bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از حضور ۲۰۰۰ سرباز تحصیلکرده در شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری به منظور مهارت‌آموزی خبر داد.
سردار موسی کمالی با بیان این‌که از سال گذشته مهارت‌آموزی سربازان جزء برنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و بنا شد صد هزار نفر آموزش‌های مهارت‌آموزی را فرا بگیرند، گفت: در سال گذشته صد و سه هزار نفر آموزش مهارت‌آموزی را فراگرفتند، امسال نیز برای آموزش مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم با برنامه‌ریزی به موقع ۲۰۰ هزار نفر در شمول طرح مهارت‌آموزی قرار بگیرند.

به گفته وی، در همین راستا نیز ۱۹ اردیبهشت اولین همایش ملی مهارت‌آموزی با حضور مسوولان لشکری و کشوری برگزار می‌شود.
سردار کمالی با اشاره به این‌که برنامه‌های مهارت‌آموزی شامل سربازان با تحصیلات عالیه نمی‌شد، از همین‌ رو مقرر شد تا در برنامه‌ریزی‌های جدید به صورت آزمایشی حدود دو هزار نفر از سربازان تحصیلکرده را که دارای مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی هستند به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: سربازان تحصیلکرده که به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌شوند، به مدت ۶ تا یکسال با توجه به رشته تحصیلی‌شان تخصص می‌آموزند، در صورتی که این طرح موفقیت‌آمیز بود در سال‌های بعد نیز آن را گسترش می‌دهیم و افراد بیشتری در شمول این طرح قرار می‌گیرند تا سربازان تحصیلکرده نیز آموزش‌های مهارت‌آموزی را از این طریق فرا بگیرند.
به گفته وی، این سربازان بعد از فراگرفتن این مهارت‌ها یا در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت شده یا در این دوره‌ها می‌آموزند که چگونه می‌توانند کارآفرینی کرده و شرکت تشکیل دهند و کسب و کار راه بیندازند.

سردار کمالی درباره این‌که قرار است ساز وکاری برای امریه‌ جوانانی که در تشکل‌ها فعالیت می‌کنند، تعیین شود تا بتوانند ۶ ماه از دوران سربازی خود را در این تشکل‌ها بگذارنند، گفت: آنچه که توافق شده و قرار است شیوه نامه آن نیز نوشته و در سال جاری عملیاتی شود این است که سربازان تحصیلکرده هم بتوانند در شرکت‌های دانش‌بنیان آموزش‌های مهارت‌آموزی را فرا بگیرند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: این‌که گفته می‌شود سربازی می‌تواند بخشی از دوره سربازی خود را در تشکل‌های دانشجویی و سازمان‌های مردم‌نهاد بگذارند یا به دلیل حضور در آنها کسر خدمت شامل حال سرباز می‌شود، صحت ندارد. 
گفتنی است، محمد مهدی تندگویان، معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از در دستور کار قرار گرفتن امریه اعضای تشکل‌های جوانان خبر داده و گفته بود، در حال توافق با ستاد کل نیروهای مسلح هستیم تا طبق دستورالعملی که تا پایان سال تولید خواهد شد، ۶ ماه از دوران سربازی اعضا، در تشکل طی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: