bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سطح زیر کشت پرورش میگو در استان بوشهر 2هزار 200 هکتار افزایش می‌یابد که تاثیر زیادی در افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این استان خواهد داشت.
 علی‌اشرف منصوری در این باره گفت: یکی از دغدغه‌های دولت در شرایط فعلی با توجه به بحران خشکسالی و چالش کم‌آبی تمرکز بر روی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای است. کشت‌های گلخانه‌ای باعث بهره‌وری در تولید و مصرف آب می‌شود. شهرک‌های گلخانه‌ای نسبت به فضای آزاد تا 10 برابر بهره‌وری در مصرف آب و 10 تا 12 برابر افزایش تولید دارند.

به گفته وی، تاکنون اجرای 121 شهرک کشاورزی در سطح 9 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در کشور آغاز شده و مجوز 34 شهرک خصوصی نیز صادر شده است. یکی از مزیت‌های شهرک‌های کشاورزی بحث توسعه صادرات است زیرا کشورهای مقصد انگیزه بیشتری برای خرید محصولات گلخانه‌ای دارند. در مجموع 60 مکان برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای در استان بوشهر انتخاب شده که  کار 5 شهرک گلخانه‌ای تاکنون نهایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان اینکه توسعه آبزی‌پروری از طرح‌های ویژه در استان بوشهر است تصریح کرد: 2هزار و 200 هکتار اراضی جدید برای پرورش میگو پیش‌بینی شده که به‌زودی کار تولید در آنها آغاز می‌شود. اجرای این طرح تاثیر به‌سزایی در افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان بوشهر خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: