bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی اعلام کرد که تولید میگو در کشور طی سال‌های آینده قرار است به ۶۰ هزار تن برسد و برای تولید این میزان میگو، به ۶۰ هزار مولد جفت نیاز است.
محمد پورکاظمی با اشاره به این‌که ایران در کنار کشورهای امریکا، اکوادور و هند، جزء چهار کشور جهان است که به دانش تولید میگوی عاری از بیماری خاص دست پیدا کرده است، خاطرنشان کرد:. در سال ۹۵ محموله‌ای از میگوهای مولد وارد کشور شد که بعد از واردات متوجه آلودگی آن شدند و در نهایت این محموله معدوم شد. 

وی با بیان این‌که برای واردات مولد میگو ارز زیادی از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: قیمت هر جفت مولد وارداتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است و بیشتر واردات ما از کشورهای اکوادور، امریکا و هاوایی انجام می‌شود. با این حال، در سال ۹۶ مرکز سایت میگوی SPF، سه هزار جفت مولد میگو با رویکرد اصلاح نژادی تولید کرد که قیمت این مولدها بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان بود و عملکرد آنها با نوع وارداتی هیچ تفاوتی نداشت.

این مقام مسوول با تاکید بر این‌که تولید میگوی مقاوم به بیماری و اصلاح نژاد از جمله برنامه‌های ما طی پنج سال آینده است، ادامه داد: تولید پروبیوتیک‌ها از دیگر برنامه‌های این موسسه است. در این راستا، سال گذشته ۸۹۰ کیلوگرم پروبیوتیک تولید و در مزارع پرورش میگو استفاده شد که هیچ بیماری ویروسی به‌دنبال نداشته و سیستم ایمنی میگوها را نیز تقویت کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: