bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیش‌بینی افزایش هشت میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که صادرات غیرنفتی امسال کشور به مرز ۵۵ میلیارد دلار برسد.
حسن یونس سینکی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌هایی که برای توسعه بازارهای صادراتی و همچنین ارتقای کیفیت کالاهای صادراتی داشتیم، توانستیم در سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی کشور را به ۴۷ میلیارد دلار برسانیم، افزود: با مزیتی که تولید کالای ایرانی دارد و همچنین کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای کیفیت بتوانیم بازارهای صادراتی خود را گسترش دهیم. وی با تاکید بر لزوم حفظ بازارهای موجود، خاطرنشان کرد: باید از طریق بازاریابی‌های نوین و همچنین تقویت رایزنان بازرگانی و اقتصادی در سایر کشورها بتوانیم به بازارهای صادراتی جدید دست پیدا کنیم.

 باید دامنه حضور خود را در کشورهای همسایه، اروپا، آسیای دور و... گسترش دهیم. سینکی، آموزش تجار و بازرگان را نیز برای توسعه صادرات کشور ضروری خواند و افزود: باید از روش‌های سنتی و قدیمی تجارت دور شویم و همگام با دنیا به‌دنبال شیوه‌ه‍ای نوین تجارت و بازاریابی باشیم. این مقام مسوول، عامل مهم دیگری که بر توسعه صادرات کشور اثرگذار است را اصلاح ساختارها و کاهش بروکراسی‌ روند صادرات دانست و تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت نیازمند بازسازی و بازنگری در ساختارهای خود است که با مطالعات و پژوهش‌هایی که در دست دارد به‌دنبال ارتقا و بازسازی ساختار رسمی خود است.

نام:
ایمیل:
* نظر: