bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴
درپی فاجعه مصیبت‌بار منا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیامی صادر کرد.
تکرار مصیبت جانگدازحج امسال در عربستان و این بار در منا و رمی جمرات و کشته ومجروح شدن جمع زیادی از حجاج مظلوم بیت الله الحرام،بویژه هم میهنان عزیزمان ،دل همه مسلمانان و مردم غیور کشورمان را به درد آورد و جهان اسلام را به عزا نشاند.

اگرچه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام؛ آنهم قبل از اتمام اعمال حج و در منا به مصداق آیه «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» اجر عظیمی در بارگاه الهی دارد؛ اما از تقصیر و سوءمدیریت مسئولان نظم این مراسم عظیم در دولت عربستان کم نمی شود و در قبال آن مسوولند و باید برای دنیای اسلام توضیح دهند.

اینجانب با نهایت تاسف و تاثر؛ ضمن همدردی، این فاجعه غمبار را به همه مسلمانان؛ مردم عزیز ایران و به ویژه خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند؛ صمیمانه تسلیت می گویم و برای مجروحان و مصدومان این حادثه از درگاه خداوند آرزوی سلامت و بهبودی کامل دارم.

انتظار میرود مسوولان ذیربط در دولت وهمه سازمانها وارگان‌های درمانی،امدادی و پشتیبانی در اسرع وقت ،اقدامات لازم و فوری را برای کاستن از ابعاد این فاجعه وکاهش آلام داغ‌دیدگان ومجروحان به عمل آورند.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
منبع:
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: