bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
عضو شورای اسلامی شهر بوشهر از فرسودگی ناوگانی تاکسیرانی این شهر گلایه کرد.
عبدالخالق برزگرزاده روز گذشته در نشست بررسی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بوشهر گفت: در این ارتباط شهرداری باید 20 میلیارد ریال در یکی از بانک‌ها سپرده‌گذاری کند تا از این طریق زمینه اعطای تسهیلات نوسازی به مالکان تاکسی‌های عمومی فراهم شود. 
وی با بیان این‌که با سپرده‌گذاری این میزان اعتبار در بانک بدون شک بانک عامل قادر به اعطای تسهیلات 2 برابر این اعتبار خواهد بود که این کمک به نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر بوشهر است، تصریح کرد: از افرادی که با خودروهای شخصی اقدام به جابه‌جایی مسافر در شهر می‌کنند نیز انتظار می‌رود با گرفتن مجوز به سامان یافتن فعالیت‌های حوزه تاکسی‌های درون‌شهری بوشهر کمک کنند. 

معاون اجرائی شهرداری بوشهر نیز در ادامه با اشاره به این‌که خلاف ادوار گذشته که خودروهای تاکسی در برابر خوروهای شخصی از سوخت با نرخ پایین‌تر برخوردار بودند، این مزیت برداشته شده و اکنون هیچ تفاوتی بین تاکسی‌های عمومی و شخصی وجود ندارد، گفت: همچنین در گذشته هر 10 سال نسبت به نوسازی تاکسی‌ها و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد به تاکسی‌داران اقدام می‌شد که این رویه چند سالی است حذف شده است. 
وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون براساس مجوزهای اسمی صادر شده شمار تاکسی‌های شهری بوشهر 640 دشتگاه است، افزود: باید با رایزنی لازم از طریق وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی کشور شرایط مناسب و مورد نیاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوشهر فراهم شود. 
ابوذر دهدار، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توجه به این‌که قرار است لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور از جمله بوشهر در اردیبهشت ماه در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود می‌توان تا آن زمان برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی صبر کرد، زیرا در صورت تصویب منطقه آزاد بوشهر شرایط فعالیت تاکسی به طور کلی تغییر می‌کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: