bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
هیات امریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا از ترکیه خواسته تا به وضعیت فوق‌العاده پایان دهد و نگرانی خود را بابت وخامت حقوق بشر در این کشور ابزار کرد.
به نوشته روزنامه حریت، میشل سیدرز، کاردار هیات امریکایی در این سازمان گفت: ایالات متحده از دولت آنکارا می‌خواهد تا به حالت فوق‌العاده پایان دهد، مقام‌هایی را که در این وضعیت خودسرانه بازداشت کرده، آزاد کند و اقداماتی مستحکم را برای اجرای تضمین شده قانون، انجام تعهدات و الزامات بین‌المللی صورت دهد. این درخواست از سوی هیات امریکایی در سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از آن مطرح شد که دولت ترکیه اعلام کرد: وضعیت فوق‌العاده برای هفتمین‌بار در هفته آینده تمدید می‌شود. 

دولت آنکارا در پی کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 که به کشته شدن بیش از 250 تن انجامید، وضعیت فوق‌العاده وضع کرده است. اتحادیه اروپا و شورای اروپایی مدت‌هاست که نگرانی خود را بابت وضعیت فوق‌العاده ادامه‌دار در ترکیه بیان کرده‌اند. کاردار هیات امریکایی در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: واشنگتن در کنار اتحادیه اروپا و سایر هیات‌های واقع در این سازمان نگرانی خود را درباره وخامت اوضاع بشری در ترکیه به‌ویژه تدام اقدامات دولت این کشور در سرکوب مخالفان ابراز می‌کند.

برچسب ها: سیاسی ، ترکیه ، امریکا
نام:
ایمیل:
* نظر: