bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
رهبر انقلاب در دیدار با کارگران و کارآفرینان؛
فرمانده کل قوا روز گذشته پس از حمله رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای متحد در سوریه نسبت به این حادثه واکنش نشان داده و با بیان این‌که دوران بزن دررویی تمام شده است این پیام را ابلاغ کرد که ایران در برابر این تجاوزات بیکار نمی نشیند.
دوران بزن دررویی تمام شده استبامداد جنوب:
فرمانده کل قوا پس از حمله رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای متحد در سوریه نسبت به این حادثه واکنش نشان داده و با بیان این‌که دوران بزن دررویی تمام شده است این پیام را ابلاغ کرد که ایران در برابر این تجاوزات بیکار نمی نشیند.
رهبر انقلاب اسلامی در آستانه روز کار و کارگر، در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، اصلی‌ترین طرح کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانستند و با تاکید بر این‌که تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است، گفتند: وظیفه دولت و مسوولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.

بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب اسلامی به جنگ و ناامنی و خونریزی ناشی از حضور امریکا در منطقه  اختصاص داشت که ایشان گفتند: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده است.
آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه یادآور شدند که نیروی انسانیِ بخشِ تولید به‌ویژه کارگران ثروتی بزرگ هستند که مهم‌ترین ویژگی نیروی کار در ایران، این است که هنر، اندیشه، انگیزه و خلاقیت او از سطح متوسط جهانی بالاتر است. به‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها و همه مشکلاتی که مستکبران ایجاد می‌کنند، تولیدات داخلی که در نمایشگاه محصولات ایرانی عرضه شده بود، برجسته و ممتاز بود و باید در مقابل نیروی کار ایرانی سر تعظیم فرود آورد و به همین دلیل باید دست هنرمند کارگر ایرانی را که یکی از بهترین کارگران دنیاست، بوسید.

آیت‌الله خامنه‌ای افزود: با وجود این برجستگی و هنرمندی نیروی کار ایرانی اما متاسفانه عده‌ای در داخل، حمایت از کالای ایرانی را یا باور نمی‌کنند یا به آن عمل نمی‌کنند. حمایت از کالای ایرانی به معنای حمایت از نیروی کار و تولید داخل است که این حمایت، همه‌جانبه و بر عهده مسوولان و همچنین مردم است. همچنین در مورد گلایه‌ها و مشکلاتی که از جانب تولیدکنندگان و کارگران مطرح می‌شود، باید گفت، وظیفه دولت و مسوولان برای حمایت از کالای ایرانی، برطرف‌کردن کامل موانع همچون مشکلات بیمه، بانکی، مالیاتی و کمبود نقدینگی است. اگر این مشکلات برطرف شود، دیگر شاهد کار کارخانه‌ای با یک سوم ظرفیت نخواهیم بود، زیرا خالی بودن ظرفیت یک کارخانه به معنای بیکاری متراکم در داخل است.

مقام معظم رهبری، با انتقاد از خرید کالای خارجی به‌رغم وجود مشابه با کیفیت داخلی، تصریح کردند: چرا عده‌ای بر خرید کالای خارجی اصرار دارند، این چه بدفهمی و مرضی است؟ همه دستگاه‌های دولتی و همچنین همه مردم باید تصمیم بگیرند که از کالای ایرانی استفاده کنند. یکی از نتایج حمایت از کالای ایرانی، جلوگیری از تبعات اجتماعی، امنیتی و اخلاقی ناشی از بیکاری بوده و حمایت از کالای ایرانی، یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌های مقابله با طراحی اقتصادی دشمنان است، چراکه آنان متوجه شده‌اند که در جنگ سخت و نظامی به نتیجه نخواهند رسید.
در ادامه فرمایشات فرمانده کل قوا آمده است، البته من در چند سال قبل و در زمان رئیس‌جمهور دیگرِ امریکا که همانند رئیس‌جمهور فعلی بداخلاق و هَجوگو بود، گفتم که دوران بزن در رو گذشته است و می‌دانند که اگر وارد درگیری نظامی با ایران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد. راه مقابله با جنگ اقتصادی، تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است، من معتقد به قطع ارتباط با دنیا نیستم اما تکیه به بیرون مرزها نیز غلط اندر غلط است. 
بخش پایانی سخنان ایشان به موضوع واردات بی‌رویه و همچنین قاچاق کالا اختصاص داشت چراکه بسیاری از درگیری‌های تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و کارگران همین دو موضوع است که دولت، باید با این مقوله به‌طور جدی مقابله کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: