bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اعلام کرد، طرح کاشت هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل در جنوب استان بوشهر در دستور کار منابع طبیعی است.
کاشت ۱۱۰۰ هکتار جنگل در جنوب استان بوشهرسهیل مهاجری ظهر دوشنبه در نشست با مدیر کل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: با توجه به نقش درخت در تصفیه و پالایش هوا و از طرفی تراکم صنایع آلاینده در شهرستان‌های جنوبی استان طرح کاشت هزار و ۱۰۰ هکتار درخت جنگل در دستور کار است. مرجع اعتبارات ملی و استانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که برای حفظ خاک، کنترل فرسایش و تقویت منابع تجدید شونده و بهره‌برداری اصولی از طبیعت، چاره‌ای جز توجه به منابع طبیعی، توسعه جنگل‌ها و جلوگیری از بیابان‌زدایی نداریم.

وی، توجه دولت به منابع طبیعی و آبخیزداری را قابل ستایش دانست و افزود: در سایه توجه خاص مسئولان استانی و ملی به موضوع منابع طبیعی و اعتبارات خوبی که برای توسعه و نگهداری از جنگل‌ها، حفاظت از مراتع و آبخیزداری اختصاص یافته است، آینده روشنی را پیش رو خواهیم داشت.

لزوم حفظ و احیای جنگل‌ها و مراتع
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز جلب مشارکت عمومی از طریق اطلاع‌رسانی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی را لازمه توفیق در کار ارزشمند مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و اظهار کرد: آب و خاک دو سرمایه عظیم و اساس زندگی هستند که با رفتار علمی و برخاسته از دانش، به عنوان نعمت در اختیار ماست. قدرشناسی از نعمت‌های الهی آب و خاک در گرو بهره‌برداری درست و توسعه پایدار و حفظ حیات بر روی کره زمین در صورتی ممکن است که قدر منابع طبیعی را بدانیم.


برچسب ها: جامعه ، جنگل ، منابع طبیعی
نام:
ایمیل:
* نظر: