bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
در واکنش به لغو انتخابات هیات فوتبال استان؛
هفته گذشته خبری در سایت‌های استان پیچید مبنی بر این‌که قرار است انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر به‌زودی برگزار شود و حتی سالن محل برگزاری هم انتخاب شده است. پس از این خبر، یکی از سایت‌های ورزشی در این‌باره نوشت..
اختلافات شخصی را وارد ورزش نکنیدبامداد جنوب- علی تنگستانی:
هفته گذشته خبری در سایت‌های استان پیچید مبنی بر این‌که قرار است انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر به‌زودی برگزار شود و حتی سالن محل برگزاری هم انتخاب شده است. پس از این خبر، یکی از سایت‌های ورزشی در این‌باره نوشت؛ در حالی که در چند ماه گذشته حرف و حدیث‌های فراوانی پیرامون تائید صلاحیت‌ها مطرح بود، اکنون گفته می‌شود محمد نجفی، روح‌الله ارشادی و علیرضا کازرونی نامشان در لیست نهایی قرار دارد که از همین حالا می‌توان به انتخاب مجدد محمد نجفی در میان سه کاندیدای مطرح شده اذعان داشت. نامه سرگشاده علی آزاده‌فرد یکی از افرادی که نامش برای انتخابات مطرح شده بود ولی در لیست نهایی قرار نگرفت و اعتراضات وی‌، اولین سوژه‌ای است که در گروه‌های مجازی دست به دست می‌چرخد.

نکته جالبی که در میان نام‌هایی که در لیست نهایی قرار گرفته بودند این بود که این افراد همگی در هیات فوتبال سمت داشتند و نبود نام شخص دیگری در لیست باعث تعجب بسیاری شده بود. اینطور که به‌نظر می‌رسید، انتخاب محمد نجفی برای چهار سال دیگر قطعی شده بود ولی در اتفاقی تکراری باز هم اداره ورزش و جوانان وارد این اتفاقات شد و در اقدامی تکراری انتخابات هیات فوتبال را لغو کرد. در گزارشی که در همین صفحه خوانده بودید، مدیرکل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگویی در مورد لغو انتخابات گفت: در پی شکایت برخی داوطلبان ریاست هیات فوتبال استان مبنی بر این‌که دلیل ردصلاحیت‌شان نقض مدارک عنوان می‌شود درحالی که به‌صورت کامل ارائه کرده‌اند، مکاتباتی با فدراسیون صورت گرفت. طبق آخرین اطلاعاتی که دارم، مجمع انتخاباتی ۲ اردیبهشت که از سوی مسوولان هیات فوتبال پیگیری شد لغو شد.

عملی که از سوی بهروزیان‌فر قابل پیش‌بینی بود، چراکه همه ورزش‌دوستان و فوتبال‌دوستان استان می‌دانند که او با محمد نجفی اختلافاتی دارد. اختلافی که ریشه درازی دارد و اینطور که معلوم است حالا حالا از بین نمی‌رود. در گذشته هم در گفت‌وگوهایی که با دو طرف داشتیم متوجه شده بودیم که میان آنها اختلافی وجود دارد ولی متاسفانه آنها نمی‌دانند که این اختلافات ضربه بدی را به بدنه فوتبال استان بوشهر می‌زند. آن هم در حالی که پارس جنوبی در اولین فصل خود در لیگ برتر نتایج مطلوبی گرفته و شاهین شهرداری هم توانسته به لیگ دسته یک کشور صعود کند. جدا از این، تیم‌های پایه استان نیز روز به روز روند رو به رشدی دارند، حیف است که به‌خاطر این اختلافات، این تیم‌ها آسیب ببیند. 
البته باید در همین‌جا نقدی به رفتار آقای نجفی نیز داشته باشیم. در برخوردهای که با ایشان داشتیم، او در مورد عدالت‌خواهی حرف‌های زیادی زده بود ولی متاسفانه نحوه انتخاب کاندیدا نشان می‌دهد که عدالت در هیات فوتبال بوشهر رعایت نمی‌شود. 

مرتضی خضری یکی از ورزش‌نویسان مطرح بوشهر در این‌باره می‌گوید: «سال گذشته باید مجمع انجام می‌شد ولی جنگ تن به تن هیات فوتبال استان و اداره کل، مجمع را عقب انداخت. در آخرین ثبت‌نام ۱۴ نفر مدارک خود را به دبیر هیات فوتبال تحویل دادند اما در انتها تنها از نام سه گزینه رونمایی شد. محمد نجفی رئیس وقت هیات فوتبال، روح الله ارشادی مسوول کمیته داوران هیات فوتبال و سیدعلیرضا کازرونی نایب‌رئیس هیات فوتبال سه نام باقی مانده برای رسیدن به کرسی ریاست هیات فوتبال بودند. سه نامی که بی‌شک با یک نگاه و تفکر پا به این رقابت گذاشته‌اند و سایه نفوذ محمد نجفی را می‌توان بر هر دو کاندیدا دید.
باید گفت که آقای خضری به نکته بسیار خوبی اشاره کرده است. واقعا خنده‌آور است که رقبای آقای نجفی کسانی هستند که هر روز در کنار او هستند و از هیات فوتبال حقوق می‌گیرند. کسانی که طرز فکر یکسانی دارند. واقعیت این است که این افراد بیشتر نقش سیاهی لشکری دارند که فقط برای برگزاری انتخابات هیات فوتبال با حداقل کاندیدا نام‌نویسی کرده‌اند. به هر حال در هر انتخاباتی باید دو جبهه با طرز تفکر متفاوت داشته باشیم ولی چیزی که حالا می‌بینیم، واقعا تعجب‌آور است. 

البته در این مساله می‌توان به اداره ورزش و جوانان هم خرده گرفت. اداره‌ای که در چند سال گذشته؛ چه در دوره جمشیدی و چه در دوره بهروزیان‌فر همیشه با هیات فوتبال استان اختلاف داشته است. آن هم در حالی‌که هر کدام از آنها برای رسیدن فرد مورنظر به قدرت تلاش می‌کردند و سیعی‌شان این بود که رئیس قبلی را بردارند اما خب آقای بهروزیان‌فر (کاری به این مساله ندارم آقای نجفی می‌خواهد همچنان رئیس هیات فوتبال استان باشد) فکر می‌کنید که لغو انتخابات هیات فوتبال استان واقعا می‌تواند چاره این درد چند ساله باشد؟ واقعا فکر می‌کنید که با لغو این انتخابات به فوتبال بوشهر کمک شده است؟ آن هم در حالی که بقیه استان‌های کشوری در این راستا کارهای مربوطه را انجام داده‌اند ولی بوشهر همچنان درگیر چنین مسائلی است. واقعا چرا مسوولان ما اختلافات خود را وارد ورزش می‌کنند؟

خضری در بخشی از سخنان خود معتقد است که‌: «چرا نجفی دوپایش را برای حضور در فوتبال در یک کفش کرده است و چرا بهروزیان‌فر خواستار حذف نجفی‌ست، همچنان پوشیده است ولی بی‌شک فوتبال استان چوب این شمشیربازی را خواهد خورد.»
با رفتارهایی که این روزها از سوی این دو مسوول می‌بینم، نمی‌دانم می‌توان به آینده فوتبال بوشهر امیدوار بود یا خیر. فوتبالی که استعدادهای زیادی در خود دارد ولی متاسفانه به اندازه که استعداد داریم، مدیر توانمند نداریم. با این تفاسیر باید گفت که «این قصه سر دراز دارد».

نام:
ایمیل:
* نظر: