bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
محسن قاید‌پوری در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
روز سه‌شنبه، روزی تاریخی برای هواداران متعصب شاهین شهرداری بود، چراکه این تیم توانست پس از مدت‌ها به لیگ دسته یک کشور صعود کند و قهرمانی را در میان هواداران خود جشن بگیرد.
خوشحالی شاهینی‌ها برایم یک دنیا ارزش داردبامداد جنوب- علی تنگستانی:
روز سه‌شنبه، روزی تاریخی برای هواداران متعصب شاهین شهرداری بود، چراکه این تیم توانست پس از مدت‌ها به لیگ دسته یک کشور صعود کند و قهرمانی را در میان هواداران خود جشن بگیرد. جشن و شادی که محسن قایدپوری بازیکن باسابقه و کاپیتان خوش‌اخلاق شاهین، که سال‌ها در این تیم زحمت کشیده بود، در آخرین بازی تیمش در لیگ 2 در میان هواداران پرتعداد این تیم از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. اتفاقی که گرچه ناراحت‌کننده بود ولی هواداران شاهین به بهترین شکل از کاپیتان محبوب خود استقبال کردند. حالا چنان‌که در ابتدای هفته گفته بودیم، به سراغ این بازیکن بااخلاق و باتجربه بوشهر رفتیم. بازیکنی که در دو سال گذشته نتوانسته بازی‌های زیادی برای شاهین انجام دهد ولی هیچ‌وقت به‌خاطر این مساله حاشیه‌ای درست نکرد. 
روز سه‌شنبه هفته قبل، یکی از بهترین و غم‌انگیزترین روزهای زندگی‌تان بود. از خداحافظی‌تان از مستطیل سبز بگویید.

من فوتبالم را زیر نظر مرحومان ناصر خرسند و کریم تاجدینی آغاز کردم و در تیم‌های نظیر ایرانجوان بوشهر، پارس جنوبی جم، برق شیراز، استقلال اهواز، گلگهر سیرجان و شاهین بوشهر بازی کرده‌ام. البته ما خانوادگی طرفدار شاهین هستیم و به همین دلیل بود که از زمانی که فوتبال را آغاز کردم، دوست داشتم روزی در تیم شاهین بازی و با این تیم از فوتبال خداحافظی کنم که خوشخبتانه به آرزویی که داشتم رسیدم. به هر حال خداحافظی کردن همیشه سخت است ولی از طرفی خوشحال هستم که خداحافظی‌ام همراه با صعود شاهین به لیگ دسته یک کشور بود. 
به هر حال سال‌های زیادی در شاهین بازی کرده‌اید و خاطرات زیادی از این تیم دارد.
بله، همینطور است. یکی از خاطرات خوبم در این تیم به سال 80 برمی‌گردد. در آن زمان من به همراه تیم شاهین توانستیم از لیگ استان به لیگ بالاتر صعود کنیم. آن زمان آقای کللی‌فر سرمربی ما بودند و زیر نظر ایشان چیزهای زیادی آموختم. به هر حال من با صعود کارم را شروع کردم و حال با صعود به کارم پایان دادم. من در شاهین تلخ و شیرینی‌های زیادی را تجربه کردم مثل صعود پله پله به لیگ‌های کشوری و حتی سقوط از لیگ دسته یک به دسته 2 کشور. به هر حال در آن زمان لحظات سختی را پشت سر گذاشتیم ولی باز هم خدا را شاکرم که توانستیم آن تیمی که به لیگ‌های پایین‌تر سقوط کرده بود را به لیگ یک کشور برگردانیم. امیدواریم که در سال آینده شاهین شهرداری بتواند به جایگاه اصلی‌اش که لیگ برتر است، برسد تا هواداران این تیم و مردم بوشهر خوشحال شوند. 

از هواداران شاهین گفتید. در آخرین بازی‌تان آنها جشن ویژه‌ای برای شما تدارک دیدند. نظرتان در مورد آنها چیست؟
درست است که من سال‌های متوالی در شاهین نبودم ولی خوب تا به الان از سوی هیچ‌کدام از هواداران شاهین توهینی به خود نشنیده‌ام. آنها همیشه به‌بنده لطف داشتند و از من حمایت کردند. خودتان دیدید که در بازی آخر برای من سنگ تمام گذاشتند و همین مساله باعث شد که نا‌خدآگاه بغض من بترکد، این فقط به‌خاطر هواداران خونگرم این تیم بود که در این سال‌ها نسبت به من لطف داشتند. من هر زمان که بازی می‌کردم، همیشه هدفم این بود که این هوداران را خوشحال کنم و از این‌که دیگر نمی‌توانم آنها را در زمین فوتبال خوشحال کنم ناراحت هستم، چراکه خوشحالی آنها برای من یک دنیا ارزش دارد. امیدوارم در سال آینده هواداران شاهین خوشحال‌تر از امسال باشند. 

فکر می‌کنید، این شاهین می‌تواند در فصل بعد به لیگ برتر صعود کند؟
به هر حال از نظر من شاهین پتانسیل لیگ برتری شدن را دارد دلیل اصلی آن هم اول بازیکنان و بعدا هواداران این تیم هستند ولی مهم‌ترین مساله‌ای که می‌تواند بیشترین تاثیر را در عملکرد تیم داشته باشد، بحث اسپانسر و مسائل مالی باشگاه است. به هر حال همه چیز باید دست به دست هم دهد تا اتفاقات خوبی در باشگاه شاهین شهرداری رخ دهد. هر ما امیدواریم که تیم راهی لیگ برتر شود. در همین راستا شهرداری و شورای شهر زحمات زیادی می‌کشند و در هر حالتی از تیم حمایت می‌کنند. با شناختی که من از تیم و کادر فنی دارم، اگر حمایت مسوولان شهرداری و شورا ادامه داشته باشد (که قطعا همین‌طور است)، شاهین می‌تواند راهی لیگ برتر شود. شاید ایرانجوانی‌ها از این حرفم ناراحت شوند، ولی شما امروز به هر اداره‌ای که در بوشهر وجود دارد، سر بزنید از هر 10 نفر کارمند 7 نفرشان شاهینی هستند. در شورای شهرمان؛ هم شاهینی وجود دارد و هم ایرانجوانی، این بدین معنی است که بیشتر اعضای شورای ما ورزشی هستند و دوست دارند که ورزش شهر بوشهر پیشرفت کند. 

در دو فصل گذشته بازیکنان جوان زیادی جایگزین بازیکنان باتجربه تیم شدند و همین مساله باعث شده شاهین نیروی تازه‌ای بگیرد. 
بله، این مساله تاثیر زیادی در موفقیت‌های تیم داشته است. در سال 80 هم که آقای کللی‌فر سرمربی شاهین بود، این اتفاق رخ داد. در آن زمان که ما در امیدهای شاهین بازی می‌کردم، آقای کللی‌فر در تیم بزرگسالان پوست‌اندازی کرد و جوانان را جایگزین با تجربه‌های تیم کرد که نتیجه‌اش هم قهرمانی در لیگ استان، زیرگروه، لیگ دسته 3، لیگ دسته 2 بود. به هر حال در آن زمان جوانان خوبی در شاهین بازی می‌کردند و همین مساله باعث شد تا باشگاه نتایج درخشانی در آن سال‌ها کسب کند. الان هم همانطور که گفتید، جوانان ما توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند. اگر جوانانی تیم قدر خود را بدانند و بتوانند در لیگ دسته یک همانند این فصل بازی کنند می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در باشگاه شاهین باشیم. این حرف را از آن جهت می‌گویم که امسال جوانان ما عصای دست مربی تیم شدند. من زمانی جایگزین بازیکنانی نظیر رحیم ایساوندی ( کاپیتان وقت شاهین) و سعید شکوریان شدم و حالا جوانان این شهر جایگزین من می‌شوند. به هر حال این چرخه فوتبال است. 

سخن پایانی؟
از شما و رسانه فعالتان تشکر و قدردانی می‌کنم که این وقت را در اختیار بنده قرار دادید. همچنین از هواداران باشگاه شاهین به‌خاطر حمایت‌هایی که در دو روز آخر از بنده کردند تشکر و قردانی می‌کنم. در پایان هم از پدر، مادر و همسرم که در این سال‌ها همیشه در کنار من بودند و از من حمایت ‌کردند، قدردانی می‌کنم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: