bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به طرح توسعه فاز دوم پارس جنوبی که از سوی یک شرکت فرانسوی در حال بررسی بود، اعلام کرد که مشاور فرانسوی کار خود را انجام داده و طرحی که ارائه کرده، تدوین و نهایی شده است.
محمد مشکین‌فام با اشاره به این‌که پکیج آماده است و در حال انجام تدوین نهایی هستیم، ادامه داد: زمانی که این طرح تصویب شد در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت. کاری که مشاور فرانسوی انجام داد مطالعات امکان‌سنجی بوده است، این شرکت گزینه‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه ممکن را به ما معرفی کرده است، بر این اساس ما این گزینه را نهایی می‌کنیم و طراحی پایه و طراحی تفصیلی را انجام می‌دهیم و برای انتخاب پیمانکار مناقصه برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که در مجموع برای تقویت فشار فازهای پارس جنوبی ٢٠ میلیارد دلار نیاز است، تصریح کرد: فعلا مشخص نیست تقویت فشار را خودمان انجام دهیم یا این کار با همکاری شرکت‌های خارجی انجام شود. روی شرکت‌های داخلی هم کار می‌کنیم. شرکت فرانسوی هم چندین‌بار از یاردهای سکوساز بازدید کرده و از توانمندی شرکت‌های ایرانی آگاه است. کاری که پیشنهاد داده بر مبنای توانمندی پیمانکاران ایرانی است.

بر اساس این گزارش، مشکین‌فام پیش از این در یک نشست خبری که در سال ١٣٩٦ برگزار شد، اعلام کرده بود مرحله دوم فاز دوم توسعه پارس جنوبی دو سال بعد کلید خواهد خورد، در فاز دوم بحث تقویت فشار مطرح است. تولید پارس جنوبی تا دو سال آینده به ۷۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد اما ممکن است با توجه به شرایط مخزن، کاهش فشار صورت بگیرد تا توسعه فازهای پارس جنوبی تمام نشود مرحله‌ی دوم توسعه آغاز نخواهد شد. در مورد این توسعه با یک مشاور فرانسوی در حال مذاکره هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: