bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
ویرانه‌ای بنام تامین اجتماعی استان بوشهر را بشناسید؛
بامداد جنوب به‌عنوان رسانه مردمی استان بوشهر وظیفه‌ای سنگین بر عهده گرفته و عهد بسته است تا با فساد به هر شکل آن مبارزه کرده و در این مسیر هزینه‌های آن را هم پرداخت کند.
سابقه‌ صوریِ هفت‌ساله آقای مدیرکل برای خودشبامداد جنوب: 
بامداد جنوب به‌عنوان رسانه مردمی استان بوشهر وظیفه‌ای سنگین بر عهده گرفته و عهد بسته است تا با فساد به هر شکل آن مبارزه کرده و در این مسیر هزینه‌های آن را هم پرداخت کند. سال گذشته بود که در رفت و آمدهای روزانه کاری به شعب مختلف تامین اجتماعی، عده‌ای از کارمندان و کارکنان این سازمان مهم که همه اموراتش بر پایه پرداخت‌های حق بیمه توسط قشر زحمتکش کارگر و کارفرما می‌چرخد، از وضعیت بسیار نابهنجار گفتند و از ما خواستند تا با اطلاعاتی که آنها ارائه می‌کنند، در این زمینه به یاری آنها برویم. آنها با نامیدن اداره خود به «ویرانه» از خفقان مدیریتی که بر آن حاکم است گلایه کرده و می‌گویند که در حالی که دولت حسن روحانی بر شایسته‌سالاری تاکید دارد، پس از آمدن مدیرکل جدید، آنچه بیش از همه خود را نشان داد، برکشیدن عزیزکرده‌ها و سفارش‌شده‌ها بود و به حاشیه رفتن مدیران کارآمد. 

از سال گذشته بود که وعده دادیم تا گزارشی را در مورد تامین اجتماعی نوشته و در این مورد فراخوانی مبنی بر دریافت اسناد و مدارک در کانال روزنامه منتشر کردیم، گروه بسیاری از کارکنان تامین اجتماعی استان که به امانت‌داری ما ایمان داشتند با حضور در دفتر روزنامه تنها گوشه‌ای از مشکلات حاکم بر اداره متبوع خود را برشمردند. بامداد جنوب در هفته‌های آینده تعهد می‌دهد که به‌صورت هفتگی یکی از این مسائل را را سند و مدرک به اطلاع عموم مردم برساند تا همه متوجه شوند که پشت پروپگاندای مدیرکل این مجموعه چه واقعیت‌های نهفته است و او چه بهره‌برداری‌های شخصی از این مسوولیت کرده و چگونه بخش خصوصی را به خاک سیاه نشانده است.

امروز بر آن هستیم تا به سابقه‌سازی آقای مدیرکل برای خودش اشاره کنیم. خسروانی که در سال 1379 به استخدام تامین اجتماعی درآمده، پس از ورود به این مجموعه به دنبال راهکاری بود تا برای خودش سابقه کاری فراهم کند، روشی که او به بسیاری از دوستانش پیشنهاد داد و بدون شک اگر در اسناد و مدارک جستجو شود می‌توان در این مورد مدارک متقنی یافت.
بر اساس اسناد موجود، مدیرکل فعلی تامین اجتماعی با استفاده از یک خلاء قانونی در سازمان، برای خودش از شهریورماه 1372 تا شهریورماه 1379 به مدت هفت‌سال برای خودش سابقه کار ایجاد کرده، در حالی که او باید ثابت کند که در این مدت مشغول به کار بوده است. و با شکایت از شرکت بازرگانی آقای وفاپور (که بر اساس تحقیقات خبرنگار بامداد جنوب هر دو برادر فوت کرده‌اند) مدعی شده که در این تاریخ در مجموعه آنها مشغول به کار بوده است. او شکایت می‌کند، اما آقایان وفاپور که یکی در قطر و دیگری در بوشهر دارفانی را وداع گفته و اصولا شرکت آنها نیز تعطیل شده بود، نمی‌توانند بیایند و این شکایت را پیگیری کنند. با این حال، شکایت او در شعبه دوم تامین اجتماعی مطرح و از اداره کار و این شعبه حکم گرفته است که بدون شک این سابقه صوری و غیرقانونی است. 

به گفته یک منبع مطلع، در حالی که یکی از مرحومان باید حضور پیدا می‌کرده و به این شکایت رسیدگی و دستمزد را پرداخت می‌کرده، اما شخص آقای خسروانی خودش می‌‌آید و دستمزد خودش را با ضریت «صفر» و حداقل حقوق محاسبه می‌کند. کافی است شما امروز به‌عنوان یک کارفرما به تامین اجتماعی برای یک شکایت بروید، دستمزد را با شما با ضریب بالا و حداکثر حقوق محاسبه می‌کنند. بر اساس سندی که در اختیار بامداد جنوب است، دستمزد سال 1379 که به حساب نامبرده واریز شده، 426900 و دستمزد سال 1378 نیز 389700 است!!
بامداد جنوب دو هفته پیش در ضمن یک خبر کوتاه در کانال رسمی خودش در شبکه اجتماعی تلگرام به این موضوع اشاره کرد و انتظار داشت که آقای مدیرکل در این مورد واکنشی نشان دهند، اما شواهد نشان می‌دهد که او به جای پاسخگویی دنبال حواشی دیگری رفته است. با این حال، ما علاوه بر آنکه منتظر پاسخ نامبرده هستیم و به شکل حاضریم برای اطلاع عموم مردم آن را در همین صفحه منتشر کنیم، از دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی نیز انتظار داریم که به این موضوع ورود کنند که واقعا در سازمان تامین اجتماعی استان چه خبر است؟

در روزهای آینده به موضوع مراسم جنجالیِ بازنشستگی یکی از هنرمندان بوشهری که توسط مدیرکل ترتیب داده شده به همراه موضوع ورشکسته کردن برخی از شرکت‌های خصوصی، ایجاد کارگزاری غیرانتفاعی، دادن مجوز غیرقانونی کارگزاری بیمه به نزدیکان یکی از نمایندگان مجلس، موضوع هیئت‌های تامین اجتماعی، استخدام غیرقانونی برخی از سفارش‌شده‌های خاص و به ویژه موضوع مهم شرکت حسابرسی مورد حمایت نامبرده اشاره‌های مستندی خواهیم داشت.
در پایان باید تاکید کنیم که بامداد جنوب باز هم فضا و مجال لازم را برای پاسخگویی فراهم می‌کند و امیدواریم که آقایان به‌جای پاسخ به افکار عمومی، به حواشی نپردازند چرا که این موضوع به ضرر خودشان تمام می‌شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: