bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
دو اثر از فراز غلام‌زاده، نویسنده جوان و مطرح هم‌استانی با نام‌های «معماری بوشهر در دوره زند و قاجار» و «پاکت‌های پستی سانسور شده در بوشهر در دوران جنگ جهانی اول و دوم» به‌عنوان آثار برگزیده جشنواره کتاب سال «خلیج فارس» معرفی شدند.
کتاب نویسنده بوشهری اثر برگزیده جشنواره خلیج فارس شدبامداد جنوب: 
فراز غلام‌زاده در این خصوص به بامداد جنوب گفت: کتاب «معماری بوشهر در دوره زند و قاجار» به عنوان کتاب برگزیده سال 97 و کتاب «پاکت‌های پستی سانسور شده در بوشهر در دوران جنگ جهانی اول و دوم» به‌عنوان اثر شایسته تقدیر در این جشنواره معرفی خواهند شد.
این نویسنده و پژوهشگر هم‌استانی در ادامه در خصوص کتاب «معماری بوشهر در دوره زند و قاجار» توضیح داد: این اثر حاصل پژوهش چهارده ساله من است که در 488 از سوی انتشارات آبادبوم منتشر شده است. در این اثر نفیس، 170 بنای شاخص از دوره‌های زندیه و قاجاریه معرفی شده‌اند. 

وی در مقدمه کتاب «پاکت‌های پستی سانسور شده در بوشهر در دوران جنگ جهانی اول و دوم» نیز نوشته است: «در دوران جنگ جهاني اول و دوم، پاكت‌ها و مرسولات پستي در مبادي ورودي و خروجي كشورها درگير جنگ كنترل مي‌شدند. اين اقدام سانسور پستي ناميده مي‌شد و به‌دليل حضور دولت استعمارگر بريتانيا در منطقه خليج فارس و اقيانوس هند، به‌ويژه در مناطق جنوبي ايران رواج داشت. به همين دليل اسنادي از اين موضوع باقي مانده كه در مجموعه حاضر نمونه‌هايي از آنها به چاپ رسيده است. كتاب حاضر شامل تصاوير رنگي چهل و شش پاكت پستي است كه در سال‌هاي جنگ جهاني اول و دوم‌، از داخل يا خارج كشور به بوشهر رسيده‌اند و به‌منظور احياي ميراث فرهنگي و تاريخي بوشهر و استفاده محققان، جمع‌آوري شده است.

یادآوری می‌شود، در آیین پایانی جشنواره کتاب سال خلیج فارس که دهم اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس برگزار می‌شود، از فراز غلامزاده تقدیر می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: