bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
48 ساعت پس از آنکه سه موشک‌های دلیله ارتش رژیم صهیونیستی از فراز دریای مدیترانه شلیک شدند و با عبور از آسمان لبنان به مرکز هدایت پهپادی سپاه پاسداران در فرودگاه تی‌فور را هدف قرار داد و باعث شهادت 7 تن از نیروهای متخصص پهپادی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد..
کریم جعفری:
48 ساعت پس از آنکه سه موشک‌های دلیله ارتش رژیم صهیونیستی از فراز دریای مدیترانه شلیک شدند و با عبور از آسمان لبنان به مرکز هدایت پهپادی سپاه پاسداران در فرودگاه تی‌فور را هدف قرار داد و باعث شهادت 7 تن از نیروهای متخصص پهپادی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد، این رژیم تدابیر بسیار شدید امنیتی را در جنوب دمشق تا عمق 40 کیلومتری از مرزهای جولان اشغالی در پیش گرفت، تدابیری که به گفته برخی از ناظران در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بود و باعث شد تا این رژیم با فراخوانی گسترده یگان‌های رصد و شنود خود از مناطق مختلف و استقرار تجهیزات بسیار پیشرفته و جدید در بلندی‌های جولان از واکنش احتمالی نیروهای مقاومت جلوگیری کند.

به گفته منابع میدانی مقاومت، رژیم صهیونیستی با علم به پاسخ ایران هر تحرکی را که احساس می‌کرد پیامدش شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی است را پاسخ می‌داد. این میزان رصد که به‌نوعی بی‌سابقه می‌نمود باعث شد تا محور مقاومت برای پاسخ به تجاوزات این رژیم دچار محدودیت‌های شدیدی باشد. این محدودیت‌ها به این دلیل بود که رژیم صهیونیستی با دست باز و بدون آنکه هیچ طرف بین‌المللی بخواهد از اقداماتش انتقاد کند، دست به حمله می‌زد و در برابر آن هرگونه پاسخگویی محوز مقاومت و ارتش سوریه می‌توانست یک جو شدید رسانه‌ای را به وجود آورد. با این اوصاف، روند شناسایی مراکزی که باید هدف قرار می‌گرفتند از ماه‌ها پیش به پایان رسیده بود و اکنون زمان عمل بود.

ارتش عبری با علم به پاسخ مقاومت، اقدام به تجهیز همه خطوط مرزی در جولان اشغالی کرد و سامانه‌های جدید پدافندی و ضدموشکی را در این منطقه رصد کرد. در طول این مدت، سامانه‌های جدید شنود و جنگ الکترونیک دشمن به شدت فعال بود و بارها سامانه‌های راداری ارتش سوریه در مناطق مختلف جنوب دمشق و غوطه غربی مورد جمینگ قرار گرفت. در طول این مدت، نیروهای مقاومت تماس‌های تلفنی و بی‌سیمی خود را به شدت کاهش دادند، دشمن نیز هر حرکتی را با توپخانه، موشک، تانک، بالگرد و یا جنگنده مورد حمله قرار می‌داد، دقیقا مانند آنچه در الکسوه اتفاق افتاد، چرا که برای رژیم صهیونیستی مسلم شده بود که پاسخ ارتش سوریه در این محدوده است.

با این حال، پروازهای مختلف از تهران به سمت فرودگاه حماه و حلب یک سناریوی دیگر را هم پیش‌روی دشمن صهیونیستی قرار داد و آن نیز احتمال شلیک موشک‌های تاکتیکی از برخی پایگاه‌های ارتش سوریه در استان حماه بود، موشک‌هایی مانند فاتح110 که در صورت شلیک می‌توانست چالش شدیدی را برای دشمن فراهم کند. حمله موشکی و استفاده از بمب‌های هدایت‌ ماهواره‌ای برای حمله به جنوب حلب و زاغه‌های مهمات ارتش سوریه در حماه دقیقا در همین راستا صورت می‌گرفت. تقریبا همه آسمان غرب سوریه در کنترل و اشراف کامل رژیم صهیونیستی قرار داشت و عمل کردن در این محیط آلوده بسیار سخت بود و این کار فرماندهی مقاومت را هم سخت‌تر می‌‌کرد.

دشمن که با تهدیدهای مختلف تلاش می‌کرد ایران و سوریه را از پاسخ به جنایت‌هایش، ولو به صورت شلیک یک خمپاره، منع کند پس از دو هفته تلاش به این نتیجه قطعی رسید که باید منتظر حمله باشد و در این مدت به‌شدت دچار وحشت شده بود، چرا که رصد تحرکات داخل ایران حکایت از آن داشت که پاسخ ایران از نوع سنگین و با شلیک موشک‌های دوربرد است. این مساله خود عاملی شد تا برای احتیاط بیشتر هر آنچه سامانه پدافندی در اطراف غزه مستقر شده بود به شمال سرزمین‌های اشغالی، به‌ویژه مراکز نظامی و فرودگاه‌ها مستقر کرد. در حالی که سامانه‌های رصد و شنود رژیم صهیونیستی عمق 40 کیلومتری خاک سوریه را در انتظار شلیک واکاوی می‌کردند، شلیک‌ها از جایی صورت گرفت که اصلا انتظارش را نداشتند.

بر اساس تحلیل‌ها و رصدهایی که توسط ارتش رژیم اسرائیل صورت گرفته بود، هیچ سامانه موشکی که بتواند تهدیدکننده این رژیم باشد تا عمق 40 کیلومتری خاک سوریه وجود نداشت و هر آنچه بود توسط جنگنده‌ها یا واحدهای موشکی و یا در نهایت توسط تروریست‌های مورد حمایت این رژیم منهدم شده بود. با این حال، در آن واحد بیش از 50 فروند انواع موشک و راکت از نزدیک‌ترین نقطه‌ای که به مرزهای اشغالی وجود داشت به سمت مواضع از پیش تعیین شده شلیک شد، شلیک‌هایی که فرصت هر گونه عکس‌العمل را از دشمن صهیونیستی گرفت و باعث شد تا این رژیم باقیمانده اهدافی را که در بانک اطلاعاتی خود در منطقه داشت، مورد هجوم قرار دهد. 

بیش از 40 موشک گراد از چند نقطه به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک می‌شود و همزمان، 20 فروند موشک فجر5 هدایت‌شونده برای تکمیل عملیات شلیک می‌شود. 40 موشک نخست همانگونه که پیش از این هم گفته بودیم برای مشغول کردن سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی کافی بود. در حالی که هنوز راکت‌های گراد به زمین اصابت نکرده بودند و همه آنها تنها چهار مرکز بزرگ و باز ارتش عبری را هدف قرار دادند (سهم هر مقر 10 راکت بود) شش مقر مهمتر را باید موشک‌های هدایت‌شونده فجر5 منهدم می‌کردند. همانگونه که پیشتر گفتیم، یک منبع مطلع به اخبار سوریه گفته است که 16 موشک با دقت به هدف اصابت کرده است.

این برای اولین بار بود که ایران از موشک‌ها یا همان راکت‌های هدایت‌شونده فجر5 به شکل عملیاتی استفاده می‌کرد. آن هم علیه اهداف بسیار مخفی و امنیتی رژیم صهیونیستی که یکی از آنها مقر رصد تصویری9900 بود که نقش مهمی در جنایت‌های این رژیم داشت. البته یک منبع مطلع دیگر تاکید کرده که یکی از مراکز مهم پارازیت ارتش عبری که در طول ماه‌های گذشته اقدام به اختلال در رادارها و سامانه‌های رادیویی متحدین در جنوب دمشق می‌کردند نیز در این آتشباری هدف قرار گرفته است. پس از این حمله مشخص بود که رژیم صهیونیستی به شکل دیوانه‌واری مراکز مختلف نظامی در سوریه را هدف قرار داد.

این منبع مطلع در ادامه سخنان خود، به اخبار سوریه می‌گوید که رژیم صهیونیستی حتی یک هدف ایرانی را در سوریه مورد حمله قرار نداده و این رژیم کاری غیر از دروغگویی ندارد. به گفته او، سران سیاسی و نظامی این رژیم پس از حمله به تی‌4 و شهادت چند پاسدار ایرانی به شدت دچار وحشت شده بودند و از طریق واسطه‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خواستار خودداری ایران از پاسخ شده بودند و تهدیدهای مکرر این رژیم مبنی بر حمله به ایران بیانگر میزان وحشت آنها از پاسخ بوده است. این در حالی است که یک منبع دیپلماتیک دیگر تاکید می‌‌کند پس از حمله به تی4 فرستاده ویژه پوتین در سفر به تهران این پیام مقامات صهیونیستی را منتقل می‌کند که نمی‌خواهیم جنگ گسترش پیدا کند!!

 

نام:
ایمیل:
* نظر: