bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به مدیریت مصرف آب در راستای مقابله با کم‌آبی در استان گفت: دستگاه‌های دولتی برای آبیاری فضای سبز ضمن این‌که مجاز استفاده از آب شرب نیستند، مکلف به استفاده از سایر منابع مثل آب کولر می‌شوند.
شاهپور رجایی ظهر امروز در نشست بررسی بحران کم‌آبی در استان بوشهر با اشاره به کاهش 60  درصدی بارش باران در سال آبی جاری نسبت به سال قبل اظهار داشت: در سال آبی جاری تنها 40 درصد از بارندگی‌های سال قبل سال محقق  شده و  عدم تحقق بارش‌ها بر منابع آب سطحی و زیرزمینی استان تاثیر مهمی داشته است.
وی، نخستین تاثیر کاهش بارش را بر روی آبهای سطحی و رودخانه‌ها دانست و افزود: بارش کم باران سبب شده تا آبگیری سد رییسعلی دلواری به عنوان تنها سد مخزنی استان، بسیار ناچیز باشد و تنها 125 میلیون مترمکعب، حجم ذخیره امروز پشت سد است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه  82 درصد از ظرفیت سد رئیسعلی دلواری خالی است تصریح کرد: کاهش حجم ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی دشتستان را به مخاطره انداخته است.

رجایی، یکی از مصرف کنندگان عمده آب در استان بوشهر را بخش شرب و خدمات دانست و افزود:در این بخش باید به سوی کاهش هدر رفت آب در مصرف و شبکه‌های توزیع گام برداشته شود.
وی با تاکید بر تفکیک آب آشامیدنی با آب مصرفی در فضای سبز  گفت: جایگزینی سایر منابع به جای آب شرب، در مصرف کننده‌هایی مثل فضای سبز شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد.
رجایی به مدیریت مصرف آب در راستای مقابله با کم‌آبی در استان اشاره  و تصریح کرد:دستگاه‌های دولتی برای آبیاری فضای سبز ضمن اینکه مجاز استفاده از آب شرب نیستند، مکلف به استفاده از سایر منابع مثل آب کولر می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: