bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر؛
روز گذشته مراسم تجلیل از معلمان شهرستانی به مناسبت بزرگداشت روز معلم در کانون امام خمینی (ره) بوشهر با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.
تاثیرگذاری منش معلمان بر دانش‌آموزان، انکارنشدنی استبامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
روز گذشته مراسم تجلیل از معلمان شهرستانی به مناسبت بزرگداشت روز معلم در کانون امام خمینی (ره) بوشهر با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در این آیین با بیان این‌که استاندار بوشهر نگاه ویژه‌ای به معلم و جایگاه معلم دارند و این نگاه به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان در حمایت از این نهاد بسیار اثربخش خواهد بود، گفت: نظام آموزش و پرورش باید نیازهای روز را تامین کند و آموزش‌ها در مسیر نیازهای روز تدوین و ارائه شود. همان‌گونه که شهید مطهری نیز در دوره خود با زمان‌شناسی و نیازشناسی مناسب در مسیر تامین خوراک آموزشی روز قدم برداشت.
علی زرافشان با بیان این‌که معلم دارای منزلت و جایگاه بسیار بالایی است و باید به موقعیت و شان و نیازهای معلم در جامعه توجه داشته باشیم و مسوولان به این حوزه ورود کنند، تصریح کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی از مردم ایران، هنوز اولین گروه مرجع اجتماعی در جامعه معلمان هستند و مردم اگر بخواهند به فردی امین رجوع کنند، آن فرد از جامعه معلمان و فرهنگیان خواهد بود.

به گفته زرافشان، کاری که معلم می‌کند، جامعه را از سمت گمراهی به سمت نور هدایت می‌کند و در قرآن نیز به این موضوع اشاره و اهمیت کار معلمی در جایگاهی رفیع توصیف شده است.
وی با تاکید بر این‌که وظیفه معلم به نوعی وظیفه پیامبرگونه‌ای برای هدایت جامعه است و معلم چنین جایگاهی دارد که جامعه را به سمت سعادت و پیشرفت و موفقیت هدایت می‌کند. معلم و پیامبر یک رسالت و ماموریت را بر عهده دارند و آن ماموریت با تعلیم و با تربیت و هدایت مردم به سمت نور و روشنایی است، خاطرنشان کرد: معلمان این رسالت مهم یعنی هدایت جامعه را با همه مشکلات و سختی‌ها بر عهده دارند و بار آن را بر دوش می‌کشند. یکی از وجوه مشترک کار معلمان و انبیا همین دشوار بودن آن است. اگر بخواهیم جامعه تغییر کند و آسیب‌های اجتماعی از بین برود به معلمی نیاز داریم که بتواند انسان‌های خوبی را تربیت کنند که این افراد سازندگان جامعه خود باشند. برای توسعه علمی باید معلمانی داشته باشیم که استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده و فرصت و زمینه لازم برای شکوفایی آن را فراهم کنند.

این مسوول با بیان این‌که معلمان بسیاری هستند که با عشق معلم خود به معلمی علاقه‌مند شدند و وارد عرصه تعلیم و تربیت شدند. معلمان دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که دانش‌آموزان را علاقه‌مند می‌کنند، گفت: آن چیزی که از معلم برای ما ارزشمند است سلوک و رفتار و منش معلم است که همه دانش‌آموزان را شیفته خود می‌کند.
استاندار بوشهر نیز در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر با تبریک هفته معلم گفت: حضور در جمع معلمان توفیق بزرگی است که امروز داریم و باید چنین جمع‌هایی را قدر بدانیم.
عبدالکریم گراوند با بیان این‌که اگر جامعه‌ای بخواهد رشد یابد و در دنیای امروز آقایی کند چاره‌ای جز این ندارد که به آموزش و پرورش که رسالت سنگین نسل جوان را بر عهده دارد بپردازد، چرا که رشد و پیشرفت جامعه در گرو توجه ویژه به آموزش و پرورش است. مدیران ما، صنعتگران و کارآفرینان و عالمان و بزرگان همگی از مدارس و مکتب معلم رشد یافته‌اند و جامعه را اداره می‌کنند. تحول و توسعه و پیشرفت یک جامعه نیازمند توجه به نظام تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به این‌که در کنار راه رفتن، در حوزه تعلیم و تربیت نیز مسائل را در مکتب معلمان یاد می‌گیریم، تصریح کرد: آموزش و پرورش پایه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که تاکنون به خوبی به آن توجه نشده است. تحقق اهداف متعالی نیازمند توجه به مشکلات آموزش و پرورش است و باید بر اساس آن چیزی که در دین و آیین ما بر آن تاکید شده است، در مسیر توسعه تعلیم و تربیت پیش برویم. نقش آموزش و پرورش در جامعه را نقش پیامبری می‌دانیم.
به گفته گراوند، باید به آموزش و پرورش بپردازیم، مشکلات آموزش و پرورش را به صورت ریشه‌ای حل کنیم و آموزش و پرورش باید به عنوان گل سرسبد در کشور قرار بگیرد و در راس باشد. آموزش و پرورش می‌تواند بستر ساز یک جامعه سالم و پیشرفته باشد و در حوزه صنعت نیز برای پیشرفت باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه کنیم و امیدواریم همه ما به این موضوع نگاه خاصی داشته باشیم.

در ادامه مراسم، مدیرکل‌آموزش و پرورش استان بوشهر با تبریک هفته معلم و اعیاد شعبانیه گفت: امیدواریم ما معلمان با بهره‌گیری از سیره شهید مطهری کار معلمی خود را بهتر و شایسته‌تر انجام دهیم.
ناصر کرمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و فرهنگیان شهید خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۱۱۱ شهید معلم و فرهنگی داریم که افتخاری برای معلمان و فرهنگیان این استان هستند. همه مسوولان باید به این موضوع توجه کنند تا آموزش و پرورش جایگاه خود را پیدا کند و بتواند به رسالت اصلی خودش بپردازد.

به گفته وی، باور همه ما بر این است که اگر بخواهیم جامعه‌ای پیشرفته و توسعه یافته داشته باشیم باید به آموزش و پرورش توجه جدی صورت گیرد. امیدواریم که به جایگاهی برسیم که سایر سازمان‌ها و نهادها وارد کار شوند و در هفته بزرگداشت مقام معلم از معلمان تجلیل کنند و در سال‌های اخیر با تاکید مسوولان استان بوشهر این موضوع شروع شده و اجرا می‌شود و در برخی از مناطق از صفر تا صد مراسم تجلیل از معلمان از سوی نهادهای دولتی و مردمی برگزار می‌شود.
کرمی ادامه داد: زیبایی این مراسم و برنامه‌ها این است که مراسم از طرف دیگران برگزار شود و معلمان و فرهنگیان همانند دیگر مهمانان در این مراسم حضور یابند و دیگر دستگاه‌ها این تجلیل را انجام دهند. بدون تردید اگر بخواهیم که تعلیم و تربیت خوبی داشته باشیم باید سه ضلع خانواده، مدرسه و جامعه همراه با هم دست به کار شوند و هیچ‌یک به تنهایی نمی‌تواند تربیت مطلوبی را داشته باشد.
به گفته وی، نظام برنامه‌ریزی کلان مملکتی باید به مقوله معلم و تربیت و تربیت به عنوان مدار و محور کلان کشوری توجه ویژه داشته باشند تا بهترین و توانمندترین افراد جامعه پا به عرصه معلمی بگذارند و معلمان هم با انگیزه و علاقه بیشتر همه توان خود را به کار بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: