bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرعامل جمعیت هلال احمر به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ مطرح کرد:
روز گذشته به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر با اصحاب رسانه برگزار شد.
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
روز گذشته به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر با اصحاب رسانه برگزار شد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در این نشست از افتتاح شش پروژه عمرانی هلال احمر در استان بوشهر خبر داد و گفت: تیم‌های واکنش سریع در همه شهرستان‌های استان بوشهر مستقر می‌شود.

حسین درویشی ضمن تشریح فعالیت‌های نوروزی جمعیت، با بیان این‌که در نوروز امسال ۳۱ پایگاه هلال احمر در نقاط مختلف استان بوشهر برپا شد و تلاش کردیم تا سفری ایمن و کم‌حادثه را برای مردم مهیا کنیم و این موضوع محقق شد، تصریح کرد: تعداد حوادث جاده‌ای که هلال احمر در آنها حضور پیدا کرد، ۴۱ حادثه بود و در این ۴۱ حادثه ۱۱۳ مصدوم داشت که ۳۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و بقیه نیز سرپایی مداوا شدند و ۲۶ عملیات در ساحل انجام شد که ۳۴ مصدوم خدمات‌دهی شدند.
به گفته وی، ۲۰۰ نیروی امدادگر در این ایام با ۵۰ خودروی امدادی در این ایام همکاری داشتند.
این مسوول با اشاره به اجرای طرح ایمنی سفرهای نوروزی، افزود: ۱۲۶ هزار نقشه و بروشور و شعارهای امدادی در این ایام توزیع شد.

درویشی در ادامه از برگزاری ۹ برنامه هلال احمر در هفته هلال احمر استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس، حضور در نماز جمعه، غبارروبی قبور شهدا، تجدید میثاق با شهدا، برپایی ایستگاه سلامت، برگزاری مانورهای عملیاتی از جمله این برنامه‌ها است.
وی با اشاره به ارائه خدمات با ۳۰ درصد تخفیف در مراکز هلال احمر، ادامه داد: کاروان‌های نیکوکاری نیز به مناطق محروم استان اعزام می‌شود و از فعالان نوروزی استان بوشهر نیز تجلیل خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که امسال در دستور کار داریم، با توجه به این‌که در حال حاضر در عسلویه هلال احمر نداریم، امسال شعبه هلال احمر در این شهرستان ایجاد می‌شود. در هفته دولت شش پروژه مهم هلال احمر در استان بوشهر به بهره‌برداری خواهد رسید که دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید.

درویشی از ارائه آموزش امداد و کمک‌های اولیه به بیش از ۱۲۳ هزار نفر در استان بوشهر خبر داد و گفت:‌ آموزش‌های چهره به چهره رایگان به بانوان و زنان خانه‌دار نیز ارائه می‌شود. نقاط امن در منازل به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.
وی تعداد پایگاه‌های ثابت هلال احمر را ۲۳ پایگاه عنوان کرد و افزود: ۹ پایگاه در جاده‌ها و پنج پایگاه در کوهستان است و از سال گذشته پایگاه واکنش سریع نیز اضافه شده است و با توجه به این‌که آموزش دیده هستند دارای توانمندی بالایی هستند.
این مسوول در ارتباط با آخرین وضعیت امداد هوایی استان بوشهر نیز تاکید کرد: به دلیل کمبود بالگرد پروژه استان بوشهر و هرمزگان به صورت مشترک است که در فرودگاه بوشهر یک آشیانه سریع‌الاحداث راه‌اندازی خواهد شد تا شاهد تسریع در ارائه خدمات باشیم. برای اجرائی‌شدن مصوبه اورژانس هوایی، یک آشیانه بالگرد با کمک استانداری در فرودگاه بوشهر ساخته و پس از آن از بالگرد کنونی که در فلات قاره مستقر است به فرودگاه بوشهر منتقل می‌شود.

درویشی ادامه داد: در راستای ساخت انبار امدادی و ساختمان آشیانه و سازه‌های جانبی استقرار بالگرد در پایگاه جدید امداد هوایی اقدامات لازم در حال انجام است. علاوه بر این، ساختمان ثابت برای همه ایستگاه‌ها و پایگاه‌های هلال احمر در استان بوشهر ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری طرح خادم در سطح استان بوشهر گفت: تاکنون دو هزار و 29 نفر در سطح استان بوشهر آموزش‌های لازم در قالب طرح خادم فرا گرفته‌اند. در این طرح نیروهای هلال احمر با مراجعه به در منازل شهروندان پنج تا هفت دقیقه خانواده‌ها را با مخاطرات آشنا می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: