bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که بر اساس تصمیم کارگروه ماده 11 آب و کشاورزی استان بوشهر امسال 10 هزار هکتار از زمین‌های این استان به سامانه‌های آبیاری نوین از جمله آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.
آبیاری 10 هزار هکتار اراضی بوشهر مکانیزه می‌شودعلی ‌مراد اکبری روز گذشته در نشست کارگروه ماده 11 آب و کشاورزی استان بوشهر با اشاره به این‌که اعتبار اجرای این میزان آبیاری تحت فشار از محل منابع ملی تامین می‌شود، افزود: میانگین اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در استان بوشهر هزار و 300 هکتار است که در این راستا با حمایت‌های صورت گرفته در استان، سال گذشته سه هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

به‌گفته وی، هر چند استان بوشهر گام‌های موثری در بخش آبیاری تحت فشار برداشته است ولی باتوجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های پی‌درپی باید تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری از اولویت‌های این استان باشد. در این راستا، یکی از راه‌های تاب‌آوری در مقابل کم‌آبی و خشکسالی‌های پی‌در‌پی و ایجاد تحول اساسی در بخش کشاورزی توسعه روش‌های مدرن آبیاری است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت شرکت شهرک‌های کشاورزی، افزود: تلاش می‌شود با توسعه این شهرک‌ها زمینه انتقال گیاهان پرمصرف به محیط‌های کنترل شده با هدف بهینه کردن مصرف آب انجام شود. یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای بهینه کردن مصرف آب و افزایش بهره‌وری انتقال گیاهان پرمصرف مانند سبزی و صیفی به محیط‌های گلخانه‌ای و کنترل شده است. همچنین در مناطقی که امکان انتقال گیاهان پرمصرف وجود ندارد، باید از آبیاری میکرو استفاده شود.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در پایان تاکید کرد که در سال جاری از طرح‌های آبیاری نوین این استان حمایت جدی می‌شود و مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد.

برچسب ها: اقتصاد ، آبیاری ، کشاورزی
نام:
ایمیل:
* نظر: