bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به طوفان شدید در خلیج فارس اعلام کرد، نجات‌گران این اداره کل با شناورهای ناجی ۴۱ دریانورد در شناورهای طوفان‌زده در خلیج فارس نجات دادند.
نورالله اسعدی با بیان اینکه مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در شبانه‌روز آماده پاسخگویی به خواسته‌‌ها و مطالبات دریانوردان در خلیج فارس است افزود: در بنادر مختلف استان بوشهر مراکز جستجو و نجات دریایی با تجهیزات پیشرفته آماده تحقق درخواست و مطالبات دریانوردان است.

وی از استقرار شماره تلفن 1550 برای پاسخگویی به دریانوردان در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: شناورهای حادثه دیده با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌تواند با مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر از طریق شماره تلفن 1550 تماس برقرار و خدمات لازم دریافت کنند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به وقوع طوفان شدید در خلیج فارس و اعلام کمک دریانوردان از نجات‌گران این اداره کل خاطرنشان کرد: در پی وقوع این طوفان و متلاطم شدن خلیج فارس، 7 شناور اعلام کمک کردند که نجات‌گران با شناورهای مجهز ناجی به یاری آنان شتافتند. ابتدا 2 فروند شناور لنج باری که در خلیج فارس حادثه دیده بود اعلام اضطرار کردند گفت: این شناورها که مقصدشان بنادر شادگان و ماهشهر در خوزستان بود به سبب شرایط جوی نامساعد در دریا  مسیر خود را به سمت بندر بوشهر تغییر می‌دهند و در این مسیر دچار حادثه می‌شوند.

وی با بیان اینکه این شناورها دچار آبگرفتگی شده بودند تصریح کرد: این شناورها که دارای 14 خدمه و سرنشین بودند نیروی محرکه خود از دست می‌دهند که نیروهای امداد و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در شرایط جوی نامساعد، عازم دریا می‌شوند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات 14 خدمه این شناورها خبر داد و بیان کرد: خدمه و ملوانان این دو شناور که در معرض غرق شدند قرار داشتند از مرگ حتمی نجات یافته و به اسکله بندر بوشهر انتقال یافتند.

اسعدی با اشاره به اعزام شناور ناجی برای نجات دو شناور یدک کش و بارج در شرایط نامساعد جوی تصریح کرد: یدک‌کش و بارج ماکان که در لنگرکاه داخلی بندر بوشهر در انتظار ورود به بندر بودند دچار اضطرار شده و با توجه به  خارج از کنترل شدن بارج  و کشیده شدن لنگر توسط شناورهای خدماتی بندر تحت کنترل در آمده و به اسکله شماره 2 بندر بوشهر پهلو داده شد. دو شناور موتورلنج باری دیگر که از قطر به مقصد بوشهر در ورود به بندر دچار اضطرار می‌شوند با اعزام امدادگران عملیات تسریع در ورود و پهلوگیری انجام می‌شود.

اسعدی با بیان اینکه در این دو شناور 16 نفر نجات یافتند از اعزام نجات‌گران شناور ناجی 9 برای امدادرسانی به لنج باری دیگر در آبهای خارگ خبر داد و گفت: یک شناور حامل کالای تجاری در شرایط بد جوی در خلیج فارس در مسیر دبی به آبادان  حدود 4 مایلی جزیره خارگ دچار اضطرار می‌شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اعزام شناور ناجی 9  بندر خارگ برای نجات حادثه دیدگان خبر داد و بیان کرد: این حادثه ساعت 5:30 بامداد رخ داد که امدادگران شناور ناجی 9 توانستند شش نفر از حادثه دیدگان را در امواج متلاطم خلیج فارس نجات دهند و به سلامتی در بندر خارگ منتقل شوند. تمام سرنشینان لنج غرقی در سلامتی کامل در بندر خارگ بسر می برند و خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: