bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
دادستان شهرستان دیلم با تاکید بر برخورد قاطع با تغییر کاربری‌ها در اراضی دیلم گفت: برای مقابله با پدیده زمین‌خواری، دهیاران شهرستان دیلم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
حسین بازدرهوا روز گذشته در بررسی وضعیت روستاهای عامری و حاج حیدری و کنارکوه دیلم با تاکید بر این‌که حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: این مهم فقط با برگزاری جلسات امکان‌پذیر نیست، از مسوولان ذی‌ربط درخواست می‌شود تا به‌صورت مستمر از مناطق در معرض خطر بازدید کنند.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان دیلم بر ضرورت و گسترش فضای سبز در منطقه اشاره کرد و افزود: چنانچه ساخت و سازها و تغییر کاربری‌ها در چارچوب قانون و رعایت مقررات باشد هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود ولی اگر افراد به ساخت و ساز و تغییر کاربری اقدام کنند با آنان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان دیلم ضمن خواستار آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان دیلم برای شناسایی زمین‌خواران تصریح کرد: شوراها و دهیاران با تعامل با دستگاهای متولی زمین نقش مهمی در برخورد با پدیده شوم زمین‌خواری دارند و در صورت هر گونه تخلفی باید مراتب را به مسوولان ذی‌ربط اطلاع دهند.
در این بازدیدها کسانی که در حال ساخت و ساز غیر مجاز بودند دادستان دستور توقف عملیات ساخت و ساز آنها را صادر و طرح آزادسازی فضای آموزشی داخل روستای عامری و ساخت و سازهای غرب جاده دیلم عامری و شمال غربی روستای کنارکوه از سوی دادستان شهرستان دیلم صادر شد.

دادستان دیلم تاکید کرد: ابتدا باید به متصرفان زمین‌ها تذکرات لازم ارائه شود تا طی سه روز آینده نسبت به جمع‌آوری مصالح و رفع تصرف اقدام کنند و در صورت استنکاف به وسیله لودر نسبت به رفع تصرف اقدام می‌شود.
بخشدار مرکزی دیلم نیز در حاشیه این بازدیدها ضمن تذکر به متخلفان، توسعه متوازن روستاها را از اهداف دولت تدبیر امید دانست و افزود: هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز برهم زننده آرامش و امنیت روستاها است که با آنان برخوردار می‌شود.
محمدباقر گله‌گیر با تاکید بر همکاری شوراها و دهیاران در معرفی متخلفان یادآور شد: سازمان‌های مرتبط با موضوع زمین نسبت به بازدید میدانی دوره‌ای و برخورد قاطعانه با زمین‌خواران از هیچ گونه تلاشی خودداری نکنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: