bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
شرکت اتم استروی اکسپورت پیمانکار اصلی نیروگاه هسته‌ای بوشهر از پیشرفت در واحد دوم این پروژه خبر داد و اعلام کرد که روز سوم ماه می در محدوده واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر کار محکم کردن (کوبیدن) زمین محل ساخت راکتور آغاز شد.
شرکت اتم استروی اکسپورت پیمانکار اصلی نیروگاه هسته ای بوشهر از پیشرفت در واحد دوم این پروژه خبر داد و اعلام کرد که روز سوم ماه می (امروز) در محدوده واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر کار محکم کردن (کوبیدن) زمین محل ساخت راکتور آغاز شد.

شرکت اتم استروی اکسپورت پیمانکار اصلی نیروگاه هسته‌ای بوشهر (وابسته به شرکت دولتی روس اتم) امروز در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی اتم استروی اکسپورت منتشر شده به اهمیت کوبیدن زمین محل احداث راکتور دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر اشارره کرد و افزود: این اقدام آغازگر مرحله مهم بتون ریزی واحد دوم نیروگاه بوشهر است که برای سه ماهه سوم سال 2019 برنامه ریزی شده بود. 

در بخش دیگری از این بیانیه توضیح داده شده است: این مرحله یکی از اقدام های مقدماتی ساخت نیروگاه هسته‌ای است که برای کاهش نشست ساختمان و زیرساخت‌های نیروگاه و تامین استحکام آن در تاثیرات احتمالی زمین لرزه ضروری است. پس از اقدامات موفق در ماه مارس 2018 در محدوده واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر برای محکم کردن زمین به شیوه توربو جت و کسب نتایج مثبت آزمایش ها، مجوز برای اقدامات صنعتی تحکیم زمین در محل راکتور دوم نیروگاه بوشهر صادر شد.»

در ادامه بیانیه آمده است: آغاز اقدامات در محل گود ویژه واحد سوم نیروگاه هسته ای بوشهر برای سال 2018 برنامه ریزی شده است و این روند مطابق با برنامه زمانی پیش می رود. کلنگ زنی ساخت واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر 20 شهریور ماه 95 صورت گرفت و در 23 اسفند همان سال عملیات خاکبرداری آغاز و تاکنون حدود 100 متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است.

تولید برق هسته‌ای از واحد نخست نیروگاه بوشهر سال 2012 به ظرفیت کامل اسمی رسید و سال بعد هم به سفارش دهنده ایرانی تحویل شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: