bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
دبیر شورای‌‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در مجلس خبر داد.
مرتضی بانک با بیان این‌که کمیسیون اقتصادی مجلس به پیشرفت خوبی در بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید دست یافته است، تاکید کرد که بسیاری از ابهامات رفع شده و به تفاهم خوبی در زمینه محدوده‌ها و نداشتن معارض رسیده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنم این لایحه به‌زودی در صحن علنی مطرح شود.
وی درباره بررسی لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد در مجلس، گفت: لازمه بررسی این لایحه حضور نمایندگان مجلس در مناطق آزاد و آشنایی آنان با نحوه‌ فعالیت مناطق آزاد در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری است. اکنون لایحه در حال بررسی بوده و کار کارشناسی خوبی بین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام است.

به‌گفته بانک، کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه‌ خوبی برای سفر به منطقه آزاد ارس تدارک دیده‌ است که در قالب این سفر بازدید میدانی از واحدهای صنعتی منطقه انجام شد که حضور فعال مناطق آزاد در عرصه اقتصاد برای اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس قابل توجه بود و در حاشیه این سفر در جلسه چهار ساعته، فعالان عرصه تولید منطقه آزاد ارس مشکلاتشان را بیان کرده و نمایندگان در خصوص لوایح و تصمیم‌گیری‌های مجلس حرف زدند و معاونان وزیر اقتصاد نیز حضور داشتند. کارگروه‌های تخصصی در بخش گمرک، بورس و ... تشکیل شد تا مشکلات بررسی شده و تدابیری اندیشیده شود، چراکه با کمک مجلس می‌توان جهت‌گیری‌های مثبت مناطق آزاد را تقویت کرد.

این مقام مسوول از اشتغال‌زایی ۱۷۷ واحد صنعتی ارس برای ۱۳ هزار نفر خبر داد و افزود: اکنون هزار واحد صنعتی فعال در هفت منطقه آزاد کشور داریم و ماحصل آن ایجاد ۲۶۵ هزار شغل است. دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواستار برگزاری جلسات مشترک با مسوولان ارشد اقتصادی کشور در سایر مناطق آزاد شد و ادامه داد: با بازدید میدانی می‌توان نشان داد که مناطق آزاد در حوزه تولید فعال هستند.

برچسب ها: مناطق آزاد ، مجلس ، اشتغال
نام:
ایمیل:
* نظر: