bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
همه ساله در22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا روز جهانی زمین پاک با شکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار می‌شود، زیرا سازمان‌های مختلف جدیدی که برای حفاظت از محیط زیست کار می‌کنند به این رویدادها ملحق می‌شوند.
به مناسبت روز جهانی زمین پاکمحمود مقیمی:
همه ساله در22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا روز جهانی زمین پاک با شکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار می‌شود، زیرا سازمان‌های مختلف جدیدی که برای حفاظت از محیط زیست کار می‌کنند به این رویدادها ملحق می‌شوند. این رویداد جهانی بر اساس سوادآموزی زیست‌محیطی و اقلیم پایه‌گذاری شده است. افراد آگاه یک‌بار دیگر این‌گونه رویدادهایی را برگزار می‌کنند که مشکلات زیست‌محیطی مختلف را به‌طور برجسته نشان دهند. رویداد کاشت نهال‌های بیشتر این انگیزه را در مردم به‌وجود می‌آورد که از فواید کاشت و رشد نهال در مقاسیه با مضرات قطع درختان آگاهی بیشتری بدست بیاروند. حامیان مختلف محیط زیست جلساتی را در مورد تغییرات اقلیمی برای افزایش آگاهی مردم و موردی که ما روزانه آنها را نادیده می‌گیریم را برگزار می‌کنند. 

هدف این رویدادها تبدیل نسل حاضر به حامیان زمین است. دوچرخه‌سواران حامی محیط زیست با این کارشان باعث کاهش آلودگی محیط زیستی می‌شوند. در سالی که ما در آن هستیم اجازه دهید ما در مورد برخی از فعالیت های روز جهانی زمین 2018 برای سال جاری بحث کنیم. سازمان‌هایی که در راستای کاهش آلودگی‌ها فعالیت دارند، تاکید زیادی به بازیافت مواد دارند چون با این عمل می‌توان شرایط طبیعی زمین را حفظ کرد. سال 2018 امید جدیدی به بارآورد که مردم برای صرفه‌جویی در این سیاره با شیوه‌های سازنده‌تر تغییر وضعیت موجود زمین ایجاد کنند.

 فعالیت‌های آموزشی در روز جهانی زمین
این رویداد بیشتر در مورد افراد آموزش دیده است و این آگاهی را در میان آنها به‌وجود می‌آورد که بتوانند چشم‌انداز بهتری از محیط زیست پیرامونشون پیدا کنند. از آنجا که سیاره ما دستخوش یک سری مشکلات جهانی نظیر جنگ، آلودگی، گرمایش جهانی و غیره شده است، بنابراین مهم است که ما تحصیل‌کرده‌ها درباره آن صحبت کنیم و انگیزه و آگاهی مردم را در برابر آن افزایش دهیم. این زمین آینده ما و فرزندان ما نیز هست. نه فقط در روز جهانی زمین بلکه در زندگی روزمره، این باید ماموریت ما باشد. آموزش و پرورش بهترین راهکار برای اطلاع‌رسانی و دادن پیام‌های ماست و این باید ماموریت کلیه حامیان زیست‌محیطی برای این روز و بقیه روزها باشد.

فعالیت روز جهانی زمین در مدرسه
مدرسه بهترین سکوی پرتاب برای ایجاد یک لایه فکری زیست‌محیطی در بین دانش آموزان است. آنچه بچه‌ها در مدارس فرا می‌گیرند در بقیه عمر در ذهن آنها باقی خواهد ماند و این چیزی است که زندگی آنها را شکل می‌دهد. در روز جهانی زمین پاک، اهمیت دارد که برای انجام فعالیت‌ها از وجود کودکان دانش‌آموز بهره برد تا بیشتر و بیشتر با مسائل زیست‌محیطی آشنا شوند. اگر این کار از مدرسه شروع شود، کودکان این پیام را برای بقیه زندگی در ذهن خود خواهند داشت. فعالیت بیشتر و بیشتر روی این موضوع، تنظیم و برگزاری سمینارها و عملکردها، کار کردن در روز جهانی زمین پاک در معیت دانش‌آموزان و انجام برخی از مسائل و موارد زیست‌محیطی با کمک کودکان دانش‌آموز ما را به‌شدت به این هدف که نسل آینده بایستی حافظ منابع طبیعی و محیط زیست خود باشند، نزدیک خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: