بود که "اگر آمریکایی‌ها حمله کنند، در آن صورت موشک‌ها و حتی منبع شلیک موشک‌ها، سرنگون خواهند شد." وی افزود که در این اظهارات به سخنان پوتین و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه استناد می‌کند.
برچسب ها: سیاسی ، ترامپ ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر: