bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
بازگشت برادران طبیب‌نژاد به گردونه فوتبال ساحلی کشور؛
تیم دریانوردان بوشهر که برای صعود به لیگ دسته یک کشور در رقابت‌های زیر گروه لیگ یک ساحلی حضور یافته بود با کسب یک باخت و دو برد توانست جواز حضور در لیگ دسته یک کشور را به‌دست آورد.
دریانوران به لیگ دسته یک صعود کردبامداد جنوب- علی پورتنگستانی:
تیم دریانوردان بوشهر که برای صعود به لیگ دسته یک کشور در رقابت‌های زیر گروه لیگ یک ساحلی حضور یافته بود با کسب یک باخت و دو برد توانست جواز حضور در لیگ دسته یک کشور را به‌دست آورد. دستاوردی که عباس طبیب‌نژاد، سرمربی این تیم زحمات زیادی برای آن کشیده است. این تیم در اولین بازی خود در مقابل میزبان با نتیجه 4 بر 3 بازی را واگذار کردند تا کار صعودشان سخت شود اما آنها در دو بازی آینده خود توانستند با شکست حریفان به لیگ دسته یک کشور صعود کنند. حالا پس از دو سال بار دیگر عباس طبیب‌نژاد و تیمش را در سطح بالای فوتبال ساحلی کشور خواهیم دید. در همین راستا با این سرمربی زحمتکش و با تجربه فوتبال ساحلی گفت‌وگو کردیم. 

از بازی‌های این مرحله بگویید، به هر حال در اولین بازی شکست تلخی خوردید و این امکان وجود داشت که با یک شکست دیگر از راهیابی به لیگ یک جا بمانید.
متاسفانه ما در اولین بازی خود، دروازه‌بان اصلی‌مان را به‌دلیل محرومیت نداشتیم و به همین دلیل از دروازه‌بان دوم تیم استفاده کردیم که با وجود این‌که جوان آینده‌داری است ولی تجربه کافی برای حضور در این مسابقات نداشت. به همین دلیل ما بازی را با نتیجه 4بر3 واگذار کردیم، آن هم در حالی که در بیشتر دقایق بازی، بازیکنانم بازی روانی از خود به نمایش می‌گذاشتند ولی خب پنج توپ به سمت دروازه‌ ما آمد که چهارتای از آن وارد دروازه شد. جدا از این، گل‌هایی که دریافت کردیم بسیار ساده بودند. خدا را شکر بچه‌ها در بازی‌های دوم و سوم توانستند این نتیجه تلخ را جبران کنند و باعث صعود تیم دریانوردان به لیگ دسته یک کشور شوند. بچه‌های ما بضاعت این کار را داشتند. همچنین با نظر کارشناسان و داورانی که در این مسابقات حضور داشتند، تیم ما به‌عنوان فنی‌ترین تیم مسابقات شناخته شد. به هر حال ما مزد شش ماه تمرین بدون وقف را گرفتیم. حتی در آخرین گفت‌وگویی که با شما داشتم، گفته بودم که قبل از عید نوروز فقط دو روز به بچه‌ها وقت استراحت داده بودیم. 

این دوره از مسابقات در چه سطحی برگزار شد؟
تیم میزبان از فرصت به‌خوبی استفاده کرده بود و توانسته بود چند بازیکن را به خدمت بگیرد. تیم شهرداری بندرعباس هم در این راستا توانسته بود چند بازیکن خوب را به خدمت بگیرد تا با قدرت وارد این مسابقات شود. تنها تیم‌هایی که بازیکن جدید به خدمت نگرفته بودند، تیم ما و تیم بابلسر بود. نکته جالب در اینجاست که ما نه تنها بازیکنی جذب نکرده بودیم، یک دو بازیکن نیز از دست دادیم. به همین دلایل، سطح کیفی مسابقات خیلی بالا بود و همین مساله باعث شد که بازیکنان در زمین زحمت زیادی بکشند تا بتوانند به هدف خود برسند.

 بازیکنان می‌خواستند خودشان را به استان ثابت کنند تا به همه نشان دهند که به غیر پارس جنوبی، تیم دیگری هم می‌تواند در سطوح بالای کشوری فعالیت کند ولی مساله مهمی که می‌خواهم بگویم این است که با وجود این‌که قهرمانی زیادی در لیگ برتر کسب کرده‌ام ولی هیچکدام از این قهرمانی‌ها به مانند این صعود شیرین نبود، چراکه ما در این راه زحمات زیادی کشیده بودیم و مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشتیم. در شرایطی که پول حرف می‌زند، جمع کردن بازیکن و راضی کردن او بسیار سخت بود ولی ما این کار را انجام دادیم. ایمان گورکی که کاپیتان تیم است در این راستا کمک زیادی به تیم ما کرد و می‌توان گفت که نصف زحمات تیم بر روی دوش او بود. لازم به ذکر است که در طول این مسابقات، ما موفق شدیم چند بازیکن جوان و باانگیزه را به فوتبال ساحلی استان بوشهر معرفی کنیم و مطمئنا در آینده هم این کار را انجام می‌دهیم.

با توجه به صعودتان به لیگ یک، کار شما سخت‌تر از گذشته است. هدف و راهکاری برای حضوری قدرتمند در لیگ دسته یک کشور دارید؟
به هر حال همان‌طور که قبلا هم گفته بودم، هدف اصلی ما این بود که در سال 98 باید در لیگ برتر کشور حضور داشته باشیم. با توجه به این‌که امسال در لیگ دسته یک کشور حضور داریم، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم به هدف خود برسیم. من به بازیکنانم هم گفته‌ام که ما باید خود را به ورزش استان بوشهر تحمیل کنیم تا مسوولان از این تیم حمایت کنند. ما باید حق و حقوق خود را از ثروت شهرمان بگیریم. 

سخن پایانی؟
از حاج حسین طبیب‌نژاد تشکر و قدردانی می‌کنم، چراکه او پدرخوانده تیم ما محسوب می‌شود و در این سال‌ها زحمات زیادی برای پیشرفت فوتبال ساحلی استان کشیده است. جای دارد از سرپرست تیم، صادق غریب‌زاده نیز تشکر کنم چراکه ایشان هم در این مدت او وظیفه تدارکات، مربی و بدنساز تیم را بر عهده داشته بود. مطمئن باشید اگر صادق غریب‌زاده دست ما را نمی‌گرفت، ما به این موفقیت نمی‌رسیدیم. همیچنین از شما و روزنامه بامداد جنوب تشکر می‌کنم، چراکه در این مدت هیچگاه ما را فراموش نکرده بودید آن هم در سالی که ما مظلوم واقع شده بودیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: