bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
نگاهی به سخنان عجیب دروازه‌بان و سرمربی پارس جنوبی؛
پارس جنوبی با کسب رتبه پنجم، لیگ برتر را به پایان رسانده است که این اتفاق بزرگی محسوب می‌شد اما این تیم، این روزها در وضعیت عجیبی به‌سر می‌برد. از طرفی مشخص نیست که منطقه ویژه همچنان از این تیم حمایت کند یا نه، از طرفی دیگر شایعاتی در مورد فروش باشگاه شنیده می‌شود.
بامداد جنوب- علی تنگستانی:
پارس جنوبی با کسب رتبه پنجم، لیگ برتر را به پایان رسانده است که این اتفاق بزرگی محسوب می‌شد اما این تیم، این روزها در وضعیت عجیبی به‌سر می‌برد. از طرفی مشخص نیست که منطقه ویژه همچنان از این تیم حمایت کند یا نه، از طرفی دیگر شایعاتی در مورد فروش باشگاه شنیده می‌شود. در این بین صحبت‌های بازیکنان و مربیان این تیم نشان می‌دهد وضعیت این باشگاه بدتر از آن است که تصور می‌کردیم. در گفت‌وگو‌هایی که مهدی تارتار و محسن فروزان به‌تازگی کرده‌اند، مشخص است که مشکلات باشگاه بزرگ است و به همین راحتی حل نمی‌شود. ابتدا به سخنان فروزان می‌پردازیم.

فروزان در ابتدا در مورد مسائلی که باعث شد پارس جنوبی جم در نیم فصل دوم روند خوبی نداشته باشد، گفت: اوایل فصل خوب کار کردیم اما مسائلی رخ داد تا که نتوانستیم آن روند را ادامه دهیم. یکی از این مسائل مشکلات مالی بود که لطمه زیادی به ما زد. باشگاه ما به‌خاطر قانون مجلس که عنوان کرده نباید وزارتخانه‌های دولتی به تیم‌های حرفه ای پولی پرداخت کند نتوانست به تعهداتش عمل کند. همین موضوع شروع مشکلات برای پارس جنوبی شد و تمرکز ما بهم خورد. همه بازیکنان خرج ۱۰ الی ۱۵ نفر را می‌دهند و روی وعده‌های باشگاه حساب کرده بودند. عمده‌ترین مساله‌ای که باعث شد سهمیه نگیریم همین موضوع بود. البته مسائل دیگری هم وجود داشت که به وقتش در آینده نزدیک خواهم گفت. مشکلاتی که یک سال با آن دست و پنجه نرم کردیم که برای یک تیم حرفه‌ای در لیگ برتر تاسف‌آور است. در طول فصل این مسائل را چون درون خانوادگی بود عنوان نکردیم و سعی کردیم تا جایی که می‌شود آن را حل کنیم اما متاسفانه تا پایان فصل ادامه داشت و حل نشد. همان طور که گفتم به‌زودی در این‌باره صحبت خواهم کرد. اگر این مسائل نبود سهمیه که سهل است حتی می‌توانستیم نایب‌قهرمان شویم. باز هم تاکید می‌کنم این مسائل صرفا مالی نبود.

وی در ادامه گفت‌وگو درباره ماندن یا نماندن در تیم یادآور شد: در دوران فوتبالم در هر تیمی که بازی کرده‌ام هواداران من را دوست داشتند چون می‌بینند که با چه فشار و تعصبی تمرین و کار می‌کنم. هواداران جم دیدند که من چقدر آماده بودم و توانستم یک شهر دیگر را هم خوشحال کنم. درباره ماندنم هم باید بگویم که تاکنون ۵۰ درصد قراردادها را پرداخت کرده‌اند و ۵۰ درصد قرارداد‌های‌مان به اضافه بندهای تشویقی که در قراردادهای بازیکنان بود را تا کنون نداده‌اند. از نظر مالی شرایط بدی داشتیم و ابتدا باید با ما تسویه کنند تا بعد در مورد آینده تصمیم بگیرم. فقط می‌توانم بگویم که طوری کار کردم که مردم و مسوولان جم من را دوست داشتند و من هم آنها را دوست دارم. شرایط اگر مهیا شود گزینه اول من هم پارس جنوبی است اما فعلا که فقط وعده و وعید شنیدیم و بنابراین نمی‌توانم درباره آینده‌ام با پارس جنوبی صحبت کنم. این را هم باید بگویم که هواداران همه تلاش خودشان را کردند که ما بتوانیم کسب سهمیه کنیم و آنها بهترین هواداران هستند که لیاقت‌شان حضور پارس جنوبی در آسیاست.

همچنین مهدی تارتار، سرمربی تیم پارس جنوبی در مورد وضعیت عجیب پارس در این فصل از رقابت‌ها، گفت: ما می‌دانستیم کار سخت می‌شود و نمی‌گذارند مثل نیم فصل اول باشیم. ما فقط می‌خواستیم در لیگ بمانیم. البته در مسائل مالی مشکلاتی داشتیم و این مساله باعث شد تیم ما با مشکلاتی رو‌به‌رو شود، شب عید بازیکنان دست خالی به خانه‌هایشان رفتند. بازیکنان ما ۵۰ درصد میانگین دریافتی داشتند ولی برخی هم زیر ۵۰ درصد گرفته بودند. البته اگر اعتصابی نشد به‌خاطر ارتباط خوبی بود که بین بازیکنان و کادر فنی و حتی مدیریت برقرار بود. ما شعاری به اسم رفاقت، ریاضت و سعادت در تیم داشتیم که سعی کردم با این شعار پیش برویم. جا دارد از همکارانم هم تشکر کنم که این رفتارها را در تیم ما جا انداختند.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی در خصوص تیم‌هایی که به لیگ برتر صعود کرده‌اند و این‌که چه راهکاری وجود دارد که آنها به مشکل نخورند، گفت: تنها مساله‌ای که تیم‌ها را زمین می‌زند مباحث مالی است. تیم‌هایی مثل ما و نفت مسجد سلیمان تا زمانی که در لیگ یک هستند اصلا مشکلی ندارند و پرداختی آنها منظم است ولی تا به جمع تیم‌های لیگ برتر راه پیدا می‌کنند حق هزینه کردن ندارند. طبیعتا این موضوعات باعث می‌شود تیم‌ها به رده پایین بروند. نفت مسجد سلیمان چند سال پیش به لیگ برتر آمد اما به‌خاطر مسائل مالی به لیگ یک سقوط کرد. نمی‌شود که حق پخش هم پرداخت نشود و باشگاه‌ها به مشکل بخورند و باشگاه‌ها قطعا با این روش ضرر می‌کنند. با این شرایط نمی‌شود ادامه داد. مهم‌ترین مساله تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی است و اگر این اتفاق بیفتد در آن زمان صحبت می‌کنیم.

طی روزهای گذشته شاهد گفت‌وگوهای دیگر بازیکنان پارس جنوبی نیز بوده‌ایم. حداقل انتظار داشتیم که آقای رضاییان در برنامه نشان در مورد این مسائل حرف‌ بزند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. این همه سکوت در میان مسوولان پارس جنوبی اصلا خبر خوبی نیست آن هم برای تیمی که با زحمات فراوان به لیگ برتر رسیده بود و توانسته در اولین سال حضور خود رتبه خوبی کسب کند. 
خبرها و حاشیه‌ها پیرامون باشگاه پارس جنوبی روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه تا به امروز هیچ کدام از مسوولان پاسخ قاطعانه‌ای به این حاشیه‌ها نداده‌‌‌اند. از مسوولان باشگاه پارس جنوبی جم انتظار داریم که حداقل در یک ماه آینده سرنوشت این باشگاه را مشخص کنند. امیدواریم راه‌حلی که آنها برای ماندن پارس جنوبی در لیگ برتر کشورمان انتخاب می‌کنند، همان راه‌حلی نباشد که باعث سقوط شاهین بوشهر به لیگ دسته یک کشور شد. «الان زمان اشتباه کردن نیست.»


نام:
ایمیل:
* نظر: