bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
طاهره شمشیری، ندا عبدالله‌زاده، روح‌الله نصرتی، اکبر توسلی و پویا دولابی راهی تهران شدند تا بتوانند وزارت کشور را نسبت به معرفی گزینه معرفی شده برای شهرداری بندر بوشهر راغب کنند، هر چند پاسخی جزء طرح شکایت دریافت نکردند.
در حالی که از 20 آبان سال گذشته و پس از این که به دلیل استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، میگلی‌نژاد از شهرداری بندر بوشهر استعفا داد تاکنون این شهرداری رنگ شهردار به خود ندیده است.
پس از کش و قوس‌های فراوان و حاشیه‌های عجیب و غریب از انتخاب یک گزینه برای شهرداری بندر بوشهر و نامه‌نگاری‌هایی که از بطن دیوان عدالت اداری برای شروع به کار شهردار سابق و غیر قانونی‌بودن این شهردار در فضای شبکه‌های مجازی پیچید، در نهایت شورانشینان در روز ششم بهمن اقدام به انتخاب نبی‌الله دهقانی به عنوان گزینه شهرداری بندر بوشهر کردند.
اینک پس از 72 روز از این ماجرا هنوز تکلیف شهردار جدید بندر بوشهر مشخص نشده هر چند به نقل از یک منبع آگاه صلاحیت گزینه پیشنهادی شورای بوشهر برای قرارگرفتن در سمت شهردار مرکز استان، از سوی سازمان‌های مرتبط احراز نشده است.

 هر چند کیوان هاشم‌زاده منتخب اول مردم بوشهر در شورای پنجم، عبدالخالق‌ برزگرزاده رئیس چهارساله شورای چهارم و مهرزاد آسایش نائب رئیس کنونی شورای شهر بوشهر حاضر به همراهی با این افراد نشدن، البته اقدام شورای پنجم و رفتن به وزارت کشور برای گرفتن حکم شهردار جدید بندر بوشهر را تقبیح نمی‌کنیم و معتقدیم که این کار برای منافع مردم و شهر بوشهر باید پیش از این نیز انجام می‌شد اما وقتی که اعضای شورای پنجم خود به وضوح می‌دانند که وزیر کشور به دلیل عمل به قانون حاضر نیست حکم شهرداری فردی را امضا کند که هنوز صلاحیتش برای قرارگرفتن در این سمت احراز نشده، دیگر اصرار در این زمینه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.
اکنون با این شرایط مشکل شورای شهر بوشهر با وزارت کشور باید در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی که اعضای آن معاون رئیس‌جمهوری و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، دیوان عدالت اداری، شورای عالی استان‌ها، قوه قضائیه و دادستانی کشور است مورد بررسی قرار گیرد.

با توجه به این‌که این کمیته امروز جلسات معمول خود را تشکیل و جلسه بعدی خود را در 45 تا 60 روز دیگر شکل می‌دهد و اعتراض شورانشینان بوشهر نیز باید در دبیرخانه این کمیته ثبت شود، طبیعی است طرح شکایت شورای بوشهر به جلسه امروز نمی‌رسد.
به نظر می‌رسد که با فرض این که در جلسه 45 تا 60 روز دیگر نوبت رسیدگی به دعوای شورای شهر بوشهر برسد و به دو ماه بعد از آن حواله نشود، بندر بوشهر و مردم این شهر باید تسلیم این فاصله زمانی برای نداشتن شهردار شوند که خود جزء ضرر و زیان عایدی برای آنها ندارد.
پیشنهاد می‌شود اعضای شورای شهر بوشهر بیش از این مردم را معطل نکنند و با انتخاب یک گزینه جدید، شهرداری مرکز استان را از بلاتکلیفی نجات دهند تا بتوانند جوابی شایسته به مردمی که آنها را برای رفع مشکلاتشان برگزیده‌اند، ارائه کنند، البته تلاش‌های جهادگونه قاسمی سرپرست شهرداری بندر بوشهر در طی این قریب به 6 ماه را ارج می‌نهیم که با همه توان به دنبال توسعه خدمات شهری و رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند، اما به دلیل این که ایشان سرپرست هستند بخشی از بدنه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راغب است تا تعیین تکلیف شهردار بندر بوشهر، از ورود به پروژه‌های عمرانی اجتناب کند.


برچسب ها: تهران ، سفر ، شهردار ، بوشهر ، تهران
نام:
ایمیل:
* نظر: