bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
رئیس گروه فرآوری و بهبود کیفیت آبزیان شیلات استان بوشهر اعلام کرد که در سال گذشته 22 هزار تن انواع آبزیان تازه و منجمد از این استان به خارج کشور صادر شد.
اصغر دشتی‌زاده با بیان این‌که این میزان صادرات که شامل 15گونه انواع آبزیان دریایی و پرورشی است 29 درصد از مجموع تولیدات آبزیان استان بوشهر را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: عمده این آبزیان به مقصد 16 کشور که بیشتر آنها در جنوب شرق آسیا هستند، صادر شده است.

به‌گفته وی، 50 درصد صادرات آبزیان استان بوشهر میگوی پرورشی تولیدی در مجتمع‌های این استان، 32 درصد ماهیان یال اسبی، 9 درصد ماهی مرکب و مابقی سایرآبزیان دریایی بود. آبزیان تولید استان بوشهر سهم عمده‌ای از مجموع صادرات آبزیان کشور را به خود اختصاص داده به‌طوری‌که از 16 هزار تن میگوی پرورشی صادر شده از کشور 11هزار تن معادل 69 درصد مربوط به این استان است.
این مقام مسوول در ادامه با تاکید بر این‌که صادرات این میزان میگوی پرورشی از استان بوشهر بیانگر نقش برتر پرورش میگو در استان به نسبت چهار استان فعال دیگر در صنعت است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بیش از 20 درصد از کل آبزیان صادر شده کشور مربوط به استان بوشهر است و این سهم با توجه به روند آماده‌سازی شهرک‌ها و مجتمع‌های تولید آبزیان در این استان رو به افزایش است. سال گذشته حدود 100 هزار تن انواع محصولات آبزی به ارزش 500 میلیون دلار از کشور صادر شد.

برچسب ها: صادرات ، کیفیت ، آبزیان ، ماهی ، میگو
نام:
ایمیل:
* نظر: