bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛
اداره کل بنادر و دریانوری استان بوشهر طرح‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری دارد و سرپرست آن هم از سرمایه‌گذاران می‌خواهد تا با حضور در استان بوشهر، در پروژه‌های مختلف آن دست به سرمایه‌گذاری بزنند.
جزیره نگین آماده پذیرش سرمایه‌گذاران استاداره کل بنادر و دریانوری استان بوشهر طرح‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری دارد و سرپرست آن هم از سرمایه‌گذاران می‌خواهد تا با حضور در استان بوشهر، در پروژه‌های مختلف آن دست به سرمایه‌گذاری بزنند. 
به گفته نورالله اسعدی، در مجتمع بندری نگین انواع طرح‌های سرمایه گذاری اعم از اسکله‌های کانتینری، چند منظوره، فله، مایع و صنایع با ارزش افزوده وجود دارد. برخی از این طرح‌ها مطالعات اولیه و مهندسی آنها انجام شده و قابل ارائه به سرمایه‌گذاران است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه در این ارتباط یک هیات چینی به‌عنوان دومین هیات خارجی پس از قطری‌ها روز سه‌شنبه از تاسیسات بندری بوشهر در جزیره نگین بازدید کردند، افزود: در این سفر یک روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مجتمع بندری نگین توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای آنها تشریح شد. 
به گفته وی، بندر بوشهر یکی از بنادر با قدمت در عرصه تجارت و دریانوردی و دومین بندر کانتینری کشور است و به واسطه ایجاد زیرساخت‌های مناسب از گذشته تاکنون آماده هرگونه سرمایه گذاری است. مجتمع بندری نگین از بخش‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است که این امر باعث ترغیب سرمایه گذاران برای بازدید از ظرفیت‌های بندر بوشهر و آشنایی با فرصت‌های سرمایه گذاری این بندر شده است.

گفتنی است که طرح توسعه بندر بوشهر با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در سفر سال 1393 رئیس جمهوری به این استان آغاز شده است. 
در زمان حاضر احداث ترمینال کانتینری در 15هکتار فاز نخست جزیره نگین با 300 متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی های 50 هزار تنی از جمله طرح های در دست اجراست. که عملیات احداث اسکله پایان یافته و عملیات لاروبی کانل دسترسی آن به تازگی آغاز شده است. در افق میان مدت، این اسکله به 2 پست تبدیل و زمین های پشتیبانی آن به حدود 45 هکتار می‌رسد. علاوه براین احداث ترمینال چند منظوره در بندر نگین در زمینی به وسعت 17 هکتار با 300 متر طول و با پذیرش کشتی‌های 50 هزار تنی از جمله دیگر طرح‌های در دست اقدام است که یکی از کارهای اختصاصی آن ارائه خدمت به کانتینرهاست. 
به گزارش ایرنا، ساخت پایانه اختصاصی صادرات محصولات و مواد مختلف در زمینی به وسعت 15 هکتار با 80 متر طول اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی‌های 25 تا 30 هزارتنی از جمله دیگر طرح‌های در دست اجرا در بندر نگین است.

نام:
ایمیل:
* نظر: