bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر مطرح کرد:
روز گذشته نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اصحاب رسانه برگزار شد.
صیانت از حقوق بیمه‌شده‌ها، اولویت ماستبامداد جنوب:
روز گذشته نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، پرویز رمضانی با بیان این‌که حدود 500 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند و نیروهای ما با همه توان در حال خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان سلامت هستند، تصریح کرد: 80 درصد جمعیت بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان زیر پوشش هستند. 20 درصد دیگر نیز کارکنان دولت هستند که بخشی از حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که دخل و خرج ما در بخش بیمه، همخوانی ندارد، گفت: از همین رو 80 درصد اعتبار ما از منابع دولتی تامین می‌شود و حدود 110 منابع ما را پوشش داده است اما به علت افزایش هزینه‌ها، منابع و هزینه‌ها با همدیگر همخوانی ندارد. 
مدیرکل بیمه سلامت استان درباره آمار مراجعه‌کنندگان به پزشکان، با اشاره به این‌که آمار مراجعه‌کنندگان در سال 92 از 1200 نفر به بیش از 2000 نفر در سال 96 افزایش یافت، خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه‌های مربوط به بخش روستایی در قالب تفاهمنامه‌ای با علوم پزشکی پوشش داده شد و شاهد رشد بالایی در این زمینه بودیم. این هزینه‌ها در سال 92 کمتر از 7 میلیارد بوده و در سال 96 به 47 میلیارد تومان رسید. 

وی در ادامه درباره وضعیت استقرار پزشکان در مناطق روستایی افزود: استقرار پزشکان در روستاها افزایش چشمگیری داشته وخدماتی همچون خدمان دندانپزشکی، توزیع داروهای موارد خاص مانند بانوان باردار و آموزش در مدارس به بسته خدماتی سطح 1 اضافه شد. 
رمضانی با اشاره به این‌که بخش بعدی هزینه‌ها مربوط به سطح 2 و 3 است، تاکید کرد: مراجعات تخصصی و فوق تخصصی بخش روستایی و بقیه مراجعات در سال 92 کمتر از 32 میلیارد تومان بود و در سال 95 به 110 میلیارد تومان رسید. سال گذشته نیز همین آمار را داشتیم. 
به گفته وی، مبنای درآمد ما تابع حقوق کارکنان دولت است و رشد حق بیمه‌ها همراه است. با افزایش حقوق کارکنان دولت را داریم. در طی 4 سال، 60 درصد رشد درآمدی داشته‌ایم. سال گذشته با رشد کمی در بخش خدمات روبه‌رو بودیم و رشد مراجعات همواره با افزایش خدمات بوده است. ما بحث حمایت مالی از بیمه‌شده‌ها را در سال جاری با جدیت پیگیری می‌کنیم. 
رمضانی با تاکید بر این‌که در 10 بیمارستان استان، بیماران بیمه‌های تابع وزارت بهداشت تنها 3 درصد و بقیه بیمه‌شده‌ها 6 درصد را پرداخت می‌کنند، گفت: حدود 95 درصد هزینه‌های بستری را بیمه سلامت متقبل می‌شود. با ارائه کد ملی در بیمارستان‌ها تا پایان 6 ماهه اول خدمات بستری و سرپایی بدون دفترچه انجام می‌شود. این مرحله زمینه‌ساز داشتن پرونده الکترونیکی برای همه مردم است. 

این مسوول با اشاره به این‌که در بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی مانند تامین اجتماعی، نفت و ... 90 درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند، گفت: در بخش بیماری سرپایی هم 70 درصد را بیمه سلامت و بیمه‌شده 30 درصد پرداخت می‌کند. در واقع بخشی که بیمه‌های پایه را انجام نمی‌دهند و باید بیمه‌های تکمیلی پوشش دهند. 
رمضانی به برنامه‌های خدماتی از سوی بیمه سلامت در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: صیانت از حقوق بیمه‌‌شده‌ها را در برنامه کلی خود لحاظ کرده‌ایم. رفع همپوشانی بیمه‌ای بیمه‌شده‌هایی که دارای چند دفترچه هستند باید تنها یک دفترچه داشته باشند. امکان کنترل همپوشانی بیمه‌ای در حال حاضر فراهم شده و با بانک اطلاعاتی سایر سازمان‌های بیمه‌ای تکمیلی در ارتباط هستیم و در سال جاری این مشکل را برطرف خواهیم کرد. اگر بیمه‌شده‌ها به منظور رفع همپوشانی دفترچه بیمه‌هایشان مراجعه نکنند، در زمان نیاز به بستری نمی‌توانیم به آنها خدمات ارائه کنیم. تلاش برای ارتقای خدمات یکی دیگر از برنامه‌های ماست که در این زمینه از لحاظ کمی پیشرفت کرده‌ایم اما از نظر کیفی با پیگیری شاخص‌هایی همچون همکاری با سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های مختلف مانند انجمن داروسازان و علوم پزشکی به دنبال افزایش کیفیت خدمات هستیم. علاوه بر اینها، پزشک متخصص باید برای یک بیمار حداقل بین 20 تا 30 دقیقه زمان بگذارد. این مدت‌زمان را مصوبه هیات وزیران مشخص کرده و پزشکان موظفند به آن متعهد باشند، بنابراین امسال می‌خواهیم این مشکل را حل و فصل کنیم. مردم نیز باید به عنوان مطالبه اجتماعی این مساله را بخواهند. در داروخانه‌ها نیز افراد متخصص باید حضور داشته باشند و خدماتی را همچون مشاوره به بیمار انجام دهند. 

رمضانی درباره تجویز خدمات غیر ضروری با بیان این‌که مصرف بی‌رویه تجهیزات و دارو سبب آسیب به بیمه‌گذار و هدررفت منابع می‌شود، تصریح کرد: برای مثال در مواردی که نیاز به بستری نباشد، نباید این اتفاق بیفتد. اگر بیماری با رعایت توصیه‌های پزشکی بهبود یابد نباید تحت عمل قرار گیرد. کنترل مراجعات غیر ضروری باید فرهنگ‌سازی شود، زیرا مدت‌زمان وقت گذاشتن پزشک کم شده و تشخیص ضعیف می‌شود.
انتظار می‌رود با برنامه‌های لحاظ شده در ارائه خدمات بیمه سلامت و مدیریت آنها، شاهد بهبود شرایط و جلب رضایت بیمه‌شده‌ها باشیم؛ موضوعی که بیش از هر عامل دیگری به مطالبه‌گری منطقی و بحق مردم و همراهی آنها با بیمه متبوعشات مرتبط است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: