bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
حمله بزدلانه رژیم صهیونیستی به یک کمپ مستشاران ایرانی در فرودگاه تی4 سوریه که باعث شهادت هفت پاسدار ایرانی شد، در حالی با کنجکاوی توسط مردم ایران در مورد نوع پاسخگویی ایران مواجه شده که در سرزمین‌های اشغالی صهیونیست‌ها رسما از ترس روزی صدبار مرده و زنده می‌شوند.
کریم جعفری:
حمله بزدلانه رژیم صهیونیستی به یک کمپ مستشاران ایرانی در فرودگاه تی4 سوریه که باعث شهادت هفت پاسدار ایرانی شد، در حالی با کنجکاوی توسط مردم ایران در مورد نوع پاسخگویی ایران مواجه شده که در سرزمین‌های اشغالی صهیونیست‌ها رسما از ترس روزی صدبار مرده و زنده می‌شوند. سکوت ایران در مورد شکل و نوع پاسخ به این حمله شاید بزرگ‌ترین عاملی باشد که صهیونیست‌ها را دچار سردرگمی کرده باشد، چرا که برای نخستین بار است که هیچ مسوول نظامی ایرانی، به‌ویژه سپاه پاسداران که مسوولیت مستشاری ایران در سرویه را بر عهده دارد، در این مورد روزه سکوت گرفته و باوجود شرکت در مراسم‌های مختلف تلاش کرده‌اند دستکم در این مورد چیزی نگویند.

با این حال، در سرزمین‌های اشغالی اما موضوع اندکی متفاوت است، تقریبا در همه ارکان سیاسی و نظامی و امنیتی این رژیم اطمینان قاطع دارند که ایران به تجاوز پاسخ خواهد داد، این مساله باعث شده تا آنها پس از به شهادت رساندن دستکم هفت نظامی ایرانی و زخمی کردن تعداد بیشتری، زبان تهدیدشان بلندتر شود، چرا که معمولا قاتل‌ها از ترس اعدام همواره همه را تهدید می‌کنند چرا که می‌دانند مرگ‌شان حتمی است. این موضوع از کانال‌های مختلفی به گوش سران رژیم صهیونیستی رسیده است و حتی وساطت برخی کشورها که به‌زعم خودشان برای کاهش تنش و جلوگیری از یک جنگ تمام‌عیار در تهران با هیچ پاسخی مواجه نشده و این وساطت‌ها عملا بدون نتیجه خاصی حامل این پیام به تل‌آویو بودند که کاری از دستشان بر نمی‌آید.
این سوال اما ذهن بسیاری از شهروندان ایرانی و حتی منطقه را به خود جلب کرده که چرا ایران پاسخ رژیم صهیونیستی را به فوریت نداد؟ آیا ایران توانایی این مساله را نداشت؟ آیا ایران از وقوع جنگ می‌ترسید یا آنکه ایران در مورد توانایی نظامی خودش بلوف می‌زند؟ یا آنکه طرف‌های دیگری ایران را تهدید کرده‌اند که اگر پاسخ حمله رژیم صهیونیستی را بدهد، عواقب وخیمی به همراه خواهد داشت؟ به‌عنوان یک روزنامه‌نگار چند نکته را باید خدمت شما عرض کنم که هیچ یک از عوامل برشمرده شده در بالا در مورد پاسخ ایران به قتل نظامیانش مطرح نیست، بلکه عوامل و مسائل دیگری مطرح است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

عامل منطقه‌ای: ایران کشوری با عرصه نفوذ بسیار بالا در منطقه است که باعث شده تا متحدان و دشمنان بسیاری داشته باشد، هر اقدام نظامی ایران می‌تواند تبعاتی برای متحدان و دشمنانش داشته باشد. ما در حال حاضر دو رویداد مهم منطقه‌ای را در حوزه نفوذ تاریخی ایران شاهد هستیم، نخست انتخابات پارلمانی لبنان است و دیگر هم انتخاب پارلمانی عراق. در هر دو کشور دشمنان تهران به شدت سرگرم کار بوده و تلاش می‌کنند بازی را به نفع خود به پایان ببرند. ضرورت هوشیاری و تمرکز بر این دو انتخابات برای پیروزی نهایی متحدان بسیار مهم است. 

عامل داخلی: برخی از منابع مطلع در منطقه می‌گویند که بازوی موشکی ایران که نیروی هوافضای سپاه باشد بلافاصله پس از ارتکاب به قتل رژیم صهیونیستی آمادگی خود برای پاسخگویی را اعلام کرد. این موضوع اما در شورای عالی امنیت ملی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس این شورا بنا به ملاحظاتی با چنین اقدامی مخالفت کرده است. این ملاحظات به گفته این منابع، شاید موضوع برجام و تلاش رئیس جمهور امریکا برای خروج از آن باشد. این اقدام البته باعث رنجش شدید مردم ایران و خانواده شهدای شده و آنها رئیس شورای عالی امنیت ملی را در این مورد به مسامحه و مماطله در برخورد با دشمن و انتقام خون فرزندان ایران متهم کرده‌اند.

آمادگی برای تبعات حمله؛ در این میان اما برخی از کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی می‌گویند که ایران مشکلی برای پاسخگویی ندارد، نیاز به مجوز کشوری یا ترسی هم از کسی برای پاسخگویی ندارد. واقعیت آن است که ایران در طول 40 سال گذشته به شکل‌های گوناگون رژیم صهیونیستی را در مخمصه و فشار قرار داده است. در لبنان و فلسطین این ایران است که از مقاومت در برابر این رژیم به شکل علنی حمایت می‌کند. در سوریه در طول هفت سال گذشته ایران توانسته عملا توازن را به نفع متحدانش در دمشق بازگرداند. در این جبهه گسترده باید یک هماهنگی کامل صورت بگیرد و البته باید در نظر گرفت که تهران باید خود را مهیای شیطنت‌های دیگر هم کند.

اعزام نیروی تازه‌نفس به سوریه؛ بلافاصله پس از حمله به فرودگاه تی4، ایران اقدام به اعزام نیروی تازه‌نفس به سوریه گرفت. این اعزام‌ها بدون شک از چشم تل‌آویو و متحدان غربی و عربی آنها دور نمانده و نمی‌ماند. آنچه که ایران در تی4 در حال انجامش بود با این حمله نیز دچار اشکال نمی‌شود چرا که آن بخش از کار علنی بود و صهیونیست‌ها از بخش‌های مخفی کار خبر ندارند. با این اوصاف آنها با این اقدام خود باعث شدند تا سناریویی که ایران در سوریه طراحی کرده بود، اندکی جلوتر افتاده و مشخص نیست در این سناریو چه کسانی در کنار رژیم صهیونیستی قرار خواهند گرفت؟ آیا امریکا و عربستان حاضر به اعزام نیروی زمینی برای کمک به رژیم اسرائیل هستند یا آنکه... !!

موشک‌ها آماده شلیک هستند؛ ایران ثابت کرده است که در برابر هر تجاوز و اقدامی انتقام می‌گیرد و آن هم به بدترین شکل ممکن. در برابر شهادت دانشمندان هسته‌ای کشورمان صهیونیست‌ها پیغام فرستادند که غلط کردیم، در شاخ آفریقا، واحدهای امنیتی ایران شاخ رژیم صهیونیستی را شکسته و در قفقاز و ترکیه نیز ضرباتی که به آنها وارد شد، کمتر از قدرتنمایی اطلاعاتی و امنیتی ایران در شمال عراق و آسیای مرکزی نبوده است. با این حال، همه می‌دانند که ده‌ها موشک ایرانی آماده شلیک به مواضع رژیم صهیونیستی است، این موشک‌ها بدون شک شلیک خواهد شد و دشمن «سیلی» آبداری دریافت خواهد کرد که هر وقت بخواهد دست به شیطنت بزند، گونه‌اش تیر بکشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: