bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت پاینه‌های نفتی ایران از نوسازی اساسی اسکله آذرپاد جزیره خارگ خبرداد و اعلام کرد، این اتفاق پس از 8 سال دوران دفاع مقدس بی‌سابقه است.
قرارداد نوسازی اسکله آذرپاد امضا می‎شودمدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به برنامه نوسازی اسکله آذرپاد گفت: در این اسکله پس از هشت سال دفاع مقدس هیچگاه به این وسعت نوسازی نداشتیم و احتمال می‌رود قرارداد نوسازی اسکله در حاشیه نمایشگاه نفت و به ارزش ۷۰ میلیارد تومان نهایی شود.

پیروز موسوی امروز در حاشیه دومین روز برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی  نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که شرکت پایانه‌های نفتی ایران آخرین حلقه زنجیره نفت است، افزود: در سال‌های اخیر برنامه‌های سرمایه‌ای برای شتاب‌بخشی به صادرات در حال اجرا بوده است و شامل بازسازی اسکله‌ها، خطوط لوله و خطوط زیردریایی می‌شود.  مذاکراتی با پیمانکار از اواخر پارسال انجام شده است تا ۲۵۰ نقطه مورد نیاز تعمیر شوند. 
 
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان این‌که بازرسی داخل خطوط لوله نیز اهمیت بالایی دارد، تصریح کرد: در این مورد نیز پیگرانی هوشمند ۳۰۰ کیلومتر خط لوله انجام شده است که برخی از آنها برای نخستین بار بود و از این خطوط لوله ۲ مورد نیاز به تعمیرات اساسی دارد که امسال انجام می‌شود. در سال ۹۶ طبق برنامه وزارت نفت ۱۰۰۰ نفتکش در خارک پهلودهی شد. 
   
به گفته مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران درباره ظرفیت پایانه خارک، هم‌اکنون هر ۹ پهلوگاه پایانه خارک آماده پهلودهی و بارگیری است و در صورت نیاز متخصصان این شرکت می‌توانند عملیات بارگیری کشتی به کشتی را نیز انجام دهند و روزانه بین ۵ تا ۶ میلیون بشکه توانایی بارگیری داریم. جابه‌جایی سکنه جزیره خارک به ساحل، تأمین آب شرب جزیره و تأمین ۳ مگاوات برق از جمله فعالیت‌های CSR این شرکت بوده و خدمات آموزشی و فرهنگی شرکت نیز برای ساکنان جزیره قابل ارائه است. 
 
وی به ساخت بازوی بارگیری در داخل نیز اشاره کرد و گفت: در اسکله شماره ۱۰ جزیره خارک بازوی بارگیری با مشارکت جهاد دانشگاهی ساخته و نصب شده که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد./ ایرا اکونومیست
برچسب ها: نوسازی ، اسکله ، نفت ، خارگ
نام:
ایمیل:
* نظر: