bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
نشست خبری 7 نفره اعضای شورای شهر بوشهر در نبود شهردار؛
اعضای شورای پنجم شهر روز گذشته به مناسبت روز شوراها، نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه برگزار کردند و پس از ارائه مختصری از عملکرد چند ماهه شورا، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
شورا همچنان منتظر نظر وزارت کشوربامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
اعضای شورای پنجم شهر روز گذشته به مناسبت روز شوراها، نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه برگزار کردند و پس از ارائه مختصری از عملکرد چند ماهه شورا، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. 
طاهره شمشیری در پاسخ به سوال خبرنگار بامداد جنوب مبنی بر این‌که با پیگیری‌های رئیس فضای سبز شهرداری، درخت 100 ساله‌ای از مازندران خریداری و در بوشهر کاشت شد، هزینه خرید این درخت چقدر بود و چرا درخت 100 ساله‌ای از مازندران خریداری می‌شود و درختان کهنسال خودمان در بوشهر نادیده گرفته می‌شوند، گفت: متاسفانه با خرید این درخت و این‌گونه خریدها و اقدامات به شدت مخالف بودیم و در حال حاضر نیز از آقای آماره توضیحاتی را خواسته‌ایم که همچنان منتظر ارسال توضیحات ایشان هستیم اما براساس اطلاعات شفاهی که به ما داده شده، هزینه خرید این درخت و هزینه انتقال و جابه‌جایی آن، حدود 27 میلیون تومان بوده است. 

وی در پاسخ به این سوال که در اواخر سال 94 نیز طرح پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن درخت‌ها در بوشهر طی قرارداد با یک شرکت تهرانی انجام شد که به گفته مدیرعامل شرکت به سبب پرداخت نشدن بخشی از هزینه‌ها، پس از مدتی ادامه کار متوقف شد، افزود: علت اصلی آن همکاری نکردن شهروندان بود. درخت‌ها شب پلاک‌کوبی می‌شد اما شهروندان فردا صبح کیت‌هایی را که به درختان متصل شده بود، به گمان این‌که دوربین‌هایی برای کنترل رفتارهای آنها کار گذاشته شده، درمی‌آورند و به هیچ وجه هم قانع نمی‌شدند، به همین سبب شرکت متولی کار را متوقف کرد. 

رئیس شورای شهر نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر روند انتخاب شهردار گفت: شهردار را در یک فرایند قانونی انتخاب کرده و برای صدور حکم منتظر وزارت کشور هستیم.
ابوذر دهدار با اشاره به این‌که وزارت کشور طی ۱۰ روز باید پاسخ شورای شهر بوشهر را بدهد، تصریح کرد: با وجود گذشت دو ماه هنوز جوابی داده نشده است و طبق قانون رئیس شورای شهر می‌تواند شهردار را انتخاب کند. از وزیر کشور می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر نسبت به این نامه پاسخ دهد تا مردم این شهر بلاتکلیف نباشند. 
وی با اشاره به این‌که برخی افراد در مسیر انتخاب شهردار بوشهر مانع‌تراشی می‌کنند و مانع صدور حکم می‌شوند، تصریح کرد: شورای شهر بوشهر روال قانونی را انجام داده است و حکم باید از سوی وزارت کشور صادر شود.
دهدار در ادامه به طرح تفصیلی محلات بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به زودی تصویب خواهد شد و ضوابط شهرداری اجرائی می‌شود.
این عضو شورا در پاسخ به سوال خبرنگار بامداد جنوب مبنی بر این‌که در جلسه علنی شورا در آذرماه توافق شد که جلسات شورا و به ویژه مصوبات آنها به صورت زنده از طریق اینترنت پخش زنده شود، تاکید کرد: از این پس، جلسات روزهای سه‌شنبه شورا از طرف روابط عمومی شورا پخش زنده می‌شود تا با تکمیل تجهیزات روند پخش زنده را با کیفیت بهتر به اطلاع شهروندان گرامی برسانیم. 

در ادامه نشست، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: ناوگان حمل و نقل درون‌شهری بوشهر نوسازی می‌شود.
کیوان هاشم‌زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره بودجه شهرداری تصریح کرد: سال گذشته ۱۷۲ میلیارد تومان از بودجه ۲۰۳ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر محقق شد.
وی با اشاره به بودجه ۱۸۵ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر در سال جاری، خاطرنشان کرد: دنبال تحقق این اعتبار برای شهرداری بوشهر هستیم و امیدواریم شاهد توسعه هر چه بیشتر شهر باشیم.
هاشم‌زاده از تلاش برای رفع مشکل پروژه چرخ فلک بوشهر خبر داد و اضافه کرد: انتقال هزینه حقوق و مزایای سازمان‌های پسماند و فضای سبز از بخش عمرانی به جاری از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های انجام شده در مورد پارک لیان بوشهر ادامه داد: پارک لیان ۲۸۰ هکتار است و با رفع مشکلات موجود می‌تواند زمینه‌ساز توسعه سرمایه‌گذاری در بوشهر باشد.
رئیس کمیسیون بودجه با انتقاد از پرداخت ماهانه پنج میلیارد تومان حقوق در شهرداری بوشهر و سازمان‌های تابعه خاطرنشان کرد: از طریق سازمان امور دارایی بوشهر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری پرداخت شده است که به جای طرح‌های عمرانی صرف حقوق و مزایای کارکنان شهرداری می‌شود.
این عضو شورا از نوسازی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری خبر داد و افزود: در صورتی که لایحه منطقه آزاد بوشهر تصویب شود، از این ظرفیت برای نوسازی ناوگان استفاده خواهیم کرد.

اکبر توسلی، رئیس کمیسیون عمران نیز در پاسخ به این سول که فضای سبز شهرداری در محلاتی همچون بیسیم اقدام به کاشت نهال کرد که متاسفانه 60 درصد این نهال‌ها به سبب رسیدگی نکردن به آنها در حال حاضر خشک شده‌اند، توضیح داد: با توجه به کمبود آب در استان اقدام به راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ کرده‌ایم تا بتوانیم این کمبود آب را برای آبیاری فضای سبز جبران کنیم و علاوه بر این به دغدغه همیشگی شهروندان بوشهری از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری کنیم. 

ندا عبدالله نیز در ادامه نشست با اشاره به امکانات فعلی بانوان در سطح شهر تاکید کرد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مداوم دو روز در هفته برای استفاده بانوان از پلاژ تصویب شد و از آغاز نیز نگاه ما به این موضوع، نگاه اقتصادی نبوده و بسیار خرسندیم که بتوانیم گامی هر چند کوچک برای رفاه بیشتر بانوان شهرمان برداریم. اگر واگذاری پارک لیان به شهرداری قطعی شود که هنوز نهایی نشده، برای بانوان در آن محدوده برنامه‌های خوبی داریم. 
پویا دولابی نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره نورپردازی‌های غیر اصولی در سطح شهر گفت: برای ساختمان‌هایی که در روز نازیبا هستند، جلوه‌پردازی در شب، اقدامی از بنیاد اشتباه بود، چراکه این نازیبایی نه تنها برطرف نمی‌شود که مضاعف هم می‌شود. متاسفانه تا کنون هیچ طرح و برنامه‌ای برای نورپردازی در شهرداری وجود نداشته، به همین سبب کاستی‌ها و نواقص این‌چنینی به وفور مشاهده می‌شود. 

شور جوانی خاصی در چهره تک‌تک اعضای شورا وجود دارد؛ شوری که نوید روزهای خوب را می‌دهد، به شرط آن‌که محکم‌تر، با انگیزه‌تر و مسوول‌تر از همیشه در اندیشه سرزمین نور و روشنایی باشند. بدیهی است که در این راه دشوار نیازمند راهنمایی، نقد، همراهی و همدلی هستند و چه خوب است که جناح‌بازی‌ها را کنار گذاشته و در اندیشه فردایی بهتر، دستان جوانان پرشور و با انگیزه شهرمان را بفشاریم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: